Sajam automobila u Frankfurtu se održava od 14. do 24. septembra, i do sada su mnoga velika imena svetske auto-industrije otkazala svoje učešće.
To je gorak udarac za nemački automobilski sajam, koji po 67. put organizuje Udruženje nemačke automobilske industrije (VDA), ocenjuje "Dojče vele".
Nastup je već otkazao francuski koncern Pežo-Sitroen Automobili, neće doći ni grupacija Fijat-Krajsler, a otkazali su i Nisan, Micubiši i Volvo. Čak i Audi ovog puta nije rezervisao izložbeni prostor, već će se smestiti u dvorani matičnog koncerna Folksvagena.
I "Tesla" neće doći, a taj američki brend nije nastupio ni na sajmovima u Njujorku i Detroitu, ali baš zbog skandala sa dizelom, u Nemačkoj se čini da bi "Tesli" to bila odlična prilika za još bolju prodaju na nemačkom tržištu.
Učešće je prijavilo više od 50 automobilskih marki, među kojima su i mladi kineski proizvođači.
Portal Bild.de, kaže da je razloga za nedolazak mnogo: učešće je veoma skupo, a značaj sajma više nije isti kao pre. Zbog toga izlagači tu retko nude neke novitete i glavna platforma postao je internet. Povrh toga, IAA "pokriva" prezasićeno evropsko tržište na kome se proizvođači ionako za kupce bore popustima i posebnim ponudama.
Pravi posao je u zemljama poput Kine, Indije, pa čak i u Sjedinjenim Američkim Državama, navodi DW.
Klaus Brojning, čovek zadužen za sajmove u Udruženju nemačkih proizvođača automobila, ništa od toga ne poriče, ali ostaje pri tome da je "frankfurtski sajam bio i ostao vodeći kada se radi o mobilnosti".
"Prema Frankfurtu se orijentišu i drugi sajmovi, poput onih u Detroitu ili Šangaju", kaže Brojning i dodaje da izlagači propuštaju poneki sajam u Frankfurtu, ali da onda opet dođu. Zato i dalje pripremaju čitav niz tematskih celina i uveren je da će"IAA i ovog puta biti uspešan.
Ali, ima i drugih pokazatelja: trend u automobilskoj industriji je da se proizvodi predstavljaju u potpuno drugačijem okruženju.
Tako su i za proizvođače automobila sve važnije manifestacije Sajam potrošačke elektronike CES u Las Vegasu, Njujorška nedelja mode, pa čak i sajmovi nameštaja na severu Italije. Automobili su tamo samo ukras, ali u okruženju kojem žele da pripadaju, vizionarski ili tek mondeno, zaključuje DW: