Evo zašto je bolje da vežbate u društvu

Autor:

Individualni treninzi imaju svojih prednosti, ali ponekad je vežbanje u društvu najbolje rešenje.

1
A- A A+

  Rezultati nove studije pokazali su da vežbanje u društvu nivo stresa umanjuje za više od 25 odsto. Nalazi objavljeni u Žurnalu Američke asocijacije za osteopatiju ukazuju da iako osobe koje vežbaju individualno često postižu bolje rezultate na fizičkom planu, vežbanje u grupi ima svojih prednosti.

"Benefiti koje imate kad vežbate zajedno sa prijateljima, radite nešto naporno ohrabrujući jedni druge, često prevazilaze one koje imate kad vežbate sami", objasnila je dr Dejna Jorks sa Univerziteta Nove Engleske. "Ovi nalazi potvrđuju da je koncept mentalnog, fizičkog i emocionalnog pristupa zdravlju neophodan u medicini."

U eksperimentu je učestvovalo 69 studenata medicine koji su vežbali sami ili u grupi. Za istraživanje su odabrani studenti medicine pošto se oni nose sa visokim nivoom stresa tokom studija, i zato što oni sami svoj kvalitet života ocenjuju kao loš zbog brojnih obaveza i napornog rada. Njima je ponuđeno da biraju da li će tokom 12 nedelja koliko je trajalo istraživanje vežbati sami ili u grupama.

Tokom trajanja eksperimenta, ispitanici su na svake četiri nedelje popunjavali upitnik u kojem je trebalo da odrede nivo stresa i kvalitet života.

Studenti koji vežbali u grupama radili su vežbe snage i imali su tridesetominutni trening funkcionalnog fitnesa najmanje jednom nedeljno, dok su oni koji su vežbali sami mogli da biraju šta žele da rade, recimo, da li će ići na trčanje, raditi vežbe s tegovima i slično.

Ispitanici koji su vežbali u grupi prijavljivali su pozitivne promene u kvalitetu života. Njihovo mentalno zdravlje popravilo se u proseku za 12,6 odsto, a fizičko za 24,8 procenata, dok je emocionalno zdravlje zabeležilo najveći skok, od čak 26 odsto. Nivo stresa opao je za 26,2 odsto, prenosi IFLScience.

Oni koji su vežbali sami, vežbali su dvaput duže, ali nisu primetili značajnije promene, osim što im je kvalitet mentalnog stanja popravljen za 11 odsto.

Kontrolna grupa, koja nije vežbala ciljano, dakle, koja je samo hodala ili vozila bicikl u smislu "prevoza od mesta A do mesta B" nije primetila nikakve promene u nivou stresa niti u kvalitetu života.

Naravoučenije: Stres možete pobediti uz malu "pomoć prijatelja".

Vežbajte zajedno. Osećaćete se bolje i izgledati lepše.

Koliko često i koliko dugo bi trebalo da vežbate

Kardio ili tegovi? Slika sve govori

Jedna vežba za celo telo

Pet znakova da se stres oteo kontroli

Tagovi:
Sve vesti