Prodaja novih dizel automobila u Nemačkoj pala je za čak 25 odsto u martu.
Ovo je posledica revolucionarne odluke nemačkog saveznog suda koji je potvrdio presude sudova u Štutgartu i Diseldorfu kojom se dozvoljava zabrana ulaska dizelaša (EURO 5 i stariji) u centralne zone gradova.
Iako se znalo da će ovo uticati na prodaju dizelaša, nije se očekivao ovakav rezultat.
Dizeli su u martu zadržali jedva trećinu tržišta. Skok prodaje od devet odsto su zabeležili benzinci i sada drže skoro dve trećine auto-tržišta u Nemačkoj.
Očekivanja su da će se ovaj odnos u narednom periodu dodatno promeniti u korist benzinaca, ali i hibridnih, odnosno električnih modela. Pojedini analitičari predviđaju da će udeo dizela pasti na 25 odsto.
Što se brendova tiče, najviše je pao Volvo koji je prodao za četvrtinu manje automobila u martu. Reno je prodao 24 odsto manje, a od brendova koji čine luksuznu nemačku trojku, najveći pad je zabeležio Audi sa manjkom od 13 odsto.
S druge strane, martovska prodaja Hjundaija je porasla za 11 odsto, a više od 8 odsto prodali su i Nisan i Pežo.
Ukupno gledano u Nemačkoj je u martu registrovano 3,4 odsto manje vozila u martu.
Kako se ovo reflektuje na nas?
Osim očekivane lavine polovnjaka, drugih direktnih implikacija nema.
Pojedini uvoznici su nam rekli da, zbog ovog ne samo nemačkog trenda, nikad nije bilo lakše naručiti automobile s dizel motorima. Ali su nam se i požalili da su mnogi posetioci nedavno završenog BG Car Show-a imali jedno novo pitanje: "Ako kupim dizelaš, šta ću da radim s njim kroz pet godina?"
Da li se i vi pitate isto ili se spremate put Nemačke? Pišite nam u komentarima…
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.