2018: Potrošili smo 300 miliona evra na polovnjake

Više od polovine "novih" polovnnih automobila staro između 13 i 18 godina

U prvih devet meseci ove godine u Srbiju je uvezeno i registrovano više od 100 hiljada polovnjaka, na koje je potrošeno više od 300 miliona evra!

 Što se tiče starosti automobila, više od polovine tih modela ima EURO 3 motor, odnosno stari su između 13 i čak 18 godina. Sa EURO 4 motorom (godina proizvodnje 2006 – 2009.) uvezeno je nešto više od 30 hiljada, sa EURO 5 (2010 – 2014.) oko 16 hiljada, a modela sa EURO 6 motorom tek nešto više od tri hiljade.

Srbija neće postati sigurna luka za "auto-otpad" iz Nemačke

"Podaci su i dalje poražavajući," rekao je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić za Večernje novosti. "Da se odmah razumemo, niko nije protiv uvoza korišćenih vozila ali jeste protiv uvoza 'krševa', otpada kojeg se zemlje Zapada rešavaju."

Evropska komisija misli da nam Nemci šalju krševe

Osim toga što su stariji automobili daleko manje pouzdaniji i imaju stotine hiljada kilometara "u točkovima", oni su i veliki zagađivači. Svetska zdravstvena organizacija je krajem prošle godine saopštila da u Srbiji godišnje prevremeno umre više od pet hiljada ljudi od posledica zagađenja vazduha, čemu u značajnoj meri doprinosi i izduvni gasovi iz vozila.

U ovom trenutku nema naznaka da će doći do pooštravanja uvoza polovnnih modela, kao ni uvođenja "eko-takse" za polovnjake uvezene od strane privatnih lica. Uz to, za razliku od većine evropskih zemalja, kod nas još uvek nema subvencija za kupovinu ekološki prihvatljivih modela, kao što su hibridni i potpuno električni automobili.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

U prvih devet meseci ove godine u Srbiju je uvezeno i registrovano više od 100 hiljada polovnjaka, na koje je potrošeno više od 300 miliona evra!

 Što se tiče starosti automobila, više od polovine tih modela ima EURO 3 motor, odnosno stari su između 13 i čak 18 godina. Sa EURO 4 motorom (godina proizvodnje 2006 – 2009.) uvezeno je nešto više od 30 hiljada, sa EURO 5 (2010 – 2014.) oko 16 hiljada, a modela sa EURO 6 motorom tek nešto više od tri hiljade.

Srbija neće postati sigurna luka za "auto-otpad" iz Nemačke

"Podaci su i dalje poražavajući," rekao je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić za Večernje novosti. "Da se odmah razumemo, niko nije protiv uvoza korišćenih vozila ali jeste protiv uvoza 'krševa', otpada kojeg se zemlje Zapada rešavaju."

Evropska komisija misli da nam Nemci šalju krševe

Osim toga što su stariji automobili daleko manje pouzdaniji i imaju stotine hiljada kilometara "u točkovima", oni su i veliki zagađivači. Svetska zdravstvena organizacija je krajem prošle godine saopštila da u Srbiji godišnje prevremeno umre više od pet hiljada ljudi od posledica zagađenja vazduha, čemu u značajnoj meri doprinosi i izduvni gasovi iz vozila.

U ovom trenutku nema naznaka da će doći do pooštravanja uvoza polovnnih modela, kao ni uvođenja "eko-takse" za polovnjake uvezene od strane privatnih lica. Uz to, za razliku od većine evropskih zemalja, kod nas još uvek nema subvencija za kupovinu ekološki prihvatljivih modela, kao što su hibridni i potpuno električni automobili.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

U prvih devet meseci ove godine u Srbiju je uvezeno i registrovano više od 100 hiljada polovnjaka, na koje je potrošeno više od 300 miliona evra!

 Što se tiče starosti automobila, više od polovine tih modela ima EURO 3 motor, odnosno stari su između 13 i čak 18 godina. Sa EURO 4 motorom (godina proizvodnje 2006 – 2009.) uvezeno je nešto više od 30 hiljada, sa EURO 5 (2010 – 2014.) oko 16 hiljada, a modela sa EURO 6 motorom tek nešto više od tri hiljade.

Srbija neće postati sigurna luka za "auto-otpad" iz Nemačke

"Podaci su i dalje poražavajući," rekao je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić za Večernje novosti. "Da se odmah razumemo, niko nije protiv uvoza korišćenih vozila ali jeste protiv uvoza 'krševa', otpada kojeg se zemlje Zapada rešavaju."

Evropska komisija misli da nam Nemci šalju krševe

Osim toga što su stariji automobili daleko manje pouzdaniji i imaju stotine hiljada kilometara "u točkovima", oni su i veliki zagađivači. Svetska zdravstvena organizacija je krajem prošle godine saopštila da u Srbiji godišnje prevremeno umre više od pet hiljada ljudi od posledica zagađenja vazduha, čemu u značajnoj meri doprinosi i izduvni gasovi iz vozila.

U ovom trenutku nema naznaka da će doći do pooštravanja uvoza polovnnih modela, kao ni uvođenja "eko-takse" za polovnjake uvezene od strane privatnih lica. Uz to, za razliku od većine evropskih zemalja, kod nas još uvek nema subvencija za kupovinu ekološki prihvatljivih modela, kao što su hibridni i potpuno električni automobili.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.