"Maglev" za kretanje koristi sistem u kojem se kroz magnete pušta električna energija, zahvaljujući čemu voz lebdi iznad šina.

Prethodni rekord tog voza, čiji je princip rada zasnovan na takozvanoj magnetskoj levitaciji, iznosio je 581 kilometar na čas, a postignut je 2003.

Kompanija "Central Japan rejlvej", koja je vlasnik ovog tipa voza, želi da ga uvede u upotrebu između Tokija i centralnog grada Nagoje do 2027. godine.

Ovo putovanje od 280 kilometara moglo bi da traje samo 40 minuta, što bi bilo dvostruko manje od sadašnjeg vremena, prenio je Bi-Bi-Si.

Ipak, putnici neće moći da uživaju u brzinskim rekordima, pošto je kompanija objavila da će vozovi saobraćati maksimalnom brzinom od 505 kilometara na čas.

GalerijaLebdeći "Maglev"

Troškovi gradnje ovog sistema procenjuju se na 100 milijardi dolara samo za deonicu do Nagoje. Veći dio pruge će, prema očekivanjima, ići kroz veoma skupe tunele.

Japanska vlada nada se da će ovu tehnologiju moći da proda u inostranstvu.

Japanska železnička mreža veoma brzih vozova jedna je od najnaprednijih na svetu, sa stotinama vozova koji saobraćaju svakog dana, sa minimalnim kašnjenjem.

VideoMaglev

Za razliku od običnih šinkansen ili "metak vozova" koji saobraćaju po čeličnim šinama, vozovi magnetske levitacije jure iznad šina, uz pomoć moćnih magneta.

Izgradnja pruge između Tokija i Osake, koja će, prema očekivanju, koštati više od 9.000 milijardi jena (76 milijardi dolara), počela je 2014.

Ta linija, koja će uglavnom ići ispod planina, trebalo bi da počne da funkcioniše krajem 2020-ih.

Sličan železnički sistem funkcioniše već u Šangaju u Kini, i povezuje aerodrom u predgrađu tog lučkog grada s gradskim metroom.