1.9 TDI protiv 700.000 kilometara (VIDEO)

Kako je najčuveniji "folksvagenov" motor preživeo ovoliku kilometražu

Možda nije najbolji VW motor ikad napravljen, ali je svakako najpouzdaniji. Da, pogađate – reč je o čuvenom Folksvagenovom 1.9 TDI dizelašu.

Ekipa britanske emisije Car Throttle je odlučila da potvrdi koliko je stvarno dobro projektovan i napravljen ovaj motor.

Za pokusnog kunića je izabrana jedna "škoda oktavija" iz 1998. godine, koja je za 20 godina prešla 695.500 kilometara! To je skoro kao ste otputovali do Meseca i vratili se nazad ili obrnuli 17 krugova po Zemljinom ekvatoru.

Motor je jedno, a kabina u 20 godina starom autu...

Da stvar bude još zanimljivija dotična "škoda" je kupljena za manje od 250 evra, uz obećanje da je redovno održavana i da nije imala generalku.

Prema podacima s putnog računara, "oktavija" na otvorenom putu troši samo 3,6 litara na pređenih 100 kilometara.  

Odlaskom na kod majstora, prvo je uočeno da je EGR ventil u sasvim zadovoljavajućem stanju. Međutim, iznenađenje nas je sačekalo tek nakon skidanja glave motora.

Bregasta osovina, ventili i cilindri deluju kao da pripadaju automobilu sa pređenih, prema utisku majstora, maksimalno 200.000 kilometara. Naslaga karbona i masnoća od ulja i korozije skoro i da nije bilo, a čak je i turbina veoma malo potrošena.

Zaključak majstora nakon ove operacije na "otvorenom, a zdravom srcu" jeste da je za sve ovo zaslužno redovno servisiranje i korišćenje kvalitetnog maziva, antifriza, filtera i drugog potrošnog materijala.

Sledeći zadatak koji ova "škoda" mora da ispuni je odlazak od Londona do Nirburgringa i nazad – sa samo jednim rezervoarom.

Sad da vidimo, nakon ove priče, koliko vas je glasno reklo "živeli dizelaši". Pišite nam utiske u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Možda nije najbolji VW motor ikad napravljen, ali je svakako najpouzdaniji. Da, pogađate – reč je o čuvenom Folksvagenovom 1.9 TDI dizelašu.

Ekipa britanske emisije Car Throttle je odlučila da potvrdi koliko je stvarno dobro projektovan i napravljen ovaj motor.

Za pokusnog kunića je izabrana jedna "škoda oktavija" iz 1998. godine, koja je za 20 godina prešla 695.500 kilometara! To je skoro kao ste otputovali do Meseca i vratili se nazad ili obrnuli 17 krugova po Zemljinom ekvatoru.

Motor je jedno, a kabina u 20 godina starom autu...

Da stvar bude još zanimljivija dotična "škoda" je kupljena za manje od 250 evra, uz obećanje da je redovno održavana i da nije imala generalku.

Prema podacima s putnog računara, "oktavija" na otvorenom putu troši samo 3,6 litara na pređenih 100 kilometara.  

Odlaskom na kod majstora, prvo je uočeno da je EGR ventil u sasvim zadovoljavajućem stanju. Međutim, iznenađenje nas je sačekalo tek nakon skidanja glave motora.

Bregasta osovina, ventili i cilindri deluju kao da pripadaju automobilu sa pređenih, prema utisku majstora, maksimalno 200.000 kilometara. Naslaga karbona i masnoća od ulja i korozije skoro i da nije bilo, a čak je i turbina veoma malo potrošena.

Zaključak majstora nakon ove operacije na "otvorenom, a zdravom srcu" jeste da je za sve ovo zaslužno redovno servisiranje i korišćenje kvalitetnog maziva, antifriza, filtera i drugog potrošnog materijala.

Sledeći zadatak koji ova "škoda" mora da ispuni je odlazak od Londona do Nirburgringa i nazad – sa samo jednim rezervoarom.

Sad da vidimo, nakon ove priče, koliko vas je glasno reklo "živeli dizelaši". Pišite nam utiske u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Možda nije najbolji VW motor ikad napravljen, ali je svakako najpouzdaniji. Da, pogađate – reč je o čuvenom Folksvagenovom 1.9 TDI dizelašu.

Ekipa britanske emisije Car Throttle je odlučila da potvrdi koliko je stvarno dobro projektovan i napravljen ovaj motor.

Za pokusnog kunića je izabrana jedna "škoda oktavija" iz 1998. godine, koja je za 20 godina prešla 695.500 kilometara! To je skoro kao ste otputovali do Meseca i vratili se nazad ili obrnuli 17 krugova po Zemljinom ekvatoru.

Motor je jedno, a kabina u 20 godina starom autu...

Da stvar bude još zanimljivija dotična "škoda" je kupljena za manje od 250 evra, uz obećanje da je redovno održavana i da nije imala generalku.

Prema podacima s putnog računara, "oktavija" na otvorenom putu troši samo 3,6 litara na pređenih 100 kilometara.  

Odlaskom na kod majstora, prvo je uočeno da je EGR ventil u sasvim zadovoljavajućem stanju. Međutim, iznenađenje nas je sačekalo tek nakon skidanja glave motora.

Bregasta osovina, ventili i cilindri deluju kao da pripadaju automobilu sa pređenih, prema utisku majstora, maksimalno 200.000 kilometara. Naslaga karbona i masnoća od ulja i korozije skoro i da nije bilo, a čak je i turbina veoma malo potrošena.

Zaključak majstora nakon ove operacije na "otvorenom, a zdravom srcu" jeste da je za sve ovo zaslužno redovno servisiranje i korišćenje kvalitetnog maziva, antifriza, filtera i drugog potrošnog materijala.

Sledeći zadatak koji ova "škoda" mora da ispuni je odlazak od Londona do Nirburgringa i nazad – sa samo jednim rezervoarom.

Sad da vidimo, nakon ove priče, koliko vas je glasno reklo "živeli dizelaši". Pišite nam utiske u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.