Protesti i pregovori dali rezultate – testovi za instruktore prilagođeni, ali je ostao problem sa cenom obuke
Krajem prošle auto-škole su "digle veliku prašinu" zbog testova za instruktore. Organizovani su i protesti širom Srbije, koji su kulminirali velikim beogradskim okupljanjem, koji je paralisao saobracaj u centru prestonice.
Nakon toga su usledili brojni pregovori s nadležnima u državnim institucijama i pronadeno je rešenje kako bi auto-škole u Srbiji nastavile da rade normalno.
"To je rezultat dogovora sa Agencijom za bezbednost saobracaja pocetkom, sa kojom smo imali sastanke pocetkom januara na inicijativu ministra policije Nebojše Stefanovica", rekao je Mladen Rašeta, administrator Privredne komore auto-škola Srbije.
On je, za Novosti, rekao da su ispitna pitanja na testovima sada sasvim korektna i odnose se na saobracajne propise što do tada nije bio slucaj.
U auto-školama Srbije kažu i da nisu odustali od zahteva da se ukinu ispiti na svakih pet godina za instruktore, predavace i ispitivace prilikom obnavljanja licenci.
"Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobracaja još od decembra prošle godine cekaju da dodu na dnevni red Skupštine Srbije", kaže Rašeta. "Ali da ne bismo cekali dok taj zakon ne bude usvojen, pokrenucemo Inicijativu kod Agencije za bezbednost."
Rašeta objašnjava da ce se ta inicijativa odnositi na izmenu pravilnika o radu auto-škola koji donosi Agencija za bezbednost saobracaja Srbije.
"Razgovarali smo, i razgovaramo sa Agencijom. Postoji saglasnost, dobra volja i verujem da cemo uraditi najbolje što možemo dok se zakon ne izmeni."
Problem u vezi sa cenom obuke
Na pitanje da li je bilo reci i o spornoj odredbi o ceni obuke koja se nalazi u predlogu Izmena i dopuna ZOBS koji je Vlada Srbije usvojila i poslala na usvajanje u Skupštinu, Rašeta kaže da je do sada Vlada odredivala, po starom ZOBS-u, najnižu cenu vozacke obuke.
Ovo su najznacajnije izmene ZOBS-a
"Po novom predlogu trebalo bi da odreduje maksimalnu cenu, što bi izazvalo ponovo haos." – smatra Rašeta.
To bi moglo da dovede do situacije od pre devet godina, odnosno pre usvajanja odluke da se propisuje cena najniže obuke.
"Sada ponovo može doci do situacija kada se kandidati nisu ni pojavljivali na casovima. Takva situacija je bila u nekim auto-školama pre 2009. godine, kada je donet propis o minimalnoj ceni", rekla je za MONDO Nataša Toroman i dodala kako ce svako da "potrci" za nižom cenom na uštrb kvaliteta nastave.
"Ako samo 'na papiru' vozite 40 casova, ako nemate teoretsku obuku, prvu pomoc, jasno je da ce i cena vozacke dozvole biti niža. Druga je stvar koliko ce taj vozac-pocetnik biti osposobljen da vozi", kazao je instruktor iz jedne beogradske auto-škole Dragan Stanic. "Cena koju tada placa i on i celo društvo je mnogo veca."
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.