Prodaja malih, kompaktnih SUV modela u Evropi u 2018. je dodatno ojačala celokupan segment "terenaca".
Analitičarska grupa LMC Automotive predviđa da će ove godine prodaja kompaktnih "terenaca" porasti za dodatnih 400.000 primeraka. Prošle godine je prodato 1,4 miliona automobila ove klase.
U prva tri meseca ove godine, "folksvagen T-ROC", "sitroen C3 erkros" i "opel kroslend X" su ušli u prvih deset, a svaki od ovih modela je prodat u preko 25 hiljada primeraka.
Šampion malih SUV-ova u Evropi je "reno kaptur", a sledi ga "pežo 2008". Oba ova modela su prodata u tiražu od preko 50.000 primeraka.
Na treće mesto je "doletela" druga generacija "dačije daster", koja je preskočila "opel moku X" i "fijata 500X". U prvih deset je i novi "ford ekosport" i "nisan đuk".
Očekuje se da će ovaj segment imati rast od 40 posto u sledeće četiri godine.
Najluđi za kompaktnim SUV-ovima su Italijani i Francuzi, koji su kupili u prvom kvartalu po skoro 100 hiljada ovih modela. Slede ih Britanci i Nemci.
Kao što smo već pisali, forsiranje malih SUV modela ide u prilog proizvođačima jer su oni prosečno znatno skuplji od malih hečbekova. U Nemačkoj prosečna cena malog SUV-a je 23.386 evra, a gradskog hečbeka 17.317.
Što se tiče izbora motora, benzinci čini skoro dve trećine prodaje, dizele samo trećinu, a modeli sa alternativnim pogonom 0,4 odsto.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.