Moćan: Ovo je novi "BMW X5" (FOTO)

Poznati bavarski proizvođač je predstavio novu generaciju svog najpopularnijeg SUV, pardon, SAV-a

Iz američke fabrike u Spartanburgu stiže nam četvrta generacija BMW-ovog modela "X5".

Iako će ga svi krstiti sa SUV (da ne pominjemo čuveni izraz "džip"), BMW odavno insistira da je ovo SAV model, odnosno vozilo za sportske aktivnosti.

Kada smo to razjasnili da vidimo kakav je novi X5.

U odnosu na prethodni model, prednjim delom apsolutno dominiraju predimenzionisani "bubrezi" koji imaju opciju zatvaranja kako bi se poboljšavala aerodinamičnost. Za razliku od maske hladnjaka, svetla su očekivano manja i dolaze u LED ili laserskoj tehnologiji, koja može osvetliti put i do pola kilometra ispred vozila.

Gledajući sa strane, novi model izgleda ublaženije ili bolje reći skladnije u odnosu na treću generaciju. Očekivano ovde nije bilo značajnih promena, osim mogućnosti vožnje na 22-inčnim felnama (prvi put kod BMW-a). Zadnji deo je dobio potpuno nova LED svetla, kao i branik sa masivnim izduvima koji su efektno upakovani u branik.

Gepek je, zanimljivo, neznatno smanjen na 640 litara, ali je njegova upotrebljivost porasla zahvaljujući beskontaktnim otvaranjem vrata, kao i električnim mehanizmom za pokrivanje prtljaga.

"X5" je porastao u svim pravcima. Duži je za 36 milimetara (4,92 metra), širi 66 mm (2 metra) i više za nepuna dva centimetra (1,75 metara). Ono što je najbitnije poraslo je i međuosovinsko rastojanje za 42 mm (2,98 metara) pa će putnici pa gde sedeli imati sasvim dovoljno prostora. Proizvođač tvrdi da će i putnici u trećem redu sada imati daleko više prostora.

Unutrašnjost vozila je takođe pretrpela značajne promene. Tastera je manje, osim u delu oko poluge osmostepenog automatskog Steptronic menjača i točkića kojim se kontroliše info-zabavni sistem iDrive. Tu smo izbrojali preko 20 tastera (pogledajte sliku u galeriji).

Centralni deo sada izgleda skladnije. Ekran info-zabavnog sistema je dodatno porastao na 12,3 inča, a svidelo nam se što su klima i audio komponente ostale sa zasebnim tasterima. Simpatičan detalj je kontrolni ekran klime koji je smešten između centralnih ventilacionih otvora.

(Nažalost) i BMW se priključio trendu digitalnih instrument tabli. Ona je velika, pomalo čudnog uglastog izgleda, ali nudi potpunu slobodu kombinovanja sadržaja.

Putnici će uživati u sedištima sa masažnom funkcijom, četvozonskom klimom, centralnim držačima za čaše koji se mogu grejati i hladiti. Stakleni krov je porastao za čak 23 odsto, a tu je Bowers & Wilkins Diamond Surround audi sistem.

Što se tiče asistenata u vožnji, njih je "mali milion". Aktivni tempomat, držanje vozila u traci, upozorenje na promenu trake, saobraćaj u raskrsnicama i vožnju jednosmersnom ulicom u pogrešnom smeru su samo neki.

Po prvi put, tu je i mogućnost autonomnog zaustavljanja vozila, koji smo već opisali prilikom testiranja nove "mercedesove A klase".

"Iks petica" može da se parkira potpuno samostalno i to na udaljenosti od 50 metara od parking mesta.

Kao i najavljeni "audi Q8", i ovaj model stiže krajem godine. Biće to "vrući" četvrti kvartal.

Uživajte u kompletnoj galeriji i posebno obratite pažnju na klaster tastera smeštenih između prednjih sedišta:

undefined bmw x5 2018

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Iz američke fabrike u Spartanburgu stiže nam četvrta generacija BMW-ovog modela "X5".

Iako će ga svi krstiti sa SUV (da ne pominjemo čuveni izraz "džip"), BMW odavno insistira da je ovo SAV model, odnosno vozilo za sportske aktivnosti.

Kada smo to razjasnili da vidimo kakav je novi X5.

U odnosu na prethodni model, prednjim delom apsolutno dominiraju predimenzionisani "bubrezi" koji imaju opciju zatvaranja kako bi se poboljšavala aerodinamičnost. Za razliku od maske hladnjaka, svetla su očekivano manja i dolaze u LED ili laserskoj tehnologiji, koja može osvetliti put i do pola kilometra ispred vozila.

Gledajući sa strane, novi model izgleda ublaženije ili bolje reći skladnije u odnosu na treću generaciju. Očekivano ovde nije bilo značajnih promena, osim mogućnosti vožnje na 22-inčnim felnama (prvi put kod BMW-a). Zadnji deo je dobio potpuno nova LED svetla, kao i branik sa masivnim izduvima koji su efektno upakovani u branik.

Gepek je, zanimljivo, neznatno smanjen na 640 litara, ali je njegova upotrebljivost porasla zahvaljujući beskontaktnim otvaranjem vrata, kao i električnim mehanizmom za pokrivanje prtljaga.

"X5" je porastao u svim pravcima. Duži je za 36 milimetara (4,92 metra), širi 66 mm (2 metra) i više za nepuna dva centimetra (1,75 metara). Ono što je najbitnije poraslo je i međuosovinsko rastojanje za 42 mm (2,98 metara) pa će putnici pa gde sedeli imati sasvim dovoljno prostora. Proizvođač tvrdi da će i putnici u trećem redu sada imati daleko više prostora.

