"Mala mečka" ima najmanji otpor vazduha na svetu

Najmanja limuzina sa trokrakom zvezdom liči najviše na svog većeg rođaka, model CLS.
Komentariši

Nekoliko meseci nakon hečbek verzije, Mercedes je zvanično predstavio i sedan verziju nove "A klase".

Najmanja limuzina sa trokrakom zvezdom liči najviše na svog većeg rođaka, model CLS. A odlična kupe linija joj je donela i titulu automobila sa najmanjim otporom vazduha na svetu – Cd 0,22 u kategoriji "velikoserijskih" modela. Hečbek ima rezultat od 0,25, a ovu titulu je devedesetih ponosno nosila "opel kalibra".

Vozilo smo novu "Mercedes A klasu" u hečbek verziji

Fantastičan rezultat Mercedesovi inženjeri i dizajneri su postigli implementacijom brojnih spojlera, kako napred tako i pozadi. Spoljni retrovizori su dobili potpuno nova kućišta. A i C stubovi su posebno dizajnirani kako bi omogućili što aerodinamičniji oblik gornjeg dela vozila. Poklopac prtljažnika ima integrisani spojler, a tu su i posebne aerodinamične felne.

U odnosu na hečbek verziju, koju smo imali priliku na probamo, sedan se očekivano vrlo malo razlikuje. Najbitnija razlika se logično nalazi u zadnjem delu.

Kapacitet gepeka je povećan za 50 litara na 420 litara. Međutim, čini nam se da je daleko bitnija njegova upotrebna vrednost.

Otvor prtljažnika je širok nepun metar, a razmak između brave poklopca i donje ivice zadnjeg stakla iznosi 462 mm što će korisnicima omogućiti jednostavno manupulaciju i većim komadima prtljaga. Ovo je veoma bitan podatak jer često sedani nastali iz hečbeka imaju veoma uzak otvor gepeka.

Dimenzija "A klase sedan" iznose 4549 x 1796 x 1446 mm sa međuosovinskim razmakom od 2797 mm. Nemački proizvođač ističe da u zadnjem delu, i pored spuštene linije krova, neće manjkati prostora za glavu putnika, koja će u taj deo automobila daleko lakše ulaziti i izlaziti, što bi veliki problem kod modela CLA.

I sedan verzija je, poput hečbeka, opremljena brojnim asistentima koji omogućavaju sigurnu, poluautonomnu vožnju, a u kabinskom prostoru će svakako najdominantniji biti veliki ekrani novog, vrhunskog Mercedesovog MBUX info-zabavnog sistema.

mercedes benz MBUX Foto: MONDO/Marko Tanasković

Što se motora tiče, na početku prodaje ove jeseni biće dostupan benzinac A200 od 163 KS i 260 Nm, kao i odlični dizelaš (taj motor smo testirali u hečbek verziji) A180d od 116 KS i 260 Nm. Oba modela će biti uparena sa 7G-DCT automatikom sa dvostrukim kvačilom.

Za sada nisu poznate cene sedanskih verzija, ali se neće značajnije razlikovati od hečbeka – "A 180 d" u osnovnom paketu opreme košta 27.180 evra, a "A 200" 26.160 evra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Nekoliko meseci nakon hečbek verzije, Mercedes je zvanično predstavio i sedan verziju nove "A klase".

Najmanja limuzina sa trokrakom zvezdom liči najviše na svog većeg rođaka, model CLS. A odlična kupe linija joj je donela i titulu automobila sa najmanjim otporom vazduha na svetu – Cd 0,22 u kategoriji "velikoserijskih" modela. Hečbek ima rezultat od 0,25, a ovu titulu je devedesetih ponosno nosila "opel kalibra".

Vozilo smo novu "Mercedes A klasu" u hečbek verziji

Fantastičan rezultat Mercedesovi inženjeri i dizajneri su postigli implementacijom brojnih spojlera, kako napred tako i pozadi. Spoljni retrovizori su dobili potpuno nova kućišta. A i C stubovi su posebno dizajnirani kako bi omogućili što aerodinamičniji oblik gornjeg dela vozila. Poklopac prtljažnika ima integrisani spojler, a tu su i posebne aerodinamične felne.

U odnosu na hečbek verziju, koju smo imali priliku na probamo, sedan se očekivano vrlo malo razlikuje. Najbitnija razlika se logično nalazi u zadnjem delu.

Kapacitet gepeka je povećan za 50 litara na 420 litara. Međutim, čini nam se da je daleko bitnija njegova upotrebna vrednost.

