Mehanički skelet pomaže automobilskim radnicima

Da li možete svakog dana 4.600 puta da stavljate posuđe na visoke police? Ili milion puta godišnje? Otprilike toliko puta pojedini Fordovi radnici dižu ruke na montažnim trakama.

Iako su roboti zamenili ljude u dobrom delu proizvodnog procesa u auto-industriji, neke operacije i dalje mora da obavlja čovek. Za razliku od neumornog robota, ljudi imaju svoja ograničenja, posebno kada su u pitanju jednolični i naporni zadaci.

Kako bi pomogli svojim zaposlenima, kompanije Ford i Audi su započele pilot programe koji uključuju posebnu mehaničku pomoć. U pitanju su takozvani egzoskeleti, koji su napravljeni da bitno olakšavaju rad.

Ovakav tip pomoći do sad se najviše koristio u medicini i vojsci, a jedan od najpoznatijih primera "spoljašnjeg skeleta" viđen je u drugom delu "Osmog putnika".

No, da se vratimo u surovu realnost u kojoj radnik osam sati dnevno drži ruke u vazduhu ili to vreme provodi dižući stvari s poda. Ovo ne samo što je dosadno i naporno, već može dovesti i do značajnih zdravstvenih problema.

Ford je u saradnji sa kompanijom Ekso Bioniks razvio posebno rešenje za gornji deo tela koje treba da olakša rad zaposlenima na fabričkim trakama.

undefined Ford - egzoskelet

Uređaj "EksoVest" pruža podršku radniku prilikom podizanja ruku u procesima koji zahtevaju da mu gornji ekstremiteti budu u dužem periodu iznad glave. Ovo rešenje pruža pomoć koja iznosi 3 do 7 kilograma po ruci.

Radnici koji učestvuju u ovom pilot programu kažu da EksoVest nije komplikovan niti težak za nošenje a pruža značajnu pomoć koja čuva energiju i smanjuje svakodnevne napore, a samim tim i bolove.

Testiranje ovog projekta se vrši u dve Fordove fabrike u SAD, a ako se pokaže uspešnim, plan je da se proširi i na njihova druga postrojenja u Evropi i Južnoj Americi.

Slično testiranje je nedavno započeo i Audi u saradnji sa holandskom kompanijom Laevo, koja je specijalizovana za egzoskelete.

undefined Audi - egzoskelet

U fabrikama u Ingolštatu i Nekarslumu se testira njihovo rešenje, teško samo tri kilograma. Ono daje podršku od ramena do butina. "Laevo V2" smanjuje napor u leđima za 20 do 30 odsto tako što prenosi silu sa tog dela tela na butine.

Ovo pomagalo će posebno olakšati dizanje teških kutija, a u toku testiranja radnici će ga nositi od dva do sedam časova.

Oba opisana rešenja su u potpunosti mehanička, tako da "rade" bez struje.

Iako su roboti zamenili ljude u dobrom delu proizvodnog procesa u auto-industriji, neke operacije i dalje mora da obavlja čovek. Za razliku od neumornog robota, ljudi imaju svoja ograničenja, posebno kada su u pitanju jednolični i naporni zadaci.

Kako bi pomogli svojim zaposlenima, kompanije Ford i Audi su započele pilot programe koji uključuju posebnu mehaničku pomoć. U pitanju su takozvani egzoskeleti, koji su napravljeni da bitno olakšavaju rad.

Ovakav tip pomoći do sad se najviše koristio u medicini i vojsci, a jedan od najpoznatijih primera "spoljašnjeg skeleta" viđen je u drugom delu "Osmog putnika".

No, da se vratimo u surovu realnost u kojoj radnik osam sati dnevno drži ruke u vazduhu ili to vreme provodi dižući stvari s poda. Ovo ne samo što je dosadno i naporno, već može dovesti i do značajnih zdravstvenih problema.

Ford je u saradnji sa kompanijom Ekso Bioniks razvio posebno rešenje za gornji deo tela koje treba da olakša rad zaposlenima na fabričkim trakama.

undefined Ford - egzoskelet

Uređaj "EksoVest" pruža podršku radniku prilikom podizanja ruku u procesima koji zahtevaju da mu gornji ekstremiteti budu u dužem periodu iznad glave. Ovo rešenje pruža pomoć koja iznosi 3 do 7 kilograma po ruci.

Radnici koji učestvuju u ovom pilot programu kažu da EksoVest nije komplikovan niti težak za nošenje a pruža značajnu pomoć koja čuva energiju i smanjuje svakodnevne napore, a samim tim i bolove.

Testiranje ovog projekta se vrši u dve Fordove fabrike u SAD, a ako se pokaže uspešnim, plan je da se proširi i na njihova druga postrojenja u Evropi i Južnoj Americi.

Slično testiranje je nedavno započeo i Audi u saradnji sa holandskom kompanijom Laevo, koja je specijalizovana za egzoskelete.

undefined Audi - egzoskelet

U fabrikama u Ingolštatu i Nekarslumu se testira njihovo rešenje, teško samo tri kilograma. Ono daje podršku od ramena do butina. "Laevo V2" smanjuje napor u leđima za 20 do 30 odsto tako što prenosi silu sa tog dela tela na butine.

Ovo pomagalo će posebno olakšati dizanje teških kutija, a u toku testiranja radnici će ga nositi od dva do sedam časova.

Oba opisana rešenja su u potpunosti mehanička, tako da "rade" bez struje.

Iako su roboti zamenili ljude u dobrom delu proizvodnog procesa u auto-industriji, neke operacije i dalje mora da obavlja čovek. Za razliku od neumornog robota, ljudi imaju svoja ograničenja, posebno kada su u pitanju jednolični i naporni zadaci.

Kako bi pomogli svojim zaposlenima, kompanije Ford i Audi su započele pilot programe koji uključuju posebnu mehaničku pomoć. U pitanju su takozvani egzoskeleti, koji su napravljeni da bitno olakšavaju rad.

Ovakav tip pomoći do sad se najviše koristio u medicini i vojsci, a jedan od najpoznatijih primera "spoljašnjeg skeleta" viđen je u drugom delu "Osmog putnika".

No, da se vratimo u surovu realnost u kojoj radnik osam sati dnevno drži ruke u vazduhu ili to vreme provodi dižući stvari s poda. Ovo ne samo što je dosadno i naporno, već može dovesti i do značajnih zdravstvenih problema.

Ford je u saradnji sa kompanijom Ekso Bioniks razvio posebno rešenje za gornji deo tela koje treba da olakša rad zaposlenima na fabričkim trakama.

undefined Ford - egzoskelet

Uređaj "EksoVest" pruža podršku radniku prilikom podizanja ruku u procesima koji zahtevaju da mu gornji ekstremiteti budu u dužem periodu iznad glave. Ovo rešenje pruža pomoć koja iznosi 3 do 7 kilograma po ruci.

Radnici koji učestvuju u ovom pilot programu kažu da EksoVest nije komplikovan niti težak za nošenje a pruža značajnu pomoć koja čuva energiju i smanjuje svakodnevne napore, a samim tim i bolove.

Testiranje ovog projekta se vrši u dve Fordove fabrike u SAD, a ako se pokaže uspešnim, plan je da se proširi i na njihova druga postrojenja u Evropi i Južnoj Americi.

Slično testiranje je nedavno započeo i Audi u saradnji sa holandskom kompanijom Laevo, koja je specijalizovana za egzoskelete.

undefined Audi - egzoskelet

U fabrikama u Ingolštatu i Nekarslumu se testira njihovo rešenje, teško samo tri kilograma. Ono daje podršku od ramena do butina. "Laevo V2" smanjuje napor u leđima za 20 do 30 odsto tako što prenosi silu sa tog dela tela na butine.

Ovo pomagalo će posebno olakšati dizanje teških kutija, a u toku testiranja radnici će ga nositi od dva do sedam časova.

Oba opisana rešenja su u potpunosti mehanička, tako da "rade" bez struje.