Ta pruga, koja se gradi sredstvima ruskog kredita od ukupno 800 miliona dolara, bi trebalo da bude završena pre roka - odnosno u julu ili avgustu 2016, umesto krajem te godine, najavila je ministarka Zorana Mihajlović.

Ona je istakla da će vozovi na toj pruzi ići brzinom od 120 km na sat i da je cilj da u narednom periodu da na srpskim prugama to bude prosečna brzina svih vozova.

Mihajlović je rekla za RTS da je sledeći projekat, koji će se takođe finansirati ruskim kreditom za srpske železnice, modernizacija tri deonice na Koridoru 10 u dužini od 63 km: Ruma - Golubinci, Sopot Kosmajski - Kovačevac i Mala Krsna - Velika Plana.

Te deonice će, kako je rekla, biti gotove pred kraj 2016. godine.

Direktor Medija centra Železnica Srbije Stanisavljević rekao je ranije da su Železnice Srbije u potpunosti spremne i sposobne da u saradnji sa Ruskim železnicama realizuju prvi projekat modernizacije iz ruskog kredita.

Portparol Železnica Srbije je podsetio da će danas u podne u prisustvu predsednika Ruskih železnica Vladimira Jakunjina i Zorane Mihajlović početi polaganje novog koloseka na pruzi Beograd-Pančevo, deonica Pančevački most-Pančevo Glavna.

On je dodao da se na toj lokaciji već nalaze savremene ruske železničke mašine za rad na železničkoj infrastrukturi i da je sve spremno da sutra i zvanično počne polaganje novog koloseka.

Reč o prvom projektu čija je vrednost 91 milion dolara, od kojih je 15 odsto obezbedila Vlada Srbije, napomenuo je Stanisavljević.