Pripadnici Vojske Srbije opet u objektima u Zrenjaninu, Požegi, možda i u Pirotu. Među brojnim kompleksima iseljenim u poslednjoj deceniji traži se i budući poligon za obuku specijalaca.
Povratak vojske u donedavno otpisane kasarne dočekan je sa nepodeljneom podrškom vlasti gradova u kojima se nalaze. U povratku profesionalnih vojnika opštine i gradovi vide šansu za zapošljavanje svojih građana, ali i bolju brigu države o infrastrukturi, pišu "Novosti."
Ministar odbrane Bratislav Gašić izvršio je nedavno smotru vojnika u ponovo otvorenoj zrenjaninskoj kasarni, koja će ubuduće biti dom 22. pešadijskom bataljonu. Prema njegovim rečima, povratak vojske u ovaj grad znači i oko 250 novih radnih mesta za Zrenjanince.
"Uz pomoć lokalne samouprave i našim sredstvima obnovićemo kasarnu", rekao je Gašić. -"Reč je objektu koji je 2006. godine bio kompletno renoviran, ali uprkos tome, neko je doneo odluku da bude napušten.
Povratak vojske u pojedine napuštene kasarne označava i svojevrsnu reviziju master plana viška vojne imovine. U njemu su radi prodaje nabrojani svi vojni objekti koji su proglašeni suvišnim. Osam godina kasnije vojni vrh je uvideo da pojedine treba izuzeti sa spiska, jer još mogu da posluže vojsci. U Ministarstvu odbrane ne kriju da dosadašnja prodaja viška vojne imovine nije dala očekivani rezultat.
"Na prodaju je oglašeno oko 450 kasarni i drugih kompleksa, ali je do sada otuđeno manje od 60", objašnjavaju u ovom ministarstvu. "Vojska je od toga zabeležila prihod od oko 185 miliona evra, od čega je veći deo sume (169 miliona evra) obezbeđen kroz kompenzaciju za stanove."
Prekobrojni vojni objekti prvobitno su procenjeni na oko milijardu evra. Posle osam godina propadanja jasno je i da je njihova vrednost neuporedivo manja.
Uz kasarne, na spisku viška vojnih dobara nalaze se i domovi vojske, poslovne zgrade, klubovi, sportsko-turistički kompleksi, pa čak i aerodromi. Na ovoj listi je "Lisičji jarak" nadomak Beograda, kao i aerodromi u Kovinu, Smederevskoj Palanci, Zrenjaninu, Trsteniku, Sjenici, Bojniku i Leskovcu, kao i delovi aerodroma u Nišu, Pančevu, Somboru. Pojedine piste, poput kovinske ili zrenjaninske, zbog svog geografskog položaja, mogle bi da dobiju veoma značajno mesto u vazdušnom saobraćaju.
Ima, međutim, i suprotnih primera. Uprkos brojnim problemima, na nekada vojnom zemljištu u Subotici nikla je industrijska zona, u nekadašnjoj kasarni na Voždovcu stambeno naselje, a u Zemunu - poštanski distributivni centar.