Skoro polovina od 2,2 miliona registrovanih vozila ne bi mogla da se pojavi na našim drumovima ukoliko bi se u Srbiji kontrola vozila obavljala shodno važećim propisima.
U toj struturi čak 37 odsto vozila sa neispravnim kočionim sistemom, 17 odsto nema ispravan sistem za upravljanje, a 26 odsto sistem za osvetljenje. Pri tome, sadašnji tehnički pregledi se obavljaju po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 1982. godine.
Procenat neispravnih vozila, kada bi se tehnički pregledi u Srbiji radili po novom Zakonu o saobraćaju, usvojenom u novembru 2009. godine, bio bi i znatno veći, slažu se stručnjaci.
"Teško je licitirati sa brojem vozila koja ne bi prošla tehnički pregled, jer šta bi se desilo kada bi, na primer, strogo kontrolisali emisiju izduvnih gasova vozila", rekao je za "Blic" direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
Po značaju za bezbednost saobraćaja najvažniji je ljudski faktor, pa kvalitet puteva i tek onda tehnička ispravnost vozila.
Sa ovakvim stavom ne slaže se Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije.
"Vozač za komandama neispravnog vozila je potencijalni ubica na putu. Nažalost, i dalje je u Srbiji moguće registrovati vozila samo 'kroz papire', bez odvoženja na liniju tehničkih pregleda. Vozače privlače i besplatnim tehničkim pregledima, samo da bi se prodala polisa osiguranja", rekao je Stojanović.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.