• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Počeli radovi na Prokopu

Izvor Beta

Prva faza rekonstrukcije železničke stanice Beograd-Centar u Prokopu počela je danas, a trebalo bi da se završi za 420 dana, do 26. januara 2016.

To je danas saopštilo državno preduzeće Železnice Srbije.

Beogradski "Skadar" od 1977.

Izgradnja stanice Prokop započeta je 1977. Godine, a finansirali su je Republika Srbija, Grad Beograd i Železnica Srbije, kada su izgrađeni najneophodniji koloseci. Radovi su zbog ekonomske krize obustavljeni osamdesetih godina, a nakon toga nastavljeni 1996. Godine, kada je potpisan ugovor sa firmom Energoprojekt. Radovi su se prema predviđenoj dinamici odvijali do 2001. godine, kada su ponovo gotovo obustavljeni. Sledio je period minimalnih ulaganja u izgradnju Prokopa. Značajniju aktivnost predstavljala je izgradnja petog i šestog koloseka, koju je finansirao Grad Beograd. Oni su stavljeni u funkciju 2010. godine i uključeni u saobraćaja "BG voza".



Vrednost radova je 25,8 miliona evra, a finansiraju se kreditom Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj.

Radove izvodi konzorcijum firmi Energoprojekt opreme, u kojem su I Energoprojekt niskogradnja, Energoprojekt visokogradnja, ZGOP i AŽD.

Prva faza izgradnje stanice Prokop obuhvata rekonstrukciju ranije položenih koloseka radi povećanja propusne moći stanice do projektovanog kapaciteta prijema i otpreme vozova.

U okviru prve faze biće izgrađeni treći, četvrti, sedmi i osmi kolosek, rekonstruisani postojeći deveti i deseti kolosek, nabavljen materijal za gornji stroj za prvi i drugi kolosek, završeni zanatski radovi, elektro-energetske instalacije i telekomunikacioni sistemi u pothodinicima i na peronima, montiran sistem za obaveštavanje putnika.

Železnice Srbije su saopštile da je završetak radova u stanici Prokop jedan od najbitnijih preduslova da ta stanica preuzme zadatrak glavne putničke železničke stanice u Beogradu i da se sprovede projekat "Beograd na vodi".

Kroz Prokop za sada prolaze samo vozovi gradske železnice, a posle završetka danas započetih radovam, tuda će moći da saobraćaju i lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi.

Do sada su u stanici "Prokop" izgrađeni koloseci, peroni I armirano-betonska ploča na površini od 36.000 kvadratnih metara, od ukupno projektovanih 45.000 kvadratnih metara.

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Saša

Šta je sa stanicom u Zemun Polju? Kad nju planirate da izgradite?

Serbia forever.

@Saša Kad se u vozu budu plaćale karte, biće i vozova i stanica. Neke linije eurostara su skuplje od avionskih karata sa sve uslugama!?

predrag

Naravno da će da izmeste stanicu da bi u centru tajkuni napravili hotele i parkinge. Koga je briga za nesretnike koji svakodnevno vozom (kao najjeftinijim prevoznim sredstvom) dolaze na posao, u školi ili fakultet, i koji će sada gubiti bar po pola sata u polasku i dolasku do prokopa. Da ne pričam o dodatnim troškovima za gradski prevoz. No, kada je ovu vlast uopšte i bilo briga za građane. Naravano da premijer nije godinama i godinama išao železnicom i da može da priča kako u velikim gradovima stanice nisu u centru. To samo govori o njegovom elementarnom neznanju. Ma, šta njega uostalom briga za bilo koga sem njega samog.

special image