Niko više neće dizelaše

Analitičari predviđaju da će automobili sa dizel motorima će do kraja godina držati jedva trećinu tržišta

MONDO/Marko Tanasković 

Prodaja dizelaša Evropska Unija
MONDO/Marko Tanasković 

Prodaja automobila sa dizel motorima u Evropi drastično je smanjena u prvoj polovini ove godine zbog zabrinutosti kupaca u pogledu zagađenja i niže vrednosti vozila prilikom preprodaje.

"Osećaj nezadovoljstva prema dizelašima širi se čitavom Evropom", objavila je Međunarodna agencija za energetiku (IEA) u najnovijem izveštaju, a prenosi Rojters.

Tržišni udeo koji se odnosi na prodaju dizelaša u Evropskoj uniji pao je na 36,5 posto u prvoj polovini ove godine, sa 42,5 posto u istom periodu godinu dana ranije, pokazao je taj izveštaj.

Obim prodaje smanjen je za 16 posto, na samo 3,12 miliona automobila, a u Britaniji je prodato čak 30 posto manje modela sa dizel motorima u poređenju sa istim razdobljem prošle godine.

U Nemačkoj udeo prodaje dizelaša smanjen je na 31,1 posto od ukupno prodatih automobila, sa 41,3 posto godinu godinu dana ranije.

Mnogi veliki evropski gradovi, uključujući Berlin, London i Pariz, uveli su programe zabrane dizel automobila kako bi suzbili zagađenje životne sredine.

Evropa je od 80-ih godina prošlog veka bila najveće tržište dizelaša u svetu, jer su evropske vlade stremile motorima velike efikasnosti kako bi zauzdale potrošnju nafte, a s druge strane ograničile emisije ugljen-dioksida.

Dizelaši su, međutim, proteklih godina izgubili privlačnost zbog visokog nivoa emisija otrovnih čestica i Folksvagenovog skandala iz 2015. godine sa varanjem na testovima o količini štetnih izduvnih gasova.

Tehnologija kojom će Boš spasiti dizelaše

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković 

Prodaja dizelaša Evropska Unija
MONDO/Marko Tanasković 

Prodaja automobila sa dizel motorima u Evropi drastično je smanjena u prvoj polovini ove godine zbog zabrinutosti kupaca u pogledu zagađenja i niže vrednosti vozila prilikom preprodaje.

"Osećaj nezadovoljstva prema dizelašima širi se čitavom Evropom", objavila je Međunarodna agencija za energetiku (IEA) u najnovijem izveštaju, a prenosi Rojters.

Tržišni udeo koji se odnosi na prodaju dizelaša u Evropskoj uniji pao je na 36,5 posto u prvoj polovini ove godine, sa 42,5 posto u istom periodu godinu dana ranije, pokazao je taj izveštaj.

Obim prodaje smanjen je za 16 posto, na samo 3,12 miliona automobila, a u Britaniji je prodato čak 30 posto manje modela sa dizel motorima u poređenju sa istim razdobljem prošle godine.

U Nemačkoj udeo prodaje dizelaša smanjen je na 31,1 posto od ukupno prodatih automobila, sa 41,3 posto godinu godinu dana ranije.

Mnogi veliki evropski gradovi, uključujući Berlin, London i Pariz, uveli su programe zabrane dizel automobila kako bi suzbili zagađenje životne sredine.

Evropa je od 80-ih godina prošlog veka bila najveće tržište dizelaša u svetu, jer su evropske vlade stremile motorima velike efikasnosti kako bi zauzdale potrošnju nafte, a s druge strane ograničile emisije ugljen-dioksida.

Dizelaši su, međutim, proteklih godina izgubili privlačnost zbog visokog nivoa emisija otrovnih čestica i Folksvagenovog skandala iz 2015. godine sa varanjem na testovima o količini štetnih izduvnih gasova.

Tehnologija kojom će Boš spasiti dizelaše

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković 

Prodaja dizelaša Evropska Unija
MONDO/Marko Tanasković 

Prodaja automobila sa dizel motorima u Evropi drastično je smanjena u prvoj polovini ove godine zbog zabrinutosti kupaca u pogledu zagađenja i niže vrednosti vozila prilikom preprodaje.

"Osećaj nezadovoljstva prema dizelašima širi se čitavom Evropom", objavila je Međunarodna agencija za energetiku (IEA) u najnovijem izveštaju, a prenosi Rojters.

Tržišni udeo koji se odnosi na prodaju dizelaša u Evropskoj uniji pao je na 36,5 posto u prvoj polovini ove godine, sa 42,5 posto u istom periodu godinu dana ranije, pokazao je taj izveštaj.

Obim prodaje smanjen je za 16 posto, na samo 3,12 miliona automobila, a u Britaniji je prodato čak 30 posto manje modela sa dizel motorima u poređenju sa istim razdobljem prošle godine.

U Nemačkoj udeo prodaje dizelaša smanjen je na 31,1 posto od ukupno prodatih automobila, sa 41,3 posto godinu godinu dana ranije.

Mnogi veliki evropski gradovi, uključujući Berlin, London i Pariz, uveli su programe zabrane dizel automobila kako bi suzbili zagađenje životne sredine.

Evropa je od 80-ih godina prošlog veka bila najveće tržište dizelaša u svetu, jer su evropske vlade stremile motorima velike efikasnosti kako bi zauzdale potrošnju nafte, a s druge strane ograničile emisije ugljen-dioksida.

Dizelaši su, međutim, proteklih godina izgubili privlačnost zbog visokog nivoa emisija otrovnih čestica i Folksvagenovog skandala iz 2015. godine sa varanjem na testovima o količini štetnih izduvnih gasova.

Tehnologija kojom će Boš spasiti dizelaše

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.