Poznati bavarski proizvođač je predstavio novu generaciju svog najpopularnijeg SUV, pardon, SAV-a
Iz americke fabrike u Spartanburgu stiže nam cetvrta generacija BMW-ovog modela "X5".
Iako ce ga svi krstiti sa SUV (da ne pominjemo cuveni izraz "džip"), BMW odavno insistira da je ovo SAV model, odnosno vozilo za sportske aktivnosti.
Kada smo to razjasnili da vidimo kakav je novi X5.
U odnosu na prethodni model, prednjim delom apsolutno dominiraju predimenzionisani "bubrezi" koji imaju opciju zatvaranja kako bi se poboljšavala aerodinamicnost. Za razliku od maske hladnjaka, svetla su ocekivano manja i dolaze u LED ili laserskoj tehnologiji, koja može osvetliti put i do pola kilometra ispred vozila.
Gledajuci sa strane, novi model izgleda ublaženije ili bolje reci skladnije u odnosu na trecu generaciju. Ocekivano ovde nije bilo znacajnih promena, osim mogucnosti vožnje na 22-incnim felnama (prvi put kod BMW-a). Zadnji deo je dobio potpuno nova LED svetla, kao i branik sa masivnim izduvima koji su efektno upakovani u branik.
Gepek je, zanimljivo, neznatno smanjen na 640 litara, ali je njegova upotrebljivost porasla zahvaljujuci beskontaktnim otvaranjem vrata, kao i elektricnim mehanizmom za pokrivanje prtljaga.
"X5" je porastao u svim pravcima. Duži je za 36 milimetara (4,92 metra), širi 66 mm (2 metra) i više za nepuna dva centimetra (1,75 metara). Ono što je najbitnije poraslo je i meduosovinsko rastojanje za 42 mm (2,98 metara) pa ce putnici pa gde sedeli imati sasvim dovoljno prostora. Proizvodac tvrdi da ce i putnici u trecem redu sada imati daleko više prostora.
Unutrašnjost vozila je takode pretrpela znacajne promene. Tastera je manje, osim u delu oko poluge osmostepenog automatskog Steptronic menjaca i tockica kojim se kontroliše info-zabavni sistem iDrive. Tu smo izbrojali preko 20 tastera (pogledajte sliku u galeriji).
Centralni deo sada izgleda skladnije. Ekran info-zabavnog sistema je dodatno porastao na 12,3 inca, a svidelo nam se što su klima i audio komponente ostale sa zasebnim tasterima. Simpatican detalj je kontrolni ekran klime koji je smešten izmedu centralnih ventilacionih otvora.
(Nažalost) i BMW se prikljucio trendu digitalnih instrument tabli. Ona je velika, pomalo cudnog uglastog izgleda, ali nudi potpunu slobodu kombinovanja sadržaja.
Putnici ce uživati u sedištima sa masažnom funkcijom, cetvozonskom klimom, centralnim držacima za caše koji se mogu grejati i hladiti. Stakleni krov je porastao za cak 23 odsto, a tu je Bowers & Wilkins Diamond Surround audi sistem.
Što se tice asistenata u vožnji, njih je "mali milion". Aktivni tempomat, držanje vozila u traci, upozorenje na promenu trake, saobracaj u raskrsnicama i vožnju jednosmersnom ulicom u pogrešnom smeru su samo neki.
Po prvi put, tu je i mogucnost autonomnog zaustavljanja vozila, koji smo vec opisali prilikom testiranja nove "mercedesove A klase".
"Iks petica" može da se parkira potpuno samostalno i to na udaljenosti od 50 metara od parking mesta.
Kao i najavljeni "audi Q8", i ovaj model stiže krajem godine. Bice to "vruci" cetvrti kvartal.
Uživajte u kompletnoj galeriji i posebno obratite pažnju na klaster tastera smeštenih izmedu prednjih sedišta:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.