Polovni dizelaši postaju sve veći problem dilerima u Nemačkoj.
Skoro 300 hiljada automobila sa dizel motorima trenutno "trune" i gubi svoju vrednost na mnogim placevima širom Nemačke. Da se taj broj neće skoro smanjiti, govori i podatak da se njihov broj svaki dan povećava jer se "vraćaju sa lizinga", piše nemački dnevni list Bild.
Profesor Ferdinand Dudenhofer, direktor Centra za automobilska istraživanja (CAR) Univerziteta "Duizburg-Esen" plaši se da će mnogi placevi propasti zbog "lavine dizelaša".
"Očekuje se da će dileri polovnih automobila izgubiti najmanje 3.500 evra po vozilu nakon odluke suda da se dozvoli uvođenje zabrana za ulazak dizel automobila u (nemačke) gradove. Mnogi će morati da zatvore svoje placeve," rekao je Dudenhofer.
Ovaj automobilski ekspert smatra da su ovom odlukom suda i proizvođači pod velikim pritiskom, jer će morati da pomognu tržištu – nekim vidom kompenzacije vredne milionima evra, kojom će omogućiti vlasnicima da zamene svoje "prljave" četvorotočkaše. Međutim, taj potez neće učiniti da se broj polovnih dizelaša smanji. Čak naprotiv.
Predviđa se da će ova promena ukupno koštati više milijardi evra, a profesor Dudenhofer smatra da je glavni krivac država.
"Ministarstvo transporta je uradilo katastrofalan posao. Upozoravali smo saveznu vladu godinama na ovo, ali zahvaljujući njenoj neažurnosti problem je postao prevelik," zaključio je Dudenhofer.
Ova zabrana se ne odnosi na ruralna nemačka područja, već samo na gradove, ali i oni ovu zabranu neće uvesti "preko noći", već najranije 1. septembra ove godine.
Već sad mnogi vozači ne ulaze u centre velikih nemačkih gradova svojim kolima. Parkiraju ih na mega parkiralištima na obodima i odatle se prevoze do centra gradskim prevozom.
Kako bi što više vozača prešlo na ovakav scenario, nekoliko gradova će početi sa pilot projektom besplatnog gradskog prevoza. Međutim, ni tu situacija nije bez problema.
Jedan od najvećih problema je taj da gradovi moraju da nabave dodatna vozila, kako bi mogli da prevezu više putnika, a kako kaže predstavnica grada Bona, jednog od gradova koji su izabrani za projekat besplatnog saobraćaja, "nije logično da se flota povećava vozilima sa dizel motorima".
Još jedan problem predstavlja i činjenica da prodaja karata čini skoro polovinu prihoda lokalnih gradskih prevoznika. Ako se ukine naplata, to će značiti da će se ona finansirati iz lokalnih budžeta.
Po svemu sudeći, izgleda da ćemo krajem ove, a posebno tokom naredne godine biti u prilici da dođemo u posed automobila sa, i dalje, omiljenim gorivom u Srbiji po povoljnijim cenama.
Naravno, pod uslovom da se i ovde do tad ne promeni regulativa.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.