Postrojavanje putnika pri ulasku u vozila gradskog prevoza u Beogradu ponovo bi moglo da stupi na snagu. I ne samo to - na ulazu će biti osoba zadužena za kontrolu putnika.
Predlog nadležnih stigao je i na adresu privatnih prevoznika i GSP Beograd, pišu “Večernje novosti” , ali i dodaju da u najvećem gradskom prevozniku nisu dobili zvaničnu potvrdu rukovodstva ali da zaposleni u ovom preduzeću kažu da se predlog odnosi na organizaciju ulaska na početnim stanicama.
”Predviđeno je da sprovođenje nove stare mere počne na okretnicama Zeleni venac, Železnička stanica, Trg republike, Studentski trg, Omladinski stadion, Konjarnik, Voždovac”, objasnili su radnici GSP-a.
Predlog je da u prepodnevnoj smeni vozač na početnoj stanici otvori samo prednja vrata. Tu, odmah kod aparata za overu karata bi stajao još jedan zaposleni koji bi proveravao da li putnici overavaju svoje karte. Ukoliko neko to ne učini bio bi opomenut, a ukoliko odbije ovlašćeni radnik bi pozvao komunalnu policiju. Vozilo neće moći da krene sa stanice sve dok svi putnici ne overe karte.
U drugoj smeni za proveru putnika na vratima biće zadužen vozač dok će dodatno angažovani službenik kontrolisati zadnja vrata.
I na linijama van centra grda predviđeno je da vozač otvori samo prednja vrata, ali ne samo na početnoj stanici već na svakoj.
Iz konzorcijuma privatnih prevoznika su za list potvrdili da su i oni dobili ovaj predlog s tim što bi za nadgledanje putnika osoblje angažovao grad Beograd.
”To svakako ne bi mogao da radi naš vozač, a ugovoriom koji smo sklopili sa Direkcijom niej predviđšen angažman dodatnog osoblja, samim tim i dodatna sredstva”, kaže za list Dragan Tošić iz konzorcijuma.
SINDIKAT GSP TRAŽI DA IM SE VRATI KONTROLA I NAPLATA KARATA
Saobraćajni sindikat GSP Beograd založio se danas da poslovi kontrole i naplate karata ponovo budu dodeljeni tom preduzeću, jer će tako biti smanjenja izdvajanja iz budžeta, ali i zbog toga što, kako smatraju, privatni operater Apeks nije u stanju da obavlja te poslove.
U saopšenju se navodi da je još pre dve godine sindikat podržao predlog gradskih vlasti da grad otkupi većinski deo preduzeća Apeks, koje obavlja kontrolu i naplatu karata u javnom gradskom prevozu u Beogradu, ali da od toga nije bilo ništa.
Sindikat je naveo da su u prethodnih pet godina zaposleni u GSP više puta bili angažovani kao ispomoć Apeksu, što je pokazatelj da je GSP u stanju da to radi na efikasniji i transparentniji način, ali i da privatni operater nije u stanju da obavlja te poslove.
"Ove poslove je GSP Beograd uspešno obavljao 120 godina ali nam je taj posao oduzet i pod sumnjivim okolnostima ustupljen konzorcijumu koji je obećao povećanje prodaje od 30 odsto, ali to nije ostvareno - već je prihod smanjen. Ukoliko poslove kontrole i naplate karata ponovo bude obavljao GSP Beograd, biće smanjena izdvajanja iz budžeta za najvećeg gradskog prevoznika", navodi se u saopštenju.