"Opel korsa" prva, "golf" ispao iz prvih deset!

Zahvaljujući WLTP-u, Opel je najbolje prodavani automobilski brend u Evropi u septembru

Novi standard merenja potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova (WLTP) potresao je automobilsku Evropu u septembru, odnosno od kad je počela njegova primena.

Osim pada sveukupne prodaje, ova novina je posebno pogodila neke od najpopularnijih automobila, a posebno "onaj" najpopularniji.

Folksvagen grupa je najviše pogođena WLTP-om, a posebno je "nastradao" višegodišnji šampion prodaje – "golf". Prema podacima analitičarske kuće Jato Dynamics, ovaj model ne samo da u septembru nije bio broj 1, već je zahvaljujući padu prodaje (u odnosu na 07/2017) od čak 71 odsto dospeo na 13. mesto,

Evropski broj 1 u septembru je bila "opel korsa". Zanimljivo da ovaj model nije jedini predstavnik B segmenta, odnosno malih gradskih automobila. Šta više, u Top 10 prvih devet mesta čine kompaktni modeli:

1. "Opel korsa"

2. "Ford fiesta"

3. "Reno klio"

4. "Tojota jaris"

5. "Pežo 208"

6. "Mercedes A klase" (jedini iz C segmenta)

7. "Sitroen C3"

8. "Fijat 500"

9. "Folksvagen polo"

10. "Pežo 3008" (jedini SUV model)

Bolji rezultat od "golfa" su postigli i "škoda oktavija" i još jedan kompaktni model – "BMW serije 1".

Što se brendova tiče, i ovde je Opel na prvom mestu, slede Ford, BMW i Mercedes, dok je VW na petom mestu. U prvih deset su i Pežo, Reno, Tojota, Hjundai i Škoda. Sve ove marke su zabeležile značajan pad prodaje, a najviše VW (53 odsto), Reno (33 odsto) i Škoda (29 odsto).

Opel spremio sve motore za strožija merenja

Najveći gubitnik u prvih 25 je Audi sa padom prodaje od čitavih 60,4 odsto.

Dizelaši su i dalje na stubu srama, pa je njihov udeo pao sa 42 na 33 odsto. Benzinci su činili 58 odsto septembarske prodaje u Evropi (rast od 7 odsto).

Što se tiče pojedinačni država, ubedljivo najviše je prodato u Velikoj Britaniji 338.834, a zatim u Nemačkoj (200.133) i Francskoj (148.279).

Što se tiče našeg okruženja, Slovenci su kupili skoro pet hiljada novih automobila, Hrvati – 2.894, a Rumuni – 2.730. Zanimljivo je da Hrvatska jedina zemlja u EU-27 tržištu koja je zabeležila rast prodaje od 3,3 odsto. Na drugom kraju spiska je Rumunija sa padom od neverovatnih 73,8 odsto.

U Srbiji je u devetom mesecu ove godine registrovano 1.890 novih modela.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Novi standard merenja potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova (WLTP) potresao je automobilsku Evropu u septembru, odnosno od kad je počela njegova primena.

Osim pada sveukupne prodaje, ova novina je posebno pogodila neke od najpopularnijih automobila, a posebno "onaj" najpopularniji.

Folksvagen grupa je najviše pogođena WLTP-om, a posebno je "nastradao" višegodišnji šampion prodaje – "golf". Prema podacima analitičarske kuće Jato Dynamics, ovaj model ne samo da u septembru nije bio broj 1, već je zahvaljujući padu prodaje (u odnosu na 07/2017) od čak 71 odsto dospeo na 13. mesto,

Evropski broj 1 u septembru je bila "opel korsa". Zanimljivo da ovaj model nije jedini predstavnik B segmenta, odnosno malih gradskih automobila. Šta više, u Top 10 prvih devet mesta čine kompaktni modeli:

1. "Opel korsa"

2. "Ford fiesta"

3. "Reno klio"

4. "Tojota jaris"

5. "Pežo 208"

6. "Mercedes A klase" (jedini iz C segmenta)

7. "Sitroen C3"

8. "Fijat 500"

9. "Folksvagen polo"

10. "Pežo 3008" (jedini SUV model)

Bolji rezultat od "golfa" su postigli i "škoda oktavija" i još jedan kompaktni model – "BMW serije 1".

