Koje je najbezbednije sedište u avionu?

"Sva sedišta su testirana na isti način i napravljena tako da mogu da izdrže jake udare ili turbulencije. Međutim, iako su skuplja, sedišta u prvih 11 redova su na udaru najveće sile. U eksperimentu koji je sproveden 2012. godine, pokazalo se da više šanse za preživljavanje u slučaju rušenja aviona imaju putnici koji sede u zadnjem delu aviona", ispričao je za "Dejli mejl" pilot "Britiš ervejza" Dejv Tomas.

Da li bi trebalo brinuti zbog turbulencije?

Većini putnika je najstrašniji trenutak kada stjuardese najave turbulencije. Međutim, Tomas tvrdi da nema razloga da vas to brine. "Turbulencija jeste neprijatna, ali nije opasna, mada je uvek najbolje pratiti uputstva stjuardesa kako bi se izbegle eventualne povrede".

Koliko je letenje avionom opasno?

"Zapravo je neverovatno bezbedno. Statistički podaci Međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj pokazuju da je broj avionskih nesreća neverovatno mali, u odnosu na milione letova koji se godišnje obave".

Šta bi se dogodilo ukoliko bi neko otvorio vrata aviona tokom leta?

Odahnite, to je nemoguće uraditi. "Vrata aviona napravljena su tako da vam pritisak u kabini ne dozvoljava da otvorite vrata tokom leta". Dakle, jedna stvar manje o kojoj treba da brinete.

Zašto u avionima ne postoje padobrani za putnike?

"Piloti su obučeni za upravljanje avionom, čak i u situacijama kada nešto pođe naopako. To je bezbednija i daleko praktičnija opcija od dodeljivanja padobrana putnicima", objašnjava Dejv Tomas.

Šta se dešava kada povučete vodu u toaletu aviona?

"'Sadržaj” koji sperete puštanjem vode u toaletu odlazi u veliki rezervoar aviona namenjen za to, koji se prazni nakon sletanja".

Šta je tačno crna kutija i koliko se često prati?

"Crna kutija je kutija koja sadrži uređaj za snimanje. Mnogi avioni danas imaju Quick Access Recorders, sa kojih se sadržaj 'skida' redovno, kako bi se svakodnevno pratila bezbednost putnika u avionu".

Zašto stjuardese kažu putnicima da podignu roletne sa prozora pre sletanja?

"Samo zbog toga da bi se putnici lakše navikli na prirodnu svetlost koja ih očekuje napolju. Dakle, to je nešto što se radi 'za svaki slučaj', kako bi putnicima bilo što prijatnije".

Kako ispadaju maske sa kiseonikom?

Pilot Dejv Tomson kaže da su ove maske zaista pametne. #Mehanizam ovih maski detektuje pritisak u kabini, a maske automatski ispadaju u slučaju potrebe, mada postoji i dugme kojim se to može regulisati".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.