Krajem prošle auto-škole su "digle veliku prašinu" zbog testova za instruktore. Organizovani su i protesti širom Srbije, koji su kulminirali velikim beogradskim okupljanjem, koji je paralisao saobraćaj u centru prestonice.
Nakon toga su usledili brojni pregovori s nadležnima u državnim institucijama i pronađeno je rešenje kako bi auto-škole u Srbiji nastavile da rade normalno.
"To je rezultat dogovora sa Agencijom za bezbednost saobraćaja početkom, sa kojom smo imali sastanke početkom januara na inicijativu ministra policije Nebojše Stefanovića", rekao je Mladen Rašeta, administrator Privredne komore auto-škola Srbije.
On je, za Novosti, rekao da su ispitna pitanja na testovima sada sasvim korektna i odnose se na saobraćajne propise što do tada nije bio slučaj.
U auto-školama Srbije kažu i da nisu odustali od zahteva da se ukinu ispiti na svakih pet godina za instruktore, predavače i ispitivače prilikom obnavljanja licenci.
"Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja još od decembra prošle godine čekaju da dođu na dnevni red Skupštine Srbije", kaže Rašeta. "Ali da ne bismo čekali dok taj zakon ne bude usvojen, pokrenućemo Inicijativu kod Agencije za bezbednost."
Rašeta objašnjava da će se ta inicijativa odnositi na izmenu pravilnika o radu auto-škola koji donosi Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije.
"Razgovarali smo, i razgovaramo sa Agencijom. Postoji saglasnost, dobra volja i verujem da ćemo uraditi najbolje što možemo dok se zakon ne izmeni."
Problem u vezi sa cenom obuke
Na pitanje da li je bilo reči i o spornoj odredbi o ceni obuke koja se nalazi u predlogu Izmena i dopuna ZOBS koji je Vlada Srbije usvojila i poslala na usvajanje u Skupštinu, Rašeta kaže da je do sada Vlada određivala, po starom ZOBS-u, najnižu cenu vozačke obuke.
"Po novom predlogu trebalo bi da određuje maksimalnu cenu, što bi izazvalo ponovo haos." – smatra Rašeta.
To bi moglo da dovede do situacije od pre devet godina, odnosno pre usvajanja odluke da se propisuje cena najniže obuke.
"Sada ponovo može doći do situacija kada se kandidati nisu ni pojavljivali na časovima. Takva situacija je bila u nekim auto-školama pre 2009. godine, kada je donet propis o minimalnoj ceni", rekla je za MONDO Nataša Toroman i dodala kako će svako da "potrči" za nižom cenom na uštrb kvaliteta nastave.
"Ako samo 'na papiru' vozite 40 časova, ako nemate teoretsku obuku, prvu pomoć, jasno je da će i cena vozačke dozvole biti niža. Druga je stvar koliko će taj vozač-početnik biti osposobljen da vozi", kazao je instruktor iz jedne beogradske auto-škole Dragan Stanić. "Cena koju tada plaća i on i celo društvo je mnogo veća."
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.