Otvor prtljažnika je širok nepun metar, a razmak između brave poklopca i donje ivice zadnjeg stakla iznosi 462 mm što će korisnicima omogućiti jednostavno manupulaciju i većim komadima prtljaga. Ovo je veoma bitan podatak jer često sedani nastali iz hečbeka imaju veoma uzak otvor gepeka.

Dimenzija "A klase sedan" iznose 4549 x 1796 x 1446 mm sa međuosovinskim razmakom od 2797 mm. Nemački proizvođač ističe da u zadnjem delu, i pored spuštene linije krova, neće manjkati prostora za glavu putnika, koja će u taj deo automobila daleko lakše ulaziti i izlaziti, što bi veliki problem kod modela CLA.

I sedan verzija je, poput hečbeka, opremljena brojnim asistentima koji omogućavaju sigurnu, poluautonomnu vožnju, a u kabinskom prostoru će svakako najdominantniji biti veliki ekrani novog, vrhunskog Mercedesovog MBUX info-zabavnog sistema.

mercedes benz MBUX Foto: MONDO/Marko Tanasković

Što se motora tiče, na početku prodaje ove jeseni biće dostupan benzinac A200 od 163 KS i 260 Nm, kao i odlični dizelaš (taj motor smo testirali u hečbek verziji) A180d od 116 KS i 260 Nm. Oba modela će biti uparena sa 7G-DCT automatikom sa dvostrukim kvačilom.

Za sada nisu poznate cene sedanskih verzija, ali se neće značajnije razlikovati od hečbeka – "A 180 d" u osnovnom paketu opreme košta 27.180 evra, a "A 200" 26.160 evra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Nekoliko meseci nakon hečbek verzije, Mercedes je zvanično predstavio i sedan verziju nove "A klase".

Najmanja limuzina sa trokrakom zvezdom liči najviše na svog većeg rođaka, model CLS. A odlična kupe linija joj je donela i titulu automobila sa najmanjim otporom vazduha na svetu – Cd 0,22 u kategoriji "velikoserijskih" modela. Hečbek ima rezultat od 0,25, a ovu titulu je devedesetih ponosno nosila "opel kalibra".

Vozilo smo novu "Mercedes A klasu" u hečbek verziji

Fantastičan rezultat Mercedesovi inženjeri i dizajneri su postigli implementacijom brojnih spojlera, kako napred tako i pozadi. Spoljni retrovizori su dobili potpuno nova kućišta. A i C stubovi su posebno dizajnirani kako bi omogućili što aerodinamičniji oblik gornjeg dela vozila. Poklopac prtljažnika ima integrisani spojler, a tu su i posebne aerodinamične felne.

U odnosu na hečbek verziju, koju smo imali priliku na probamo, sedan se očekivano vrlo malo razlikuje. Najbitnija razlika se logično nalazi u zadnjem delu.

Kapacitet gepeka je povećan za 50 litara na 420 litara. Međutim, čini nam se da je daleko bitnija njegova upotrebna vrednost.

Otvor prtljažnika je širok nepun metar, a razmak između brave poklopca i donje ivice zadnjeg stakla iznosi 462 mm što će korisnicima omogućiti jednostavno manupulaciju i većim komadima prtljaga. Ovo je veoma bitan podatak jer često sedani nastali iz hečbeka imaju veoma uzak otvor gepeka.

Dimenzija "A klase sedan" iznose 4549 x 1796 x 1446 mm sa međuosovinskim razmakom od 2797 mm. Nemački proizvođač ističe da u zadnjem delu, i pored spuštene linije krova, neće manjkati prostora za glavu putnika, koja će u taj deo automobila daleko lakše ulaziti i izlaziti, što bi veliki problem kod modela CLA.

I sedan verzija je, poput hečbeka, opremljena brojnim asistentima koji omogućavaju sigurnu, poluautonomnu vožnju, a u kabinskom prostoru će svakako najdominantniji biti veliki ekrani novog, vrhunskog Mercedesovog MBUX info-zabavnog sistema.

mercedes benz MBUX Foto: MONDO/Marko Tanasković

Što se motora tiče, na početku prodaje ove jeseni biće dostupan benzinac A200 od 163 KS i 260 Nm, kao i odlični dizelaš (taj motor smo testirali u hečbek verziji) A180d od 116 KS i 260 Nm. Oba modela će biti uparena sa 7G-DCT automatikom sa dvostrukim kvačilom.

Za sada nisu poznate cene sedanskih verzija, ali se neće značajnije razlikovati od hečbeka – "A 180 d" u osnovnom paketu opreme košta 27.180 evra, a "A 200" 26.160 evra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.