Najmanja limuzina sa trokrakom zvezdom liči najviše na svog većeg rođaka, model CLS.
Nekoliko meseci nakon hečbek verzije, Mercedes je zvanično predstavio i sedan verziju nove "A klase".
Najmanja limuzina sa trokrakom zvezdom liči najviše na svog većeg rođaka, model CLS. A odlična kupe linija joj je donela i titulu automobila sa najmanjim otporom vazduha na svetu – Cd 0,22 u kategoriji "velikoserijskih" modela. Hečbek ima rezultat od 0,25, a ovu titulu je devedesetih ponosno nosila "opel kalibra".
Vozilo smo novu "Mercedes A klasu" u hečbek verziji
Fantastičan rezultat Mercedesovi inženjeri i dizajneri su postigli implementacijom brojnih spojlera, kako napred tako i pozadi. Spoljni retrovizori su dobili potpuno nova kućišta. A i C stubovi su posebno dizajnirani kako bi omogućili što aerodinamičniji oblik gornjeg dela vozila. Poklopac prtljažnika ima integrisani spojler, a tu su i posebne aerodinamične felne.
U odnosu na hečbek verziju, koju smo imali priliku na probamo, sedan se očekivano vrlo malo razlikuje. Najbitnija razlika se logično nalazi u zadnjem delu.
Kapacitet gepeka je povećan za 50 litara na 420 litara. Međutim, čini nam se da je daleko bitnija njegova upotrebna vrednost.
Otvor prtljažnika je širok nepun metar, a razmak između brave poklopca i donje ivice zadnjeg stakla iznosi 462 mm što će korisnicima omogućiti jednostavno manupulaciju i većim komadima prtljaga. Ovo je veoma bitan podatak jer često sedani nastali iz hečbeka imaju veoma uzak otvor gepeka.
Dimenzija "A klase sedan" iznose 4549 x 1796 x 1446 mm sa međuosovinskim razmakom od 2797 mm. Nemački proizvođač ističe da u zadnjem delu, i pored spuštene linije krova, neće manjkati prostora za glavu putnika, koja će u taj deo automobila daleko lakše ulaziti i izlaziti, što bi veliki problem kod modela CLA.
I sedan verzija je, poput hečbeka, opremljena brojnim asistentima koji omogućavaju sigurnu, poluautonomnu vožnju, a u kabinskom prostoru će svakako najdominantniji biti veliki ekrani novog, vrhunskog Mercedesovog MBUX info-zabavnog sistema.
Što se motora tiče, na početku prodaje ove jeseni biće dostupan benzinac A200 od 163 KS i 260 Nm, kao i odlični dizelaš (taj motor smo testirali u hečbek verziji) A180d od 116 KS i 260 Nm. Oba modela će biti uparena sa 7G-DCT automatikom sa dvostrukim kvačilom.
Za sada nisu poznate cene sedanskih verzija, ali se neće značajnije razlikovati od hečbeka – "A 180 d" u osnovnom paketu opreme košta 27.180 evra, a "A 200" 26.160 evra.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.