Žene ne samo da su plaćene manje nego muškarci za iste poslove, već plaćaju više za istu robu, pokazalo je istraživanje Odeljenja za pitanja potrošača grada Njujorka.
Televizija CBS prenela je da je studija pokazala da žene u proseku plaćaju sedam odsto više za iste proizvode od muškaraca.
Šlemovi za decu kompanije Raskalz koštaju više kada su namenjeni dovojčicama iako su u strukturi isti - šlem s roze jednorogom košta 27,99 dolara, dok isti takav s ajkulom košta 14,99 dolara.
Trotineti kompanije Radio flajer koji se razliku samo u boji imaju još veću razliku u ceni - crveni za dečake košta 24,99 dolara, dok ružičasti za devojčice košta 49,99 dolara.
Kompanija Target koja prodaje te trotinete navela je da je drastična razlika u ceni posledica "sistemske greške" i izjednačila je cene, ali je za druge razlike u cenama navela da su povezani s "troškovima proizvodnje i drugim činiocima".
U istraživanju Odeljenja za pitanja potrošača upoređeno je skoro 800 proizvoda s muškim i ženskim verzijama u 35 kategorija - od igračaka preko odeće do zdravstvenih proizvoda. Ženske verzije su skuplje u 42 odsto slučajeva.
Proizvodi za ličnu negu imaju najveću razliku u ceni - u proseku je 13 odsto skuplja kozmetika namenjena ženama, a posebno su skuplji proizvodi za kosu koji su 48 odsto skuplji ako su za žene.
Za razliku od zakona koji onemogućavaju razlike u platama za muškarce i žene, takva regulativa ne postoji za cenu proizvoda za muškarce i žene.