Unutrašnjost vozila je takođe pretrpela značajne promene. Tastera je manje, osim u delu oko poluge osmostepenog automatskog Steptronic menjača i točkića kojim se kontroliše info-zabavni sistem iDrive. Tu smo izbrojali preko 20 tastera (pogledajte sliku u galeriji).

Centralni deo sada izgleda skladnije. Ekran info-zabavnog sistema je dodatno porastao na 12,3 inča, a svidelo nam se što su klima i audio komponente ostale sa zasebnim tasterima. Simpatičan detalj je kontrolni ekran klime koji je smešten između centralnih ventilacionih otvora.

(Nažalost) i BMW se priključio trendu digitalnih instrument tabli. Ona je velika, pomalo čudnog uglastog izgleda, ali nudi potpunu slobodu kombinovanja sadržaja.

Putnici će uživati u sedištima sa masažnom funkcijom, četvozonskom klimom, centralnim držačima za čaše koji se mogu grejati i hladiti. Stakleni krov je porastao za čak 23 odsto, a tu je Bowers & Wilkins Diamond Surround audi sistem.

Što se tiče asistenata u vožnji, njih je "mali milion". Aktivni tempomat, držanje vozila u traci, upozorenje na promenu trake, saobraćaj u raskrsnicama i vožnju jednosmersnom ulicom u pogrešnom smeru su samo neki.

Po prvi put, tu je i mogućnost autonomnog zaustavljanja vozila, koji smo već opisali prilikom testiranja nove "mercedesove A klase".

"Iks petica" može da se parkira potpuno samostalno i to na udaljenosti od 50 metara od parking mesta.

Kao i najavljeni "audi Q8", i ovaj model stiže krajem godine. Biće to "vrući" četvrti kvartal.

Uživajte u kompletnoj galeriji i posebno obratite pažnju na klaster tastera smeštenih između prednjih sedišta:

undefined bmw x5 2018

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Iz američke fabrike u Spartanburgu stiže nam četvrta generacija BMW-ovog modela "X5".

Iako će ga svi krstiti sa SUV (da ne pominjemo čuveni izraz "džip"), BMW odavno insistira da je ovo SAV model, odnosno vozilo za sportske aktivnosti.

Kada smo to razjasnili da vidimo kakav je novi X5.

U odnosu na prethodni model, prednjim delom apsolutno dominiraju predimenzionisani "bubrezi" koji imaju opciju zatvaranja kako bi se poboljšavala aerodinamičnost. Za razliku od maske hladnjaka, svetla su očekivano manja i dolaze u LED ili laserskoj tehnologiji, koja može osvetliti put i do pola kilometra ispred vozila.

Gledajući sa strane, novi model izgleda ublaženije ili bolje reći skladnije u odnosu na treću generaciju. Očekivano ovde nije bilo značajnih promena, osim mogućnosti vožnje na 22-inčnim felnama (prvi put kod BMW-a). Zadnji deo je dobio potpuno nova LED svetla, kao i branik sa masivnim izduvima koji su efektno upakovani u branik.

Gepek je, zanimljivo, neznatno smanjen na 640 litara, ali je njegova upotrebljivost porasla zahvaljujući beskontaktnim otvaranjem vrata, kao i električnim mehanizmom za pokrivanje prtljaga.

"X5" je porastao u svim pravcima. Duži je za 36 milimetara (4,92 metra), širi 66 mm (2 metra) i više za nepuna dva centimetra (1,75 metara). Ono što je najbitnije poraslo je i međuosovinsko rastojanje za 42 mm (2,98 metara) pa će putnici pa gde sedeli imati sasvim dovoljno prostora. Proizvođač tvrdi da će i putnici u trećem redu sada imati daleko više prostora.

Unutrašnjost vozila je takođe pretrpela značajne promene. Tastera je manje, osim u delu oko poluge osmostepenog automatskog Steptronic menjača i točkića kojim se kontroliše info-zabavni sistem iDrive. Tu smo izbrojali preko 20 tastera (pogledajte sliku u galeriji).

Centralni deo sada izgleda skladnije. Ekran info-zabavnog sistema je dodatno porastao na 12,3 inča, a svidelo nam se što su klima i audio komponente ostale sa zasebnim tasterima. Simpatičan detalj je kontrolni ekran klime koji je smešten između centralnih ventilacionih otvora.

(Nažalost) i BMW se priključio trendu digitalnih instrument tabli. Ona je velika, pomalo čudnog uglastog izgleda, ali nudi potpunu slobodu kombinovanja sadržaja.

Putnici će uživati u sedištima sa masažnom funkcijom, četvozonskom klimom, centralnim držačima za čaše koji se mogu grejati i hladiti. Stakleni krov je porastao za čak 23 odsto, a tu je Bowers & Wilkins Diamond Surround audi sistem.

Što se tiče asistenata u vožnji, njih je "mali milion". Aktivni tempomat, držanje vozila u traci, upozorenje na promenu trake, saobraćaj u raskrsnicama i vožnju jednosmersnom ulicom u pogrešnom smeru su samo neki.

Po prvi put, tu je i mogućnost autonomnog zaustavljanja vozila, koji smo već opisali prilikom testiranja nove "mercedesove A klase".

"Iks petica" može da se parkira potpuno samostalno i to na udaljenosti od 50 metara od parking mesta.

Kao i najavljeni "audi Q8", i ovaj model stiže krajem godine. Biće to "vrući" četvrti kvartal.

Uživajte u kompletnoj galeriji i posebno obratite pažnju na klaster tastera smeštenih između prednjih sedišta:

undefined bmw x5 2018

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.