Er Srbija, naslednik nekadašnjeg JAT-a i kompanija u kojoj od 2013. godine 49 posto vlasništva pripada Etihadu, nacionalnoj avio-kompaniji Ujedinjenih Arapskih Emirata, a većinski paket od 51 pošto je i dalje u vlasništvu Srbije, od juna ove godine počinje da leti na relaciji Beograd-Njujork, počinje priču Novi list.
"Kako arapski Etihad postaje suvlasnik i nekih drugih regionalnih avio-kompanija po Evropi, sa sve više linija, Beograd se, što je i bio plan Etihada, polako ali sigurno pretvara u vazduhoplovno čvorište jugoistočne Evrope za transkontinentalne letove".
"Osim što je već povećala broj letova u mnoge evropske destinacije, Er Srbija dvaput dnevno leti i na relaciji Beograd-Zagreb, a s novom će linijom za Njujork sigurno postati daleko važnija destinacija od Zagreba, u kojem sve bitne institucije kažu da im je godinama jako stalo da se i iz Zagreba leti direktno za SAD, i obrnuto, ali, eto, ništa nije učinjeno da se to i dogodi", navodi se u tekstu.
Dalje se dodaje da je "tek ovih dana, verovatno potaknut najavom prvih letova iz SAD-a u Beograd u junu, hrvatski veleposlanik u SAD-u Joško Paro otkrio da se 'intenzivno razgovara o uvođenju direktne avio-linije između SAD-a i Hrvatske', o čemu Ministarstvo saopbraćaja, Ministarstvo turizma a niti državni avio-prevoznik Koacija Erlajns - ne znaju ništa", piše u tekstu.
"Veleposlanstvo je pokrenulo razgovore s važnim igracima kako bismo istražili mogućnosti uspostave direktnih letova za Hrvatsku... Učinićemo sve ne bismo li ostvarili tu ideju", kazao je Paro, ne otkrivajući s kojim se 'igračima' pregovara.
Razgovori s mogućim partnerima koji bi leteli iz SAD-a, dodao je Paro, nisu podstaknuti poletanjem Er Srbije za Njujork, nego zato što hrvatska Vlada oko toga poslednjih godina nije učinila baš ništa, piše riječki dnevnik, a prenosi Jutarnji.
"Zagreb smatra da nije reč o njegovom, pre svega političkom propustu, već da Er Srbija treba da zahvali silnom oprostu dugova od strane države. Kako se može čuti, prošle godine je Srbija svojoj kompaniji oprostila gotovo 40 milona dolara dugovanja, dok naš Kroacija Erlajns sva davanja mora podmirivati, a još mu i EU 'kreše krila' svojim pravilima", navodi Novi list.
Činjenica je, međutim, kako se dodaje, da je oprost duga Er Srbiji zapravo deo aranžmana Srbije i Etihada, uslov zbog kog je Etihad pristao da uđe u vlasništvo srpske nacionalne kompanije...
"Postavlja se pitanje zbog čega je hrvatska politika, za razliku od srpske, sve ove godine sedela prekrštenih ruku i nije činila ništa zbog čega bi postojeći broj turista koji nam dolazi iz SAD-a, od oko 300 hiljada godišnje, povećala", napominje se u tekstu.
Iz Kroacija Erlajnsa su za Novi list rekli da u ovom trenutku ne predviđaju uvođenje prekookeanske linije Hrvatska-SAD, što je delimično uslovljeno njihovim poslovnim i tržišnim usmerenjem na proširenje mreže letenja u Evropi tokom ove godine, ali i tehničkim ograničenjima - u floti, naime, nemaju dugolinijske avione.
"...Kroacija Erlajns, u situaciji u kakvoj jest, nema mogućnosti, pre svega aviona, da bi letela direktno u SAD, o čemu ne može niti razmišljati, jer zbog pravila EU kapacitete mora još i smanjivati", kažu Novom listu upućeni u zbivanja na avio-tržištu.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona