Srpski vozači voze pijani, a pozadi se ne vezuju

Porazna statistika je i kod prevoza dece – samo četvrtina dece od 4 do 12 godina se vozi pravilno

Istraživanja Agencije za bezbednost saobraćaja pokazuju da vozači apsolutno podržavaju kažnjavanje svih koji voze pod dejstvom alkohola, iako je svaki treći među anketiranima priznao da je i sam vozio pijan, izjavila je FoNetu direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Ona je rekla da je u istraživanju, sprovedenom u svim opštinama u Srbiji, 80 odsto vozača priznalo da vozi brže od ograničenja.

Milošević je dodala i da skoro dve trećine pešaka priznaje da je prelazilo ulicu van pešačkog prelaza ili na crveno.

Prema istraživanju, najveći broj pijanih vozača je otkriven u Nišu (1,04 odsto od ukupnog broja zaustavljenih i kontrolisanih). Slede Smederevo (0,86 odsto), Kruševac (0,85 odsto), Zrenjanin (0,84 odsto) i Sremska Mitrovica (0,80 odsto).

U saobraćaju su najugroženiji pešaci, osobe starije od 65 godina i vozači dvotočkaša. Milošević je ukazala da su posebno ugroženi vozači motocikala i mopeda od kojih je 20 odsto izjavilo da je vozilo bez obavezne zaštitne kacige.

Motociklisti, uložite u zaštitnu opremu

Ona je precizirala da je prosečna starost "poginulog vozača" motocikla 36 godina, mopeda 48 godina, dok je procenat korišćenja kacige kod motociklista 90 odsto, a mopedista 70 odsto.

Prema istraživanju, najveći procenat korišćenja kaciga je u Novom Sadu (93 odsto), i Beogradu i Smederevu (92 odsto), dok je najmanji u Novom Pazaru (44 odsto), Somboru (66 odsto) i Boru (70 odsto).

Posmatrano po broju nastradalih u saobraćajnim nezgodama prošle godine, Milošević je predočila da je najveći rizik stradanja na području opština Čajetina, Knića, Boljevca, Topole, Malog Iđoša i Ljiga.

Opštine sa najmanjim rizikom stradanja su Lebane, Priboj, Babušnica, Plandište i Vlasotince.

Kao poseban problem, Milošević je skrenula pažnju na činjenicu da tek svaki treći roditelj pravilno prevozi svoje dete u vozilu, bilo da za njega uopšte nema posebno sedišta, da ona nisu pravilno montirana, ili da dete ne sedi u njemu.

U prošloj godini je svega 48 odsto vozača koristilo sedišta za decu do tri godine, a tek 27 odsto za decu od četiri do 12 godina.

Statistika pokazuje da je najveći procenat korišćenja sedišta za decu do tri godine u Subotici (74 odsto), Kraljevu (68 odsto), Užicu (64 odsto) i Beogradu (62 odsto), a najmanji u Novom Pazaru (11 odsto) i Prijepolju (23 odsto).

U Srbiji je na 76 odsto povećan procenat korišćenja sigurnosnih pojaseva na prednjem sedištu u putničkim automobilima, što je poboljšanje u odnosu na 2013, kad je bio 68 odsto, dok se na zadnjem sedištu vezuje tek 12 odsto putnika, rekla je Milošević.

Više od 20 odsto ispitanika je reklo da im je potpuno normalno da im se suvozač na prednjem sedištu ne vezuje pojasem, a više od polovine njih je izjavilo da im nije problematično ukoliko na zadnjem sedištu saputnici nisu vezani pojasom.

Najveća stopa korišćenja pojaseva na prednjim sedištima je u većim gradskim sredinama Vojvodine (oko 90 odsto), a najmanji u Prijepolju (60 odsto), Smederevu (62 odsto) i Novom Pazaru (63 odsto).

Da li se uklapate u ovu statistiku? Pišite nam u komentarima...

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Istraživanja Agencije za bezbednost saobraćaja pokazuju da vozači apsolutno podržavaju kažnjavanje svih koji voze pod dejstvom alkohola, iako je svaki treći među anketiranima priznao da je i sam vozio pijan, izjavila je FoNetu direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Ona je rekla da je u istraživanju, sprovedenom u svim opštinama u Srbiji, 80 odsto vozača priznalo da vozi brže od ograničenja.

Milošević je dodala i da skoro dve trećine pešaka priznaje da je prelazilo ulicu van pešačkog prelaza ili na crveno.

Prema istraživanju, najveći broj pijanih vozača je otkriven u Nišu (1,04 odsto od ukupnog broja zaustavljenih i kontrolisanih). Slede Smederevo (0,86 odsto), Kruševac (0,85 odsto), Zrenjanin (0,84 odsto) i Sremska Mitrovica (0,80 odsto).

U saobraćaju su najugroženiji pešaci, osobe starije od 65 godina i vozači dvotočkaša. Milošević je ukazala da su posebno ugroženi vozači motocikala i mopeda od kojih je 20 odsto izjavilo da je vozilo bez obavezne zaštitne kacige.

Motociklisti, uložite u zaštitnu opremu

Ona je precizirala da je prosečna starost "poginulog vozača" motocikla 36 godina, mopeda 48 godina, dok je procenat korišćenja kacige kod motociklista 90 odsto, a mopedista 70 odsto.

Prema istraživanju, najveći procenat korišćenja kaciga je u Novom Sadu (93 odsto), i Beogradu i Smederevu (92 odsto), dok je najmanji u Novom Pazaru (44 odsto), Somboru (66 odsto) i Boru (70 odsto).

