Opel neće eliminisati dizelaše po svaku cenu, već želi da kupce edukuje na temu "da li je vam je dizel stvarno potreban?"
Nedavno završeni BG Car Show posetili su i znacajni gosti iz inostranstva. Jedan od njih je bio i Enriko de Lorenci, novi direktor Opela za region jugoistocne Evrope.
De Lorenci je na svoju sadašnju poziciju došao sa mesta direktora Opela u Španiji. Za razliku od tog jedinstvenog tržišta, on sada rukovodi 21 zemljom, od kojih je svaka manje ili više jedinstvena. U toj grupi zemalja se nalazi i Srbija.
"Moram reci da sam veoma zadovoljan situacijom u Srbiji zato što mislim da ovde imamo odlican tim, kao i dilersku mrežu. Oni zajedno daju odlicne rezultate. Opelov udeo na tržištu Srbije iznosi 7 odsto, dok je u ostatku regiona 4,8 odsto."
Ovo je prva kalendarska godina u kojoj Opel ima u ponudi tri SUV/krosover modela – "grandlend X", "moka X" i "kroslend X".
Probali smo nove Opelove SUV modele
"Mi ocekujemo da ovi modeli postignu rezultat u skladu sa globalnom prodajom svih SUV vozila, a on iznosi cak 40 odsto od ukupne prodaje. Dok smo imali samo "moku", SUV segment je zauzimao 15 procenata prodaje. Zato sada ocekujemo da stignemo do pomenute brojke. Nedavno smo imali prodajnu akciju u jednoj susednoj zemlji – rezultat: 44 odsto svih prodatih su SUV modeli."
De Lorenci nam je objasnio fenomen popularnosti SUV modela.
"Nakon 20, 30 godina vožnje karavana i monovolumena, kupci žele nešto drugo. Nisan je pocetkom veka predstavljanjem svog prvog SUV-a 'prekršio pravilo'. Sada kupac, kada želi da promeni auto, on gleda da prede u nešto drugacije. Iz 'korse' on želi da prede u 'kroslend X', a iz 'astre' u 'moku X' ili 'grendlend X'", rekao je za MONDO De Lorenci i dodao da jedino sedani, poput nove "insignije" nisu znacajnije ugroženi napadom SUV vozila.
Opel na BG Car Show-u
Aktuelna problematika sa dizel motorima izgleda da Opel ne pogada u vecoj meri, odnosno njihova strategija je edukacija kupaca.
"Dizel svakako ima svoju svrhu, posebno u vozilima koji prelaze veliku kilometražu. I mi smo do sada nudili dizele u svim modelima. Ali sada menjamo "pricu". Tako za 'adama' više nema dizel opcije. Za 'korsu' i dalje ima, ali kako vecina njenih korisnika prelazi u proseku manje od 12.000 kilometara godišnje, njima treba saopštiti da im je dizel jednostavno nepotreban. Dakle, mislimo da treba raditi na edukaciji kupaca, kako bi oni sami shvatili da su druge opcije bolje za njih", izjavio je De Lorenci.
Nakon premijerama bogate 2017., portfolio ce se ove godine proširiti za jednog "povratnika".
"U 2017. nam je stigla nova "insignija", a onda su sledili "grandlend X" i "kroslend X". Oni ce i ove godine biti u fokusu. Uskoro stiže potpuno novi "kombo", koji ce ponuden u komercijalnoj, ali i putnickoj varijanti. Od ovog modela ocekujemo dosta, jer znamo iz iskustva da za takvim modelom postoji veliko interesovanje." – rekao je De Lorenci.
Pogledajte galeriju novog modela "opel kombo lajf":
Novi "kombo" ce deliti platformu, ali i mnoge druge detalje sa "sitroenom berlingo" i "pežo rifterom". Saradnja sa PSA grupacijom na izradi ovih modela pocela je i pre kupovine Opela od strane PSA, pa se može reci da ce su ova tri modela pokazatelj šta možemo ocekivati u narednom periodu.
"Smatram da nova grupacija ima odlican potencijal. Mislim da smo se duži niz godina mucili sa našim prethodnik vlasnikom, kompanijom GM-om, jer njima Evropa nije bila u fokusu. Za razliku od njih, PSA je prava evropska kompanija, koja poznaje tržište i od koje možemo samo da imamo koristi", zakljucio je De Lorenci u razgovoru za MONDO.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.