Potpredsednik Vlade Srbije i ministarka građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila da će vlada verovatno za sedam dana imati predlog za izbor vršioca dužnosti direktora Železnica Srbije.
"Železnice Srbije moraju da dobiju ljude koji mogu da realizuju postojeće projekte a njihova vrednost je 1,2 milijarde evra", rekla je Mihajlović u institutu za transfuziju krvi gde je dobrovoljno dala krv u okviru akcije "Blood ćallenge".
Ona je kazala da srpske Železnice treba da dobiju direktora koji će biti spreman da iznese i sve projekte koji su planirani u budućnosti.
"Mi ćemo u narednih verovatno sedam dana imati predlog za v.d. direktora, a uporedo ćemo svakako i raspisati konkurs", rekla je ona.
Ona je podsetila da je vlada već donela odluku kojom je preporučila skupštini Železnica Srbije da smeni dva izvršna direktora - Predraga Jankovića i Svetozara Ćapina.
Mihajlović je dodala da će vrlo brzo Železnice dobiti v.d. direktora i da će vrlo brzo biti raspisan konkurs za mesto direktora.
Na pitanje da li su već poznata neka imena, ona je rekla da će se o tome ozbiljno razgovarati u narednih nekoliko dana.
"Niko nije ni planirao da budu baš ovakve smene (izvršnih direktora), ali znate, kada neko zadržava jednu investiciju i koči, šta će biti kada dođu druge investicije. Moj interes je da budu završeni svi projekti koji su u toku", rekla je Mihajlović novinarima u Medija centru, gde je nakon davanja krvi govorila na skupu o uključivanju organizacija civilnog društva u proces donošenja propisa.
Kako je rekla, premijer Aleksandar Vučić i svi članovi vlade su složni da državna preduzeća moraju na konkursima da dobiju direktore.
"Naravno, Železnica sada nije obezglavljena pošto ima svoju skupštinu akcionara koja zajedno sa ministarstvom i vladom radi svoj posao... Nijedno ime se nije pominjalo i na sednici vlade zaista nismo pričali o imenima, više smo pričali da od marta stoji nešto (ruski kredit)", kazala je ona.
Mihajlović je rekla da su od marta, nakon formiranja vlade, svaki drugi dan vođeni sastanci, kao i da su izvršni direktori Železnica stalno imali neke nove zahteve.