Posmatrano po broju nastradalih u saobraćajnim nezgodama prošle godine, Milošević je predočila da je najveći rizik stradanja na području opština Čajetina, Knića, Boljevca, Topole, Malog Iđoša i Ljiga.

Opštine sa najmanjim rizikom stradanja su Lebane, Priboj, Babušnica, Plandište i Vlasotince.

Kao poseban problem, Milošević je skrenula pažnju na činjenicu da tek svaki treći roditelj pravilno prevozi svoje dete u vozilu, bilo da za njega uopšte nema posebno sedišta, da ona nisu pravilno montirana, ili da dete ne sedi u njemu.

U prošloj godini je svega 48 odsto vozača koristilo sedišta za decu do tri godine, a tek 27 odsto za decu od četiri do 12 godina.

Statistika pokazuje da je najveći procenat korišćenja sedišta za decu do tri godine u Subotici (74 odsto), Kraljevu (68 odsto), Užicu (64 odsto) i Beogradu (62 odsto), a najmanji u Novom Pazaru (11 odsto) i Prijepolju (23 odsto).

U Srbiji je na 76 odsto povećan procenat korišćenja sigurnosnih pojaseva na prednjem sedištu u putničkim automobilima, što je poboljšanje u odnosu na 2013, kad je bio 68 odsto, dok se na zadnjem sedištu vezuje tek 12 odsto putnika, rekla je Milošević.

Više od 20 odsto ispitanika je reklo da im je potpuno normalno da im se suvozač na prednjem sedištu ne vezuje pojasem, a više od polovine njih je izjavilo da im nije problematično ukoliko na zadnjem sedištu saputnici nisu vezani pojasom.

Najveća stopa korišćenja pojaseva na prednjim sedištima je u većim gradskim sredinama Vojvodine (oko 90 odsto), a najmanji u Prijepolju (60 odsto), Smederevu (62 odsto) i Novom Pazaru (63 odsto).

Da li se uklapate u ovu statistiku? Pišite nam u komentarima...

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Istraživanja Agencije za bezbednost saobraćaja pokazuju da vozači apsolutno podržavaju kažnjavanje svih koji voze pod dejstvom alkohola, iako je svaki treći među anketiranima priznao da je i sam vozio pijan, izjavila je FoNetu direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Ona je rekla da je u istraživanju, sprovedenom u svim opštinama u Srbiji, 80 odsto vozača priznalo da vozi brže od ograničenja.

Milošević je dodala i da skoro dve trećine pešaka priznaje da je prelazilo ulicu van pešačkog prelaza ili na crveno.

Prema istraživanju, najveći broj pijanih vozača je otkriven u Nišu (1,04 odsto od ukupnog broja zaustavljenih i kontrolisanih). Slede Smederevo (0,86 odsto), Kruševac (0,85 odsto), Zrenjanin (0,84 odsto) i Sremska Mitrovica (0,80 odsto).

U saobraćaju su najugroženiji pešaci, osobe starije od 65 godina i vozači dvotočkaša. Milošević je ukazala da su posebno ugroženi vozači motocikala i mopeda od kojih je 20 odsto izjavilo da je vozilo bez obavezne zaštitne kacige.

Motociklisti, uložite u zaštitnu opremu

Ona je precizirala da je prosečna starost "poginulog vozača" motocikla 36 godina, mopeda 48 godina, dok je procenat korišćenja kacige kod motociklista 90 odsto, a mopedista 70 odsto.

Prema istraživanju, najveći procenat korišćenja kaciga je u Novom Sadu (93 odsto), i Beogradu i Smederevu (92 odsto), dok je najmanji u Novom Pazaru (44 odsto), Somboru (66 odsto) i Boru (70 odsto).

Posmatrano po broju nastradalih u saobraćajnim nezgodama prošle godine, Milošević je predočila da je najveći rizik stradanja na području opština Čajetina, Knića, Boljevca, Topole, Malog Iđoša i Ljiga.

Opštine sa najmanjim rizikom stradanja su Lebane, Priboj, Babušnica, Plandište i Vlasotince.

Kao poseban problem, Milošević je skrenula pažnju na činjenicu da tek svaki treći roditelj pravilno prevozi svoje dete u vozilu, bilo da za njega uopšte nema posebno sedišta, da ona nisu pravilno montirana, ili da dete ne sedi u njemu.

U prošloj godini je svega 48 odsto vozača koristilo sedišta za decu do tri godine, a tek 27 odsto za decu od četiri do 12 godina.

Statistika pokazuje da je najveći procenat korišćenja sedišta za decu do tri godine u Subotici (74 odsto), Kraljevu (68 odsto), Užicu (64 odsto) i Beogradu (62 odsto), a najmanji u Novom Pazaru (11 odsto) i Prijepolju (23 odsto).

U Srbiji je na 76 odsto povećan procenat korišćenja sigurnosnih pojaseva na prednjem sedištu u putničkim automobilima, što je poboljšanje u odnosu na 2013, kad je bio 68 odsto, dok se na zadnjem sedištu vezuje tek 12 odsto putnika, rekla je Milošević.

Više od 20 odsto ispitanika je reklo da im je potpuno normalno da im se suvozač na prednjem sedištu ne vezuje pojasem, a više od polovine njih je izjavilo da im nije problematično ukoliko na zadnjem sedištu saputnici nisu vezani pojasom.

Najveća stopa korišćenja pojaseva na prednjim sedištima je u većim gradskim sredinama Vojvodine (oko 90 odsto), a najmanji u Prijepolju (60 odsto), Smederevu (62 odsto) i Novom Pazaru (63 odsto).

Da li se uklapate u ovu statistiku? Pišite nam u komentarima...

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.