• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Svi kvarovi vladinih aviona

Izvor Tanjug

Današnji kvar na avionu kojim je predsednik Srbije poleteo za Vatikan je samo jedan u nizu incidenata sa tom vladinom letelicom.

Zbog raznih kvarova na avionu, "falkon", koji je proizveden 1981. godine, kao i na drugom vladinom avionu "lir džetu", 1991. proizvedenom, srpski zvaničnici su u vise navrata imali problema.

Zbog kvara na "falkonu", u decembru 2012. godine tadasnji premijer Ivica Dačić nije na vreme poleteo sa aredoroma "Nikola Tesla" na Kipar.

Kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela, saopštili su tada nadležni.

Problemi sa vladinim "falkonom" zabeleženi su i 19. novembra u Ujedinjenim Arpaskim Emiratima, a prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić se vratio u zemlju avionom šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana.

Avion se pokvario po dolaska u UAE, a kako je Tanjugu tada rečeno u kabinetu vicepremijera, članovima srpske delegacije pilot je rekao da postoji problem sa elektronikom letelice, kao i da je najverovatnije u pitanju kvar autopilota.

Sa istim avionom pet meseci ranije imao je probleme i ondašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU.

Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon sto je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici.

Nesto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa "lir džetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za sletanje po magli delegacija morala da sleti u Karlove Vari.

Avgusta 2010. godine prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja uočen je kvar na motoru "falkona", a posto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad.

U martu 2011. ministar spoljnih poslova Vuk Jeremič kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata, jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari potom otklonili.

Prema ranije saopštenim podacima avio-sluzbe Vlade Srbije "lir dzet 31a" proizveden je 1991, a "falkon 50" 1981. godine.

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Valjevac paja

Pa ja ne bih ni sedao u te krseve , jednom se zivi .

petar

zar moraju do bugarske avionom?

Batistuta

U prevodu, priprema se teren za kupovinu novih aviona

special image