Od kada se pojavio 2003. godine, "kajen" (Cayenne) predstavlja najbitniji model u Poršeovom portfoliju. Upravo je ovaj model učinio da ova kompanija iz Štutgarta postane jedan od profitabilnijih proizvođača na svetu.
U Beogradu je upravo promovisana treća generacija (Mk3) ove "zlate koke". Nov model se dodatno približio dizajnerskoj filozofiji njihovih drugih modela. Prednja svetla su bitno evoluirala u odnosu na prethodnu generacije, pa su sad dostupna i u matriks LED verziji.
Pogledajte galeriju fotografija s premijere:
Donjim delom prednje strane dominira velika rešetka hladnjaka, koja daje "kajenu" prepoznatljiv, ali i upečatljiv izgled.
Nov model ima isto međuosovinsko rastojanje od 2,9 metara kao i prethodnik, ali je od njega oko šest centimetara duži i 9 milimetara niži. Pa sad "kajen" deluje još širi.
Ukupno povećanje dimenzija uticalo je zapreminu prtljažnika koja je povećana za 100 litara i sad iznosi čak 770 litara.
Jedna karakteristika koju smo probali na premijeri jesu bila sedišta. Bilo da sedite napred ili pozadi, ugođaj je najvišem nivou. Ispred vozača je smeštena poznata instrument tabla sa pet okruglih polja. Centralnom konzolom dominira veliki ekran od 12,3 inča, koji se veoma lepo uklopio u moderno ukruženje.
U ponudi su tri benzinska motora – trolitarski turbo od 340 KS i tvin-turbo model od 2,9 litara i 440 konjskih snaga. Oba su V6, dok je četvorolitarski u V8 rasporedu i snage od 558 KS. Na proleće stiže i hibrid, dok je nepoznanica da li će pojavi dizelaš za ovaj model.
Izloženi model "kajen S" ispod haube je imao V6 tvin-turbo model koji može da ga potera do "stotke" za samo 5,2 sekunde, kao i do maksimalnih 265 kilometara na sat.
Pogledajte kakva je bila atmosfera na premijeri: