MAD MAX - FURY ROAD
Pobesneli Maks - Autoput besa (2015)
Režija: Džordž Miler
Uloge: Tom Hardi, Šarliz Teron, Nikolas Holt
Distributer: Blic
Najradije bih vam na samom početku ovog teksta napisao da bez predrasuda odete na projekciju ''Pobesnelog Maksa'', jer sam i sam bio poprilično skeptičan kada sam se zaputio ka bioskopu. Ne znam ni sam zašto - dosta sam ozbiljan fan originalne trilogije - ali verovatno zbog ogromne pauze od čitavih 30 godina, kao i zbog neubedljivog trejlera, novog glumca... ma ko zna čega još.
Moja skepsa je trajala nekih 6-7 minuta, a onda mi je donja vilica pala skoro do poda i više se do kraja nije vraćala u prvobitnu poziciju. Nije, dakle, bitno da li imate ili nemate predrasude prema novom Maksu, važno je samo da odete do najbližeg bioskopa, obavezno na 3D projekciju i to je otprilike sve što je potrebno da uradite. Za sve ostalo pobrinuo se Džordž Miler.
Mislim da nikada nisam gledao ovakav akcioni film, a sasvim sigurno ne pamtim ovako kreativnu akciju i poteru. Jer ''Pobesneli Maks: Autoput besa'' nije ništa drugo nego dvosatna potera kroz australijska bespuća. Ali kakva potera!
Sadržaj i nije toliko bitan, ali nije ni nezanimljiv: civilizacija praktično i ne postoji, svet je opustošen i sveden na pojedinačne oaze kojima upravljaju lokalni lideri, uglavnom krvoloci i poremećeni despoti. Maksa zarobljavaju Ratnici, sledbenici tiranina Džoa Imortana koji kontroliše vodu, ali ga održavaju u životu pošto je univerzalni donor krvi. U međuvremenu, jedna od Imperatorki ovog sumanutog kulta, Furioza, sa konvojem kreće u rutinsku razmenu dobara sa obližnjom oazom, ali na pola puta skreće sa utvrđene rute i zajedno sa 5 Imortanovih žena kreće u bekstvo. U poteru kreću svi, a borbe se suprotno predviđanjima u ovom post-apokaliptičnom svetu vode niti za naftu, municiju, hranu ili vodu, već za ljudska bića.
Teško je rečima opisati šta se sve dešava tokom jurnjave u kojoj učestvuju najneverovatnija vozila koja možete da zamislite, čak i po standardima koje je Miler postavio pre toliko godina u drugom i trećem delu ''Mad Max'' trilogije. Legenda kaže da je Miler ovaj film želeo da snimi još pre 15 godina, ali je zbog kolapsa dolara ceo projekat propao, pa je Miler morao da prihvati da snimi ''Happy Feet'', što je bizarnost posebne vrste. Srećom pa je ipak ostao posvećen projektu.
Nema puno priče u ''Autoputu besa'', a i kad je ima ona ne znači puno. Ratnici uglavnom izvikuju neke besmislene parole, deru se i reže. Ni Maks nije preterano pričljiv, govor služi samo da se razjasne osnovne stvari. Sve je u ovom filmu u pokretu i slike govore sve što je potrebno da znamo. A sliku je kreirao, to se mora istaći, fantastični Džon Sil (proverite i sami njegovu impresivnu filmografiju).
