"Air Serbia" je još pre dve godine uvela proceduru po kojoj najmanje dva člana posade moraju da budu u pilotskoj kabini u svakom trenutku, uključujući i člana kabinskog osoblja.
To se odnosi na sve slučajeve u kojima su kapetan ili kopilot iz bilo kojeg razloga van kabine, saopštila je Air Serbia. Nacionalna avio-kompanija Srbije podseća i da se u zdravstvenim kriterijumima letačkog osoblja dosledno primenjuju uputstva koje je propisao Direktorat za civilno vazduhoplovstvo (DCV), a ona su usklađena sa smernicama Evropske agencije za bezbednost u avijaciji, EASA. Proceduru o najmanje dva člana posade odobrio je DCV, strogo se primenjuje i redovno se komunicira na brifinzima za letačko i kabinsko osoblje, navedeno je u saopštenju. Uputstvima su jasno utvrđeni obim pregleda i zdravstveni kriterijumi za letačko osoblje. U slučaju bilo kakvog odstupanja od propisanih zdravstvenih kriterijuma privremeno se suspenduje lekarsko uverenje. Za vreme suspenzije, pilot ne leti. Pored ovih pregleda, u "Air Serbia" su, po Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu, utvrđena radna mesta sa povećanim rizikom gde spadaju i radna mesta pilota. Pregledi za ta radna mesta podrazumevaju i preglede psihologa, koji se sastoje od intervjua i testova ličnosti i sposobnosti. Testove obavlja psiholog zaposlen u Vazduhoplovno-medicinskom centru (VMC). Ako se utvrdi da bilo koji pilot nije psihofizički zdrav, lekarsko se uverenje suspenduje i pilot se podvrgava detaljnom ispitivanju, navedeno je u saopštenju.
Svi pregledi za letačko osoblje se rade jednom godišnje, osim kada zbog određenih zdravstvenih stanja postoji vremensko ograničenje lekarskog uverenja, kada su pregledi češći.