Moj Telekom: Prijavi se Registruj se

Zdrava užina za klince

Zdravlje dece u velikoj meri zavisi od pravilne ishrane, zato ponudite klincima kvalitetnu užinu umesto slatkiša.

0
A- A A+

Guliver/Getty Images

Grickalice kojima pribegavamo kada osetimo da se budi glad, u trenucima dokolice ili dok gledamo televizijski program imaju previše masti, šećera i soli zbog čega ugrožavaju zdravlje organizma i izazivaju gojaznost koja je sve izraženija kod dece.

Slatkiši i slaniši nisu u potpunosti neprihvatljivi za ishranu dece, ali ograničite unos ovih namirnica na minimum, uvodeći zdravu užinu u svakodnevni kućni meni.

Voće je uvek dobar izbor za užinu, jer predstavlja bogat izvor energije i sadrži vitamine i minerale. Napravite raznovrsne voćne salate koje možete ukrasiti na različite način i podstaći klince da pojedu sve što im je servirano.

Od voća možete napraviti ukusni frape uz malo šećera ili meda ukoliko je voće kiselo. Ako za frape birate slatko voće, izbegavajte dodatno zaslađivanje.

Osim svežeg voća, klincima možete ponuditi i voćni jogurt ili domaći puding. U ove poslastice možete dodati malo seckanog voća ili žitarice koje će zasititi dete do prvog obroka.

Umesto slatkih bombona, ponudite deci suvo voće - šljive, kajsije, grožđe, ali ne preterujte. Oko sto grama ovih plodova biće dovoljno za jednu dečju užinu.

Za jaču užinu ponudite detetu kukuruzne grickalice, nekoliko grisina, mali đevrek ili štapić, slatki kroasan ili kokice koje ćete pripremiti kod kuće, uz malčice soli i maslinovo ulje.

Ako volite da pripremate kolače, obezbedite detetu omiljenu poslasticu za užinu. Nutricionisti preporučuju koh i šolju mleka, voćne kolače, slatkiše od sira i domaće pecivo.

Bez obzira šta ćete pripremiti detetu za užinu, uvek vodite računa o količini hrane koju dete jede za jedan obrok. Obezbedite detetu dovoljno obilno i ukusno jelo, ali pripazite da se i sami vodite istim principima pri planiranju i pripremi obroka.

(MONDO)
Sve vesti