I sa druge strane kamere svi su obavili fenomenalan posao. I Tom Hardi kao novi Maks, i Nikolas Holt kao Nuks, ali žene vladaju ''Autoputem besa'', naročito Šarliz Teron koja je u stvari, da se ne lažemo, pravi Maks u ovom filmu i istinska zamena za Mela Gibsona. Toliko o tome da je ovo baš jedan muški film; upravo je suprotno - slično onom Tarantinovom ''Death Proof'' feminizmu, tako i ovde žene diktiraju sve što se dešava u filmu. Sve to nije nimalo slučajno, jer je upravo Miler uz pomoć Eve Ensler (Vaginini monolozi) pažljivo pripremao Imortenov harem za sve izazove koji su ga čekali u ovom vratolomnom narativu. Poslednjih par godina imamo priliku da nam Holivud uveliko servira heroine kao protagonistkinje blokbastera (''Divergent'', ''Hunger Games''), ali još od Sigurni Viver (Ripli u ''Alien'' filmovima) ili Linde Hamilton (Sare Konor u ''Terminatorima''), svet ovakvu ženu video nije. Hail Furioza!
I kad smo već sa te strane kamere, veliki bi greh bio ne spomenuti kaskadere i sve one ludake koji naskaču na Furiozin konvoj. Ponovo -apsolutno neprepričljivo. Baš kao i onaj sumanuti gitarista koji bljuje i rifove i vatru.
Navikli smo da se, kada nam Holivud servira ovakve visokobudžetne akcione filmove, uglavnom ugušimo u haosu eksplozija, sudara i nasilja (nastavci Matriksa, Transformeri, Majkl Bej filmovi...) i da nam posle izvesnog vremena sav taj spektakl i festival specijalnih efekata postane smrtno dosadan, ali Miler je neverovatno disciplinovan i dosledan u tome da svaka, pa i najmanja scena ima svoju svrhu. Za svaki pokret postoji razlog, svaki ispaljeni metak je upućen sa nekim ciljem i u ovom cunamiju eksplozija i udaraca svih vrsta to je ključni kvalitet.
Voleo bih da sam na premijeri filma sedeo blizu svih izvikanih holivudskih akcionih reditelja i producenata. Samo da vidim njihova lica u trenutku kada se pale bioskopska svetla. Kakva li se panika videla u njihovim očima, mogu samo da zamislim. I sam sam ponekada znao da za izuzetne akcione filmove upotrebim termin 100% adrenalin ili nešto slično. I šta sada da napišem? 150? 300%?
Internet kaže kako je prvi nastavak ovog apsolutno genijalnog filma već snimljen i da ''Mad Max: Furiosa'' (ili možda ipak ''Mad Max: Wasteland'') samo čeka da mu bioskopi otvore svoja vrata. Tom Hardi, s druge strane, tvrdi kako će glumiti Maksa u još 4 nastavka. Bolju vest odavno nisam pročitao.
Još jednom, najveće moguće preporuke za ''Pobesnelog Maksa 4''. I da se zna, ovo važi pre svega za bioskopski 3D doživljaj ovog filma.
Ja: *****
MAD MAX (POBESNELI MAKS) - RECENZIJA
"Petarda" od Miška Bilbije! Hej, ljudi, pa to se ne dešava često! Mišku pala vilica do poda. Saznajte zašto!
MAD MAX - FURY ROAD
Pobesneli Maks - Autoput besa (2015)
Režija: Džordž Miler
Uloge: Tom Hardi, Šarliz Teron, Nikolas Holt
Distributer: Blic
Najradije bih vam na samom početku ovog teksta napisao da bez predrasuda odete na projekciju ''Pobesnelog Maksa'', jer sam i sam bio poprilično skeptičan kada sam se zaputio ka bioskopu. Ne znam ni sam zašto - dosta sam ozbiljan fan originalne trilogije - ali verovatno zbog ogromne pauze od čitavih 30 godina, kao i zbog neubedljivog trejlera, novog glumca... ma ko zna čega još.
Moja skepsa je trajala nekih 6-7 minuta, a onda mi je donja vilica pala skoro do poda i više se do kraja nije vraćala u prvobitnu poziciju. Nije, dakle, bitno da li imate ili nemate predrasude prema novom Maksu, važno je samo da odete do najbližeg bioskopa, obavezno na 3D projekciju i to je otprilike sve što je potrebno da uradite. Za sve ostalo pobrinuo se Džordž Miler.
