Do 2030. broj godišnje prodatih automobila sa dizel motorima pašće na ispod deset odsto, a moguće da će činiti samo pet odsto ukupnog tržišta automobila u Evropskoj uniji, pokazuje nova studija konsultantske firme AlixPartners.
Anti-dizelska kompanja, koja je počela otkrivanjem afere „dizelgejt“, a svoj vrhunac dostigla početkom godine kada je sud u Lajpcigu dozvolio nemačkim gradovima da zabrane ulazak dizelašima u gradske centre, daje „rezultate“.
Udeo dizelaša u ukupnom broju prodatih automobila u 2017. pao je sa 50 na 43 odsto. Takav trend je nastavljen i ove godine. Prema podacima iz Nemačke, u martu su dizelaši činili samo trećinu prodatih novih automobila.
Paradoksalno, manjak dizelaša je uticao na povećanje ugljen-dioksida u vazduhu, jer vozila sa benzinskim motorima izbacuju više tog gasa od dizel agregata. Tako je prošle godine zabeležen porast koncentracije CO2, prvi put u poslednjih deset godina.
AlixPartners poručuje proizvođačima automobila da su jedini izbor električna i hibridna vozila.
Mnogi proizvođači, poput Tojote, Nisana, Fijata i drugih, najavili su napuštanje dizel opcija i elektrifikaciju kompletnog portfolija. Nemački proizvođači ipak ne odustaju od dizelaša, pa je tako nedavno Opel saopštio da je obnovio kompletnu gamu motora, koja je sad u skladu saEURO 6d-TEMP normom.
A kompanija Boš je u aprilu predstavila i novu tehnologiju koja omogućiti novim dizelima da izbacuju tek deseti deo azotnih oksida, gasova koji označeni kao glavni krivci za bolesti respiratornih organa.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.