• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Titov Galeb pod koncesiju za 10 miliona evra

Izvor Beta

Gradska uprava Rijeke otvorila je konkurs za davanje u koncesiju nekadašnjeg Titovog broda Galeb koji je zaštićen kao kulturno dobro Hrvatske.

Procenjena ukupna vrednost koncesije broda na 30 godina je 10,3 miliona evra, navodi se u saopštenju objavljenom na internet stranicama riječke Gradske uprave.

Muzej, hotel, hostel...

Koncesionar bi na brodu trebalo da osigura muzejski prostor površine 507,10 kvadrata, hotelski i hostelski smeštaj, rekreacionii i kongresni centar, restoran i bar. Sve radove na uređenju broda mora da osigura koncesionar, bez mogućnost da traži povrat uloženog novca.

Nekadašnji brod koji je koristio Josip Broz Tito biće smešten na Riječkom lukobranu, a krajni rok za dostavu ponuda za koncesiju je 24. mart 2015.

Brod Galeb je 2006. godine proglašen kulturnim dobrom, a od 2011. godine stavljen je pod trajnu zaštitu.

Izgrađen je u Italiji 1936. godine za prevoz tropskog voća. U Drugom svetskom ratu prenamenjen je u ratni brod, a bio je i potopljen. Izvučen je iz mora 1948. godine, a četiri godine kasnije rekontruisan je u školski brod Jugoslovenske ratne mornarice.

Od 1953. do 1979. godine bio je ploveća rezidencija doživotnog predsednika SFRJ Jugoslavije Josipa Broza Tita, koji je njime putovao 14 puta i posetio 18 država.

Kad je počeo rat u Hrvatskoj, "Galeb" je dotegljen u Crnu Goru. Tadašnji vlasnici, vlasti Srbije i Crne Gore, brod su 2001. godine prodale kompaniji Plasid si (Placid Sea). Brod je dotegljen u brodogradilište "Viktor Lenac" u Rijeci.

Hrvatska je vlasnika broda službeno nekoliko puta upozorila da je brod u vrlo lošem stanju i da može da potone, te da ga je potrebno obnoviti. Pošto vlasnik nije reagovao, Gradska uprava Rijeke je na predlog Ministarstva kulture izdvojila oko 68.000 evra za finansiranje
popravki i saniranje oštećenja.

Pošto dotadašnji vlasnik nije platio ni višegodišnje troškove čuvanja broda, brod je na kraju 2009, na osnovu prava prvootkupa, kupio Grad Rijeka.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image