Što se brendova tiče, i ovde je Opel na prvom mestu, slede Ford, BMW i Mercedes, dok je VW na petom mestu. U prvih deset su i Pežo, Reno, Tojota, Hjundai i Škoda. Sve ove marke su zabeležile značajan pad prodaje, a najviše VW (53 odsto), Reno (33 odsto) i Škoda (29 odsto).

Opel spremio sve motore za strožija merenja

Najveći gubitnik u prvih 25 je Audi sa padom prodaje od čitavih 60,4 odsto.

Dizelaši su i dalje na stubu srama, pa je njihov udeo pao sa 42 na 33 odsto. Benzinci su činili 58 odsto septembarske prodaje u Evropi (rast od 7 odsto).

Što se tiče pojedinačni država, ubedljivo najviše je prodato u Velikoj Britaniji 338.834, a zatim u Nemačkoj (200.133) i Francskoj (148.279).

Što se tiče našeg okruženja, Slovenci su kupili skoro pet hiljada novih automobila, Hrvati – 2.894, a Rumuni – 2.730. Zanimljivo je da Hrvatska jedina zemlja u EU-27 tržištu koja je zabeležila rast prodaje od 3,3 odsto. Na drugom kraju spiska je Rumunija sa padom od neverovatnih 73,8 odsto.

U Srbiji je u devetom mesecu ove godine registrovano 1.890 novih modela.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Novi standard merenja potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova (WLTP) potresao je automobilsku Evropu u septembru, odnosno od kad je počela njegova primena.

Osim pada sveukupne prodaje, ova novina je posebno pogodila neke od najpopularnijih automobila, a posebno "onaj" najpopularniji.

Folksvagen grupa je najviše pogođena WLTP-om, a posebno je "nastradao" višegodišnji šampion prodaje – "golf". Prema podacima analitičarske kuće Jato Dynamics, ovaj model ne samo da u septembru nije bio broj 1, već je zahvaljujući padu prodaje (u odnosu na 07/2017) od čak 71 odsto dospeo na 13. mesto,

Evropski broj 1 u septembru je bila "opel korsa". Zanimljivo da ovaj model nije jedini predstavnik B segmenta, odnosno malih gradskih automobila. Šta više, u Top 10 prvih devet mesta čine kompaktni modeli:

1. "Opel korsa"

2. "Ford fiesta"

3. "Reno klio"

4. "Tojota jaris"

5. "Pežo 208"

6. "Mercedes A klase" (jedini iz C segmenta)

7. "Sitroen C3"

8. "Fijat 500"

9. "Folksvagen polo"

10. "Pežo 3008" (jedini SUV model)

Bolji rezultat od "golfa" su postigli i "škoda oktavija" i još jedan kompaktni model – "BMW serije 1".

Što se brendova tiče, i ovde je Opel na prvom mestu, slede Ford, BMW i Mercedes, dok je VW na petom mestu. U prvih deset su i Pežo, Reno, Tojota, Hjundai i Škoda. Sve ove marke su zabeležile značajan pad prodaje, a najviše VW (53 odsto), Reno (33 odsto) i Škoda (29 odsto).

Opel spremio sve motore za strožija merenja

Najveći gubitnik u prvih 25 je Audi sa padom prodaje od čitavih 60,4 odsto.

Dizelaši su i dalje na stubu srama, pa je njihov udeo pao sa 42 na 33 odsto. Benzinci su činili 58 odsto septembarske prodaje u Evropi (rast od 7 odsto).

Što se tiče pojedinačni država, ubedljivo najviše je prodato u Velikoj Britaniji 338.834, a zatim u Nemačkoj (200.133) i Francskoj (148.279).

Što se tiče našeg okruženja, Slovenci su kupili skoro pet hiljada novih automobila, Hrvati – 2.894, a Rumuni – 2.730. Zanimljivo je da Hrvatska jedina zemlja u EU-27 tržištu koja je zabeležila rast prodaje od 3,3 odsto. Na drugom kraju spiska je Rumunija sa padom od neverovatnih 73,8 odsto.

U Srbiji je u devetom mesecu ove godine registrovano 1.890 novih modela.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.