Mislim da nikada nisam gledao ovakav akcioni film, a sasvim sigurno ne pamtim ovako kreativnu akciju i poteru. Jer ''Pobesneli Maks: Autoput besa'' nije ništa drugo nego dvosatna potera kroz australijska bespuća. Ali kakva potera!
Sadržaj i nije toliko bitan, ali nije ni nezanimljiv: civilizacija praktično i ne postoji, svet je opustošen i sveden na pojedinačne oaze kojima upravljaju lokalni lideri, uglavnom krvoloci i poremećeni despoti. Maksa zarobljavaju Ratnici, sledbenici tiranina Džoa Imortana koji kontroliše vodu, ali ga održavaju u životu pošto je univerzalni donor krvi. U međuvremenu, jedna od Imperatorki ovog sumanutog kulta, Furioza, sa konvojem kreće u rutinsku razmenu dobara sa obližnjom oazom, ali na pola puta skreće sa utvrđene rute i zajedno sa 5 Imortanovih žena kreće u bekstvo. U poteru kreću svi, a borbe se suprotno predviđanjima u ovom post-apokaliptičnom svetu vode niti za naftu, municiju, hranu ili vodu, već za ljudska bića.
Teško je rečima opisati šta se sve dešava tokom jurnjave u kojoj učestvuju najneverovatnija vozila koja možete da zamislite, čak i po standardima koje je Miler postavio pre toliko godina u drugom i trećem delu ''Mad Max'' trilogije. Legenda kaže da je Miler ovaj film želeo da snimi još pre 15 godina, ali je zbog kolapsa dolara ceo projekat propao, pa je Miler morao da prihvati da snimi ''Happy Feet'', što je bizarnost posebne vrste. Srećom pa je ipak ostao posvećen projektu.
Nema puno priče u ''Autoputu besa'', a i kad je ima ona ne znači puno. Ratnici uglavnom izvikuju neke besmislene parole, deru se i reže. Ni Maks nije preterano pričljiv, govor služi samo da se razjasne osnovne stvari. Sve je u ovom filmu u pokretu i slike govore sve što je potrebno da znamo. A sliku je kreirao, to se mora istaći, fantastični Džon Sil (proverite i sami njegovu impresivnu filmografiju).
I sa druge strane kamere svi su obavili fenomenalan posao. I Tom Hardi kao novi Maks, i Nikolas Holt kao Nuks, ali žene vladaju ''Autoputem besa'', naročito Šarliz Teron koja je u stvari, da se ne lažemo, pravi Maks u ovom filmu i istinska zamena za Mela Gibsona. Toliko o tome da je ovo baš jedan muški film; upravo je suprotno - slično onom Tarantinovom ''Death Proof'' feminizmu, tako i ovde žene diktiraju sve što se dešava u filmu. Sve to nije nimalo slučajno, jer je upravo Miler uz pomoć Eve Ensler (Vaginini monolozi) pažljivo pripremao Imortenov harem za sve izazove koji su ga čekali u ovom vratolomnom narativu. Poslednjih par godina imamo priliku da nam Holivud uveliko servira heroine kao protagonistkinje blokbastera (''Divergent'', ''Hunger Games''), ali još od Sigurni Viver (Ripli u ''Alien'' filmovima) ili Linde Hamilton (Sare Konor u ''Terminatorima''), svet ovakvu ženu video nije. Hail Furioza!
I kad smo već sa te strane kamere, veliki bi greh bio ne spomenuti kaskadere i sve one ludake koji naskaču na Furiozin konvoj. Ponovo -apsolutno neprepričljivo. Baš kao i onaj sumanuti gitarista koji bljuje i rifove i vatru.
Navikli smo da se, kada nam Holivud servira ovakve visokobudžetne akcione filmove, uglavnom ugušimo u haosu eksplozija, sudara i nasilja (nastavci Matriksa, Transformeri, Majkl Bej filmovi...) i da nam posle izvesnog vremena sav taj spektakl i festival specijalnih efekata postane smrtno dosadan, ali Miler je neverovatno disciplinovan i dosledan u tome da svaka, pa i najmanja scena ima svoju svrhu. Za svaki pokret postoji razlog, svaki ispaljeni metak je upućen sa nekim ciljem i u ovom cunamiju eksplozija i udaraca svih vrsta to je ključni kvalitet.
Voleo bih da sam na premijeri filma sedeo blizu svih izvikanih holivudskih akcionih reditelja i producenata. Samo da vidim njihova lica u trenutku kada se pale bioskopska svetla. Kakva li se panika videla u njihovim očima, mogu samo da zamislim. I sam sam ponekada znao da za izuzetne akcione filmove upotrebim termin 100% adrenalin ili nešto slično. I šta sada da napišem? 150? 300%?
Internet kaže kako je prvi nastavak ovog apsolutno genijalnog filma već snimljen i da ''Mad Max: Furiosa'' (ili možda ipak ''Mad Max: Wasteland'') samo čeka da mu bioskopi otvore svoja vrata. Tom Hardi, s druge strane, tvrdi kako će glumiti Maksa u još 4 nastavka. Bolju vest odavno nisam pročitao.
Još jednom, najveće moguće preporuke za ''Pobesnelog Maksa 4''. I da se zna, ovo važi pre svega za bioskopski 3D doživljaj ovog filma.
Ja: *****
MAD MAX - FURY ROAD
Pobesneli Maks - Autoput besa (2015)
Režija: Džordž Miler
Uloge: Tom Hardi, Šarliz Teron, Nikolas Holt
Distributer: Blic
Najradije bih vam na samom početku ovog teksta napisao da bez predrasuda odete na projekciju ''Pobesnelog Maksa'', jer sam i sam bio poprilično skeptičan kada sam se zaputio ka bioskopu. Ne znam ni sam zašto - dosta sam ozbiljan fan originalne trilogije - ali verovatno zbog ogromne pauze od čitavih 30 godina, kao i zbog neubedljivog trejlera, novog glumca... ma ko zna čega još.
Moja skepsa je trajala nekih 6-7 minuta, a onda mi je donja vilica pala skoro do poda i više se do kraja nije vraćala u prvobitnu poziciju. Nije, dakle, bitno da li imate ili nemate predrasude prema novom Maksu, važno je samo da odete do najbližeg bioskopa, obavezno na 3D projekciju i to je otprilike sve što je potrebno da uradite. Za sve ostalo pobrinuo se Džordž Miler.
Mislim da nikada nisam gledao ovakav akcioni film, a sasvim sigurno ne pamtim ovako kreativnu akciju i poteru. Jer ''Pobesneli Maks: Autoput besa'' nije ništa drugo nego dvosatna potera kroz australijska bespuća. Ali kakva potera!
Sadržaj i nije toliko bitan, ali nije ni nezanimljiv: civilizacija praktično i ne postoji, svet je opustošen i sveden na pojedinačne oaze kojima upravljaju lokalni lideri, uglavnom krvoloci i poremećeni despoti. Maksa zarobljavaju Ratnici, sledbenici tiranina Džoa Imortana koji kontroliše vodu, ali ga održavaju u životu pošto je univerzalni donor krvi. U međuvremenu, jedna od Imperatorki ovog sumanutog kulta, Furioza, sa konvojem kreće u rutinsku razmenu dobara sa obližnjom oazom, ali na pola puta skreće sa utvrđene rute i zajedno sa 5 Imortanovih žena kreće u bekstvo. U poteru kreću svi, a borbe se suprotno predviđanjima u ovom post-apokaliptičnom svetu vode niti za naftu, municiju, hranu ili vodu, već za ljudska bića.
Teško je rečima opisati šta se sve dešava tokom jurnjave u kojoj učestvuju najneverovatnija vozila koja možete da zamislite, čak i po standardima koje je Miler postavio pre toliko godina u drugom i trećem delu ''Mad Max'' trilogije. Legenda kaže da je Miler ovaj film želeo da snimi još pre 15 godina, ali je zbog kolapsa dolara ceo projekat propao, pa je Miler morao da prihvati da snimi ''Happy Feet'', što je bizarnost posebne vrste. Srećom pa je ipak ostao posvećen projektu.
Nema puno priče u ''Autoputu besa'', a i kad je ima ona ne znači puno. Ratnici uglavnom izvikuju neke besmislene parole, deru se i reže. Ni Maks nije preterano pričljiv, govor služi samo da se razjasne osnovne stvari. Sve je u ovom filmu u pokretu i slike govore sve što je potrebno da znamo. A sliku je kreirao, to se mora istaći, fantastični Džon Sil (proverite i sami njegovu impresivnu filmografiju).
I sa druge strane kamere svi su obavili fenomenalan posao. I Tom Hardi kao novi Maks, i Nikolas Holt kao Nuks, ali žene vladaju ''Autoputem besa'', naročito Šarliz Teron koja je u stvari, da se ne lažemo, pravi Maks u ovom filmu i istinska zamena za Mela Gibsona. Toliko o tome da je ovo baš jedan muški film; upravo je suprotno - slično onom Tarantinovom ''Death Proof'' feminizmu, tako i ovde žene diktiraju sve što se dešava u filmu. Sve to nije nimalo slučajno, jer je upravo Miler uz pomoć Eve Ensler (Vaginini monolozi) pažljivo pripremao Imortenov harem za sve izazove koji su ga čekali u ovom vratolomnom narativu. Poslednjih par godina imamo priliku da nam Holivud uveliko servira heroine kao protagonistkinje blokbastera (''Divergent'', ''Hunger Games''), ali još od Sigurni Viver (Ripli u ''Alien'' filmovima) ili Linde Hamilton (Sare Konor u ''Terminatorima''), svet ovakvu ženu video nije. Hail Furioza!
I kad smo već sa te strane kamere, veliki bi greh bio ne spomenuti kaskadere i sve one ludake koji naskaču na Furiozin konvoj. Ponovo -apsolutno neprepričljivo. Baš kao i onaj sumanuti gitarista koji bljuje i rifove i vatru.
Navikli smo da se, kada nam Holivud servira ovakve visokobudžetne akcione filmove, uglavnom ugušimo u haosu eksplozija, sudara i nasilja (nastavci Matriksa, Transformeri, Majkl Bej filmovi...) i da nam posle izvesnog vremena sav taj spektakl i festival specijalnih efekata postane smrtno dosadan, ali Miler je neverovatno disciplinovan i dosledan u tome da svaka, pa i najmanja scena ima svoju svrhu. Za svaki pokret postoji razlog, svaki ispaljeni metak je upućen sa nekim ciljem i u ovom cunamiju eksplozija i udaraca svih vrsta to je ključni kvalitet.
Voleo bih da sam na premijeri filma sedeo blizu svih izvikanih holivudskih akcionih reditelja i producenata. Samo da vidim njihova lica u trenutku kada se pale bioskopska svetla. Kakva li se panika videla u njihovim očima, mogu samo da zamislim. I sam sam ponekada znao da za izuzetne akcione filmove upotrebim termin 100% adrenalin ili nešto slično. I šta sada da napišem? 150? 300%?
Internet kaže kako je prvi nastavak ovog apsolutno genijalnog filma već snimljen i da ''Mad Max: Furiosa'' (ili možda ipak ''Mad Max: Wasteland'') samo čeka da mu bioskopi otvore svoja vrata. Tom Hardi, s druge strane, tvrdi kako će glumiti Maksa u još 4 nastavka. Bolju vest odavno nisam pročitao.
Još jednom, najveće moguće preporuke za ''Pobesnelog Maksa 4''. I da se zna, ovo važi pre svega za bioskopski 3D doživljaj ovog filma.
Ja: *****