Vučić je ukazao da u programima dualnog obrazovanja uglavnom sarađuju strane firme, a da domaće retko sagledavaju svoje potrebe i prave planove za narednih 5, 10, 20 godina.

"I dalje imamo kratkoročno i, u najboljem slučaju, srednjoročcno sagledavanje planova", uključujući i potrebe za kadrovima određenih profila i sposobnosti, rekao je Vučić na stručnom skupu "Mladi i nezaposlenost - kako uspostaviti snažne veze između obrazovnog sistema i privrede".

On je ukazao da moramo da promenimo naše navike i shvatimo da dok učimo moramo da počnemo i da radimo, ali i da oni koji rade moraju celog života da uče.

 "Dualno obrazovanje je neophodno zbog zapošljavanja, rasta BDP, životnog standarda, evropskih integracija, odnosno za sve najvažnija pitanja koja moramo da damo najbolje rezutlate", rekao je Vučić.

On je istakao da je dualno obrazovanje važno za Srbiju jer se rast zasniva na rastu industrije, budući da se u industriji suočavaju sa ogromnim nedostatkom obrazovane radne snage, i to ne samo u IT sektoru, već fale i varioci, mašinbravari, stolari...

"Devedesetih smo počeli da pričamo o tržištu, ali ga nikad nismo istinski želeli", primetio je Vučić na skupu u Privrednoj komori Srbije.

Kako je naveo, danas malo ko u Srbiji razume dualno obrazovanje.

"Ovo su naši pionirski koraci koji će trajati godnama i decenijama, jer će biti potrebno vreme da nešto učinimo", rekao je Vučić.

On je naveo da u Srbiji sada postoji 14 programa za dualno obrazovanje, a da je danas na sastanku sa Svetskom bankom dogovoreno da se taj broj podigne na 70 u narednom periodu.

Govoreći o kvalitetu obrazovanja, Vučić je rekao da je, sa izuzetkom Beogradskog univerziteta, koji se nalazi na Šangajskoj listi, kvalitet obrazovanja relativno nizak.

"Osim što mi za sebe mislimo da smo visoko obrazovani, što nije istina, ali to teško prihvatamo", rekao je Vučić.

On je naveo da 92 odsto učenika nastavlja školovanje u sistemu srednjog obrazovanja, dok, kad je reč o visokom obrazovanju, deo diploma stečen je, rekao je, ne uvek na legalan način, a ni kvalitet tako stečenog obrazovanja nije odgovarajući.