Otkrivena planeta slična Zemlji

Američki naučnici otkrili su planetu koja se okreće oko zvezde slične Suncu, što navodi na pretpostavku da u svemiru postoji više planetarnih sistema sličnih ovom čiji je deo naša planeta.

Novootkrivena planeta je veća od Zemlje i okreće se oko zvezde 55 Kankri, u sazveždju Raka. Ranije su otkrivene četiri planete u sistemu te zvezde, medjutim peta je postala prava senzacija u svetu astronomije, izjavila je američka naučnica Debra Fišer, prenosi agencija Itar Tas.

Prema njenim rečima, otkriće planetarnog sistema s pet planeta ide u prilog pretpostavci da život postoji i van solarnog sistema.

"Zvezda 55 Kankri slična je Suncu, ima približno istu masu i stara je koliko i Sunce", izjavila je Fišerova, dodajući da je moguće da je ta zvezda okružena brojnim planetama.

Američki istraživači posvetili su otkrivanju planeta u sistemu 55 Kankri 18 godina. Orbita prve planete otkrivena je pre četiri godine.

Peta planeta okreće se na rastojanju od 115 miliona kilometara od zvezde Kankri. Temperatura te planete trebalo bi da bude nešto viša nego na Zemlji, smatra astronom Lunin s Univeziteta Arizone.

Puni krug oko zvezde to kosmičko telo napravi za 260 dana.

(Tanjug)