Neto profit "Tojote" je skočio za 11 odsto na 5,6 milijardi dolara u tri meseca zaključno sa junom, a najavljeni su i pregovori o jačanju strateškog parnerstva sa "Mazdom".
Japanska "Tojota", koja je prošle izgubila poziciju vodećeg svetskog prodavca automobila, sada očekuje profit od 1.750 milijardi jena u godini zaključno sa martom 2018. godine, što je više u odnosu na ranije prognoziranih 1.500 milijardi jena.
U svom prvom fiskalnom kvartalu, "Tojota" je prodala 2,59 miliona vozila, što je blago više u odnosu na 2,52 miliona iz istog perioda prošle godine.
Tražnja je porasla u Severnoj Americi, Evropi, Centralnoj i Južnoj Americi, Africi i na Blikom istoku, a takođe je registrovan rast prodaje na domaćem tržištu, Japanu, dok je prodaja u ostatku Azije pala.
"Tojota" je, takođe, najavila pregovore o jačanju partnerstva sa "Mazdom", a mediji spekulišu da su dve kompanije blizu dogovora o izgradnji fabrike u vrednosti od 1,6 milijardi dolara u SAD.
"U maju 2015. godine, Tojota i Mazda su potpisale memorandum o razumevanju s ciljem istraživanja različitih oblasti saradnje. Nameravamo da dostavimo predlog našem odboru direktora u vezi širenja partnerstva sa Mazdom", navodi se u saopštenju "Tojote".