Kako prevoziti decu u taksi vozilima

Novosadski taksisti prvi će u Srbiji prevoziti decu u auto-sedištima

MONDO/Stefan Stojanović 

Novi Sad taksi prevoz dece dečja sediša
MONDO/Stefan Stojanović 

Prevoz dece do 135 cm visine u kolima je dozvoljen isključivo u auto-sedištima, stoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ukoliko se dete prevozi van sedišta, vozač rizikuje da bude kažnjen iznosom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem dozvole u trajanju od najmanje osam meseci, kao i 13 do 15 kaznenih poena.

Rešenje ovog problema se rešava kupovinom sedišta određene kategorije i, naravno, obaveznim vezivanjem deteta.

Međutim, taksisti ne moraju da imaju ova sedišta. Prevoz dece u taksi vozilima je rešen odlukom da se ta vozila tretiraju kao deo javnog gradskog prevoza. Tako da taksisti nisu u obavezi da poseduju dečja sedišta, pa roditelji decu prevoze na sopstvenu odgovornost, kao i gradskim autobusima. Postoji mogućnost da roditelj sa sobom ponese i dečje sedište, ali je to prilično redak slučaj.

Zahvaljujući pilot projektu Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, u Novom Sadu će od 15. decembra pojedini taksisti će početi da prevoze decu u bezbednim dečijim sedištima, saopštila je ta organizacija, koja je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, poklonila 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje "SOS".

"Tako će Novosađani od 15. decembra imati mogućnost da pozovu SOS taxi, zatraