Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srbije Mladen Šarčević rekao je danas da će se predškolsko obrazovanje novim zakonskim rešenjima tretirati kao "rana pismenost", a ne kao "čuvanje dece u vrtićima".
Šarcevic je u Lisabonu sa portugalskim ministrom prosvete Tijagom Brandaom Rodrigesom, izmedu ostalog, razgovarao i o dualnom obrazovanju i naucnoj saradnji.
Sagovornici su se saglasili da je rana pismenost veoma važna, ali da je do sada nepravedno zapostavljana.
U Portugalu je takode u toku izmena zakonodavnog okvira, ali je namera da rana pismenost od cetiri do šest godina postane zakonski obavezna, rekao je ministar Rodriges.
Zašto je važno predškolsko obrazovanje
On je istakao da je najveci problem obrazovanja to što veoma cesto reforme zaustavljane usled politickih promena, pa su mnogo puta kretale iznova.Veca autonomija osnovnih škola i rad na zakonskom definisanju te autonomije je nešto na cemu se u ovom trenutku radi i u Srbiji i u Portugaliji.
Ta autonomija bi prema mišljenju ministra Šarcevica, navedeno je u saopštenju, trebalo da zavisi od kvaliteta rada i znanja koje sticu ucenici, dok je njegov kolega naglasio da bi u cilju dobrih rezultata u završnim godinama bilo poželjno uvesti obavezno testiranje ucenika na polugodištu drugog, petog i osmog razreda.
"Kao državi u kojoj se konceptu dualnog obrazovanja prvi put ozbiljno pristupilo vaša iskustava su od velikog znacaja. Za kratko vreme uradili smo mnogo toga, povezali mnoge kompanije i škole, paralelno radeci na propisima koji bi trebalo da urede tu oblast obrazovanja. Prvi put plan upisa u srednje škole zasnivamo i na interesima lokalnih samouprava i kompanija", rekao je Šarcevic.
Da se plan upisa radi u saradnji sa lokalnim samoupravama uz osluškivanje potreba privrede, potvrdio je ministar Rodriges.
"U našem sistemu po završetku srednje škole ucenik dobije dva sertifikata, kompanija izdaje sertifikat za prakticni deo, dok škola izdaje drugi, sertifikat za opšteobrazovni deo. Plan je da se do 2020.godine u 50 odsto škola uvede dualni sistem obrazovanja", kazao je Rodriges.
Kada je rec o naucnoj saradnji ministri su konstatovali da je ona na veoma visokom nivou i da je za poslednje cetiri godine udvostrucena, navodi se u saopštenju.