Nedavno završeni BG Car Show posetili su i značajni gosti iz inostranstva. Jedan od njih je bio i Enriko de Lorenci, novi direktor Opela za region jugoistočne Evrope.
De Lorenci je na svoju sadašnju poziciju došao sa mesta direktora Opela u Španiji. Za razliku od tog jedinstvenog tržišta, on sada rukovodi 21 zemljom, od kojih je svaka manje ili više jedinstvena. U toj grupi zemalja se nalazi i Srbija.
"Moram reći da sam veoma zadovoljan situacijom u Srbiji zato što mislim da ovde imamo odličan tim, kao i dilersku mrežu. Oni zajedno daju odlične rezultate. Opelov udeo na tržištu Srbije iznosi 7 odsto, dok je u ostatku regiona 4,8 odsto."
Ovo je prva kalendarska godina u kojoj Opel ima u ponudi tri SUV/krosover modela – "grandlend X", "moka X" i "kroslend X".
"Mi očekujemo da ovi modeli postignu rezultat u skladu sa globalnom prodajom svih SUV vozila, a on iznosi čak 40 odsto od ukupne prodaje. Dok smo imali samo "moku", SUV segment je zauzimao 15 procenata prodaje. Zato sada očekujemo da stignemo do pomenute brojke. Nedavno smo imali prodajnu akciju u jednoj susednoj zemlji – rezultat: 44 odsto svih prodatih su SUV modeli."
De Lorenci nam je objasnio fenomen popularnosti SUV modela.
"Nakon 20, 30 godina vožnje karavana i monovolumena, kupci žele nešto drugo. Nisan je početkom veka predstavljanjem svog prvog SUV-a 'prekršio pravilo'. Sada kupac, kada želi da promeni auto, on gleda da pređe u nešto drugačije. Iz 'korse' on želi da pređe u 'kroslend X', a iz 'astre' u 'moku X' ili 'grendlend X'", rekao je za MONDO De Lorenci i dodao da jedino sedani, poput nove "insignije" nisu značajnije ugroženi napadom SUV vozila.
Aktuelna problematika sa dizel motorima izgleda da Opel ne pogađa u većoj meri, odnosno njihova strategija je edukacija kupaca.
"Dizel svakako ima svoju svrhu, posebno u vozilima koji prelaze veliku kilometražu. I mi smo do sada nudili dizele u svim modelima. Ali sada menjamo "priču". Tako za 'adama' više nema dizel opcije. Za 'korsu' i dalje ima, ali kako većina njenih korisnika prelazi u proseku manje od 12.000 kilometara godišnje, njima treba saopštiti da im je dizel jednostavno nepotreban. Dakle, mislimo da treba raditi na edukaciji kupaca, kako bi oni sami shvatili da su druge opcije bolje za njih", izjavio je De Lorenci.
Nakon premijerama bogate 2017., portfolio će se ove godine proširiti za jednog "povratnika".
"U 2017. nam je stigla nova "insignija", a onda su sledili "grandlend X" i "kroslend X". Oni će i ove godine biti u fokusu. Uskoro stiže potpuno novi "kombo", koji će ponuđen u komercijalnoj, ali i putničkoj varijanti. Od ovog modela očekujemo dosta, jer znamo iz iskustva da za takvim modelom postoji veliko interesovanje." – rekao je De Lorenci.
Pogledajte galeriju novog modela "opel kombo lajf":
Novi "kombo" će deliti platformu, ali i mnoge druge detalje sa "sitroenom berlingo" i "pežo rifterom". Saradnja sa PSA grupacijom na izradi ovih modela počela je i pre kupovine Opela od strane PSA, pa se može reći da će su ova tri modela pokazatelj šta možemo očekivati u narednom periodu.
"Smatram da nova grupacija ima odličan potencijal. Mislim da smo se duži niz godina mučili sa našim prethodnik vlasnikom, kompanijom GM-om, jer njima Evropa nije bila u fokusu. Za razliku od njih, PSA je prava evropska kompanija, koja poznaje tržište i od koje možemo samo da imamo koristi", zaključio je De Lorenci u razgovoru za MONDO.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.