Svetski šampion i vodeći u generalnom plasmanu, Luis Hamilton, u subotu je osvojio pol poziciju na treningu pred Veliku nagradu Monte Karla, bio suvereni lider do 68. kruga i, onda, kada je trebalo da se proveze kroz cilj...

...bio je žrtva sulude odluke svog tima!

"Prestanite da pričate sa mnom, molim vas", poručio im je preko radio veze u finišu trke.

Njegov klupski kolega i najveći rival u šampionatu, Niko Rozberg, ni kriv ni dužan zabeležio je pobedu u Kneževini, što mu je treća uzastopna na kultnoj pisti po ulicama mondenskog letovališta!

Između Rozberga i Hamiltona u Mercedesovim bolidima ugurao se Sebastijan Fetel u Ferariju, koji je bio presrećan zbog druge pozicije.

"Grazie, grazie, forza Ferrari", poručili su mu dok je prolazio kroz cilj.

Šta se dogodilo?

Debitant u Formuli 1 Maks Ferštapen pravio je čuda u svom Toro Rosu, ali ga je previše pukao adrenalin posle nekoliko rizičnih preticanja, pa je u 67. krugu protutnjao pored Sebastijana Grožana iz Lotusa i zakačio njegov prednji točak, dok je Grožan ulazio u boks, što ga je lansiralo pravo u ogradu!

Doživeo je težak udes, zbog kojeg je četiri kruga na stazi prove "safety car", a Mercedes je tada, 12 krugova pre kraja, pozvao Hamiltona u boks na zamenu guma, posle čega se lider vratio na treću poziciju, iza Rozberga i Fetela.

Odmah mu je bilo jasno da je izgubio trku!

"Momci, jesam li ja upravo izgubio pobedu?", pitao ih je, nakon što se vratio na stazu bok do boka uz Fetela, ali ipak skliznuo iza njega pre prve krivine.

Posle 70 krugova, "safety car" se povukao, Fetel se na istrajalim i hladnim pneumaticima mučio da se odbrani od Hamiltona, ali je bilo jasno da je Rozbergova pobeda! Treću godinu zaredom...

Biće bure u timu koji je prethodne nedelje potpisao mega mega ugovor sa Hamiltonom, kojem će pripasti 100 miliona evra u naredne tri sezone u Štutgartu!

Inače, kada smo kod incidenta između Ferštapena i Grožana, uprkos tome što je Francuz rekao ekipi preko radio veze: "Ovo je bilo glupo od Maksa!", snimak pokazuje da je možda i on krivac, jer je njegov levi prednji točak bio u celosti preko žute linije, koju mora da poštuje svaki pilot koji se isključuje sa staze i ulazi u boks.



Posle Ajrtona Sene i Alana prosta, Rozberg je postao prvi vozač sa tri uzastopne pobede u Monte Karlu. Sena je pobeđivao šest puta, od čega pet puta u nizu od 1989. do 1993. dok je Prost osvajao Kneževinu 1984, 1985. i 1986. godine. Sve pomenute pobede ostvarene su u Meklarenu, osim Seninog trijumfa 1987. u bolidu Lotusa.