Iako je u ovom trenutku globalni fokus na elektromotorima, ipak mi i dalje više volimo motore sa unutrašnjim sagorevanjem - SUS motori.
Portal Motor1 je napravio listu najsnažnijih SUS motora poređanih po broju cilindara. I to onih klasičnih bez ikakve hibridne pomoći. Svi modeli su aktuelni, odnosno u prodaji su i isključivo se nalaze u četvorotočkašima. I naravno, nisu u obzir uzeti ni tunirani modeli.
Motori za 2 cilindra
Najjači 2-cilindarski motor ima 900 kubika i razvija 105 konjskih snaga (77 kW). Reč je o TwinAir turbo-benzincu koji se ugrađije u "fijat 500".
Pomenimo da postoje i jači dvocilindraši, ali se oni nalaze u motorima. Tako "dukati 1299 panigale R FE" iz jednog takvog motora zapremine 1.285 kubika razvija 207 "konja".
Motori za 3 cilindra
Trenutno Fordov 1.0 EcoBoost Turbo benzinski motor sa 137 KS (101 kW) je najjači na tržištu. Ugrađuje se u "fiestu", "fokusa" i "C-maksa".
Ovaj agregat neće zadugo biti šampion ove kategorije, jer će ga "preteći" 1,5-litarski motor koji će se ugrađivati u takođe jednog "forda" – i to "fiestu ST". Ta aždajica će razvijati 197 konjskih snaga.
Motori sa 4 cilindra
AMG je iz Mercedesovog dvolitraša uspeo da izvuče čak 381 konjsku snagu (280 kW). Ovaj agregat se ugrađuje u A45, GLA45 i CLA45.
Ovaj motor je aktuelni šampion, ali treba pomenuti da je to do pre nekoliko godina bio model koji se pakavao u "micubiši lanser evolušn X". Razvija 445 KS.
Motori sa 5 cilindara
Ovde je konkurencija prilično slaba, jer se samo Audi aktivno bavi ovakvom konfiguracijom.
Njihov turbo-benzinac od 2,5 litara je šampion sa 405 "konja" (298 kW), a ugrađuje se u RS modele – "audi RS3" i "audi TT RS".
Motori sa 6 cilindara
Najnovijih "porše 911 GT2 RS" je jedna prilična zver na drumu zahvaljujući čudu sa šest cilindara zapremine 3,8 litara, koji uz pomoć dve turbine razvija okruglo 700 konjskih snaga (515 kW).
Motori sa 8 cilindara
Evo kategorije sa opasnom konkurencijom, jer cilindri u V8 rasporedu mogu da se spakuju u razne mašine, kao što su "ševrolet korveta", "ferari 488", "meklaren 720s" i mnogi drugi.
Ipak njih sve "šije" petolitarski V8 biturbo motor, koji se ugrađuje u "kenigseg ageru RS" i razvija neverovatnih 1.379 KS (1.014 kW).
Ali ovde će uskoro do promene. S jedne strane, švedski proizvođač je najavio povlačenje ovog modela, a s druge stiže "venom F5", čiji će 7,4-litarski V8 razvijati čak 1.622 konjske snage (1.193 kW)!
Motori sa 10 cilindara
Šampion ove kategorije se nalazi u "lamborginiju hurakanu" u "performante" verziji. Zapremine 5,2 litra, taj V10 motor, bez turbo pomoći, razvija 640 KS (470 kW).
Inače, do pre godinu dana najjači V10 motor se ugrađivao u "dodž vajper ACR". U pitanju je motor od 8,2 litara, koji razvija 654 konjske snage (481 kW).
Motori sa 12 cilindara
Ako želite da vozite model sa najjačim 12-cilindrašem, onda je Ferari vaš izbor. I to njihov model "812 superfast". V12 jedinica zapremine 6,5 litara razvija ravno 800 "konja" (588 kW). I ovde je u pitanju atmosferski motor – dakle, bez turbine).
Motori sa 16 cilindara
Osam litara u W16 rasporedu uz pomoć čak četiri turbo punjača razvija 1.500 KS (1.103 kW) i nalazi se u "bugatiju šironu".
Do kad će ovaj model biti prvu u ovoj ultimativnoj kategoriji zavisi od toga da li će "devel sikstin" ikad izaći u formi "serijskog" model. Prema najavama, njegov V16 može da razvije od 3 do, nenormalnih, 5 hiljada konjskih snaga. Pogledajte ovaj video, ako nam ne verujete:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.