Izborna kampanja u Srbiji je u toku, a nije beznačajno ni to šta se dešava u virtuelnom svetu. Pročitajte podatke agencije Kliping.
Društvene mreže su prethodnih godina, razumljivo, sa ekspanzijom internet saznanja i obrazovanja ljudi, postale važne i kada je rec o društvenim pojavama. Samim tim i za politicke izbore.
U Srbiji ce 2. aprila biti održani predsednicki izbori, a agencija za pracenje i analizu medija Kliping saopštila je danas podatke o tome koji kandidati dobro koriste i ovaj vid kampanje i koliko to utice na njihovu popularnost.
Prema podacima "Klipinga", koji je od 10. do 16. marta pratio aktivnosti predsednickih kandidata na društvenoj mreži Facebook, internet kampanja Luke Maksimovica, odnosno Ljubiše Preletacevica-Belog, oborila je sve rekorde kada su predizborne kampanje u Srbiji u pitanju.
Taj mladi politicar, odnosno momak, koji je zajedno sa istomišljenicima, "uplivao" u politicke vode najpre na lokalnim izborima, napravivši veliko iznenadenje u Mladenovcu, za samo dve nedelje dobio je veliku armiju internet obožavalaca.
Podaci "Klipinga", pokazuju da je lider Srpske radikalne stranke (SRS) Vojislav Šešelj i dalje je najpopularniji politicar na Facebook-u sa 187.953 pratilaca, a za njim slede Aleksandar Vucic sa 135.158 i Ljubiša Preletacevic - Beli sa 101.599.
Na cetvrtom i petom mestu rangirane su stranice Vuka Jeremica i Saše Jankovica.
Boško Obradovic, Saša Radulovic, Milan Stamatovic, Nenad Canak i Miroslav Parovic po broju Facebook pratilaca poprilicno zaostaju za prvoplasiranom petorkom.
Kuriozitet je da kandidat DSS-a Aleksandar Popovic uopšte ni nema svoju stranicu, vec sa biracima, i to veoma retko, komunicira putem stranacke Facebookj strane.
"Ako se posmatra rast broja pratilaca, Ljubiša Preletacevic - Beli je ubedljivo na prvom mestu sa 57.405 novih pratilaca za sedam dana, odnosno skoro 8.000 novih fanova svakog dana, što je nezabeleženo u istoriji višestranacja u Srbiji", izjavio je Ilija Vucevic iz agencije Kliping.
Uporedujuci, recimo, rast popularnosti Belog i Saše Jankovica, Vucevic je ukazao da se tu najbolje i vidi šta je uradio momak iz Mladenovca - tokom cele prethodne nedelje, Saša Jankovic dobio svega 4.426 novih pratilaca.
I kada je broj interakcija (svidanja i deljenja postova ili komentara) u pitanju, Preletacevic je ubedljivo na prvom mestu sa cak 322.000 interakcija za sedam dana. Za njim slede Vuk Jeremic sa 83.300 i Saša Jankovic sa 70.500 interakcija sa pratiocima.
Prateci sadržaje više stotina hiljada objavljenih postova na Fejsbuku, u kojima su korisnici pominjali predsednicke kandidate, "Klipng" je zakljucio da je retorika korisnika društvenih mreža je znatno pojacana u odnosu na uvodne dane predizborne kampanje, a najcešci sukobi dešavaju se izmedu pristalica Vucica i Jankovica, Preletacevica i Parovica, kao i Šešelja i svih drugih opozicionih kandidata.