/Od izveštača MONDA iz Francuske/
Na prvi pogled, u metrou Lila Sve je isto kao i bilo gde - automat na kojem se kupuju karte, senzor na kojem se učitavaju i kratko vreme koje protekne između dolaska vozova.
A, onda, ipak, nailazi iznenađenje: Nema vozača!
Metro u Lilu prvi je u istoriji Evrope koji je uveo potpuno automatski sistem podzemne železnice. To je učinio davne 1983. i isti sistem radi i danas, kada funkcioniše na 45 kilometara i potpuno olakšava prevoz gradom.
Kako to izgleda uživo? Jako jednostavno: Minut do minut i po čekanja, ulazak u jedan od dva vagona i mirna vožnja do stanice ka kojoj ste pošli.
Kompozicija se kreće veoma brzo i kontrolisana je iz jednog operativnog centra - bez naglih kočenja i neplaniranih ostanaka na stanicama, koja se mogu doživeti u drugim gradovima.
Najjeftinija karta "pokriva" vožnju od tri stanice i košta 70 centi. Nedeljna, kojom se sedam dana možete voziti neograničeno, jako je praktična i košta 18 evra, zajedno sa izradom personalizovane karte.
Naravno, grad je osmislio alternativu i ovakvom prevozu, pa u centru, na automatu, možete iznajmiti i bicikl i odvesti se samo gde hoćete. Cena nije baš niska za naše uslove: pola sata korišćenja košta evro, s tim da je prvih 30 minuta pedalanja besplatno.
Ipak, većina se radije opredeljuje za metro, koji nudi sjajno iskustvo, posebno za one koji se nisu vozili "na dugme".
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte