Poštanska marka povodom jubileja Sajma automobila

"Prvi međunarodni salon automobila" bila je prva samostalna, specijalizovana sajamska manifestacija tek otvorenog Beogradskog sajma na današnjem Starom sajmištu.

Povodom značajnog jubileja, 80. godišnjice beogradskog sajma automobila, Pošta Srbija je izdala posebnu personalizovanu poštansku marku u ograničenom tiražu.

  "Prvi međunarodni salon automobila" bila je prva samostalna, specijalizovana sajamska manifestacija tek otvorenog Beogradskog sajma, koja je održana od 5. do 15. marta 1938. godine na današnjem Starom sajmištu.

Zanimljivo je da je inicijativa za pokretanje salona automobila tog formata potekla od ljudi iz Daimler-Benca i da je direktno omogućila da Beogradski sajam bude prihvaćen kao organizator jednog od devet zvanično registrovanih salona automobila u Evropi, pa samim tim i jedna od metropola svetske automobilske industrije. I to u vreme kada su iz evropskih sajamskih centara dolazili snažni protesti i protiv same ideje o sajmu u Beogradu, jer se verovalo da će Beogradski sajam biti ozbiljna konkurencija drugim sličnim događajima u Evropi.

Na tom "Prvom salonu automobila" učestvovalo je 107 izlagača iz Amerike, Nemačke, Francuske, Engleske, Italije, Čehoslovačke, Austrije i Belgije, kao i nekoliko domaćih. Bilo je izloženo 375 vozila, od čega 158 putničkih, 65 teretnih, 10 autobusa, 18 šasija, 105 motocikala i bicikla, deset automobilskih motora, tri traktora i jedan motorni bager.

Zanimljivo je da je interesovanje izlagača bilo toliko da su svi štandovi i svi nedovršeni prostori na Sajmištu bili izdati, tako da je tadašnja uprava morala sa žaljenjem da odbije čak 117 izlagača kojima nije mogla da obezbedi prostor.

Priliku da se predstavi iskoristila je kompletna elita tadašnje svetske industrije automobila, a najveće interesovanje posetilaca privukli su modeli Opela, BMW-a, Harda, Fijata, Dodža, Ševroleta, Bjuika i Mercedes-Benca.

Pogledajte atmosferu sa "Prvog salona automobila":

undefined Prvi salon automobila 1938.

Salon je posetilo oko 40 hiljada ljudi, uglavnom zainteresovanih za kupovinu, a izlagači su posetom bili veoma zadovoljni.

Posle tri neverovatno uspešna izdanja, sajamsko okupljanje planirano za maj 1941. nije održano, jer su bombardovanje Beograda 6. aprila 1941. i početak rata i na ovim prostorima prekinuli "let" Salona automobila.

Rad sajma automobila obnovljen je u sklopu Međunarodnog sajma tehnike na novoizgrađenom Beogradskom sajmu 1957. godine, a prva posleratna samostalna Međunarodna izložba motora i motornih vozila održana je krajem 1965. Učestvovalo je 139 domaćih i 41 strani izlagač iz 14 zemalja. Zabeleženo je fascinantnih 525 hiljada posetilaca.

Na Beogradskom sajmu od 22. do 28. marta će se održati sajmovi automobila "DDOR BG Car Show 06" i motocikala "Motopassion". Obe manifestacije biće u znaku ovog jubileja.

U 10 hala Beogradskog sajma nastupiće više od 350 izlagača iz dvadesetak zemalja, koji će predstaviti više od 50 automobilskih brendova, sa 40 do 50 sasvim novih modela automobila, koje je svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Tu će biti i deset proizvođača lakih privrednih vozila, ali i više od 40 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Povodom značajnog jubileja, 80. godišnjice beogradskog sajma automobila, Pošta Srbija je izdala posebnu personalizovanu poštansku marku u ograničenom tiražu.

  "Prvi međunarodni salon automobila" bila je prva samostalna, specijalizovana sajamska manifestacija tek otvorenog Beogradskog sajma, koja je održana od 5. do 15. marta 1938. godine na današnjem Starom sajmištu.

Zanimljivo je da je inicijativa za pokretanje salona automobila tog formata potekla od ljudi iz Daimler-Benca i da je direktno omogućila da Beogradski sajam bude prihvaćen kao organizator jednog od devet zvanično registrovanih salona automobila u Evropi, pa samim tim i jedna od metropola svetske automobilske industrije. I to u vreme kada su iz evropskih sajamskih centara dolazili snažni protesti i protiv same ideje o sajmu u Beogradu, jer se verovalo da će Beogradski sajam biti ozbiljna konkurencija drugim sličnim događajima u Evropi.

Na tom "Prvom salonu automobila" učestvovalo je 107 izlagača iz Amerike, Nemačke, Francuske, Engleske, Italije, Čehoslovačke, Austrije i Belgije, kao i nekoliko domaćih. Bilo je izloženo 375 vozila, od čega 158 putničkih, 65 teretnih, 10 autobusa, 18 šasija, 105 motocikala i bicikla, deset automobilskih motora, tri traktora i jedan motorni bager.

Zanimljivo je da je interesovanje izlagača bilo toliko da su svi štandovi i svi nedovršeni prostori na Sajmištu bili izdati, tako da je tadašnja uprava morala sa žaljenjem da odbije čak 117 izlagača kojima nije mogla da obezbedi prostor.

Priliku da se predstavi iskoristila je kompletna elita tadašnje svetske industrije automobila, a najveće interesovanje posetilaca privukli su modeli Opela, BMW-a, Harda, Fijata, Dodža, Ševroleta, Bjuika i Mercedes-Benca.

Pogledajte atmosferu sa "Prvog salona automobila":

undefined Prvi salon automobila 1938.

Salon je posetilo oko 40 hiljada ljudi, uglavnom zainteresovanih za kupovinu, a izlagači su posetom bili veoma zadovoljni.

Posle tri neverovatno uspešna izdanja, sajamsko okupljanje planirano za maj 1941. nije održano, jer su bombardovanje Beograda 6. aprila 1941. i početak rata i na ovim prostorima prekinuli "let" Salona automobila.

Rad sajma automobila obnovljen je u sklopu Međunarodnog sajma tehnike na novoizgrađenom Beogradskom sajmu 1957. godine, a prva posleratna samostalna Međunarodna izložba motora i motornih vozila održana je krajem 1965. Učestvovalo je 139 domaćih i 41 strani izlagač iz 14 zemalja. Zabeleženo je fascinantnih 525 hiljada posetilaca.

Na Beogradskom sajmu od 22. do 28. marta će se održati sajmovi automobila "DDOR BG Car Show 06" i motocikala "Motopassion". Obe manifestacije biće u znaku ovog jubileja.

U 10 hala Beogradskog sajma nastupiće više od 350 izlagača iz dvadesetak zemalja, koji će predstaviti više od 50 automobilskih brendova, sa 40 do 50 sasvim novih modela automobila, koje je svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Tu će biti i deset proizvođača lakih privrednih vozila, ali i više od 40 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Povodom značajnog jubileja, 80. godišnjice beogradskog sajma automobila, Pošta Srbija je izdala posebnu personalizovanu poštansku marku u ograničenom tiražu.

  "Prvi međunarodni salon automobila" bila je prva samostalna, specijalizovana sajamska manifestacija tek otvorenog Beogradskog sajma, koja je održana od 5. do 15. marta 1938. godine na današnjem Starom sajmištu.

Zanimljivo je da je inicijativa za pokretanje salona automobila tog formata potekla od ljudi iz Daimler-Benca i da je direktno omogućila da Beogradski sajam bude prihvaćen kao organizator jednog od devet zvanično registrovanih salona automobila u Evropi, pa samim tim i jedna od metropola svetske automobilske industrije. I to u vreme kada su iz evropskih sajamskih centara dolazili snažni protesti i protiv same ideje o sajmu u Beogradu, jer se verovalo da će Beogradski sajam biti ozbiljna konkurencija drugim sličnim događajima u Evropi.

Na tom "Prvom salonu automobila" učestvovalo je 107 izlagača iz Amerike, Nemačke, Francuske, Engleske, Italije, Čehoslovačke, Austrije i Belgije, kao i nekoliko domaćih. Bilo je izloženo 375 vozila, od čega 158 putničkih, 65 teretnih, 10 autobusa, 18 šasija, 105 motocikala i bicikla, deset automobilskih motora, tri traktora i jedan motorni bager.

Zanimljivo je da je interesovanje izlagača bilo toliko da su svi štandovi i svi nedovršeni prostori na Sajmištu bili izdati, tako da je tadašnja uprava morala sa žaljenjem da odbije čak 117 izlagača kojima nije mogla da obezbedi prostor.

Priliku da se predstavi iskoristila je kompletna elita tadašnje svetske industrije automobila, a najveće interesovanje posetilaca privukli su modeli Opela, BMW-a, Harda, Fijata, Dodža, Ševroleta, Bjuika i Mercedes-Benca.

Pogledajte atmosferu sa "Prvog salona automobila":

undefined Prvi salon automobila 1938.

Salon je posetilo oko 40 hiljada ljudi, uglavnom zainteresovanih za kupovinu, a izlagači su posetom bili veoma zadovoljni.

Posle tri neverovatno uspešna izdanja, sajamsko okupljanje planirano za maj 1941. nije održano, jer su bombardovanje Beograda 6. aprila 1941. i početak rata i na ovim prostorima prekinuli "let" Salona automobila.

Rad sajma automobila obnovljen je u sklopu Međunarodnog sajma tehnike na novoizgrađenom Beogradskom sajmu 1957. godine, a prva posleratna samostalna Međunarodna izložba motora i motornih vozila održana je krajem 1965. Učestvovalo je 139 domaćih i 41 strani izlagač iz 14 zemalja. Zabeleženo je fascinantnih 525 hiljada posetilaca.

Na Beogradskom sajmu od 22. do 28. marta će se održati sajmovi automobila "DDOR BG Car Show 06" i motocikala "Motopassion". Obe manifestacije biće u znaku ovog jubileja.

U 10 hala Beogradskog sajma nastupiće više od 350 izlagača iz dvadesetak zemalja, koji će predstaviti više od 50 automobilskih brendova, sa 40 do 50 sasvim novih modela automobila, koje je svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Tu će biti i deset proizvođača lakih privrednih vozila, ali i više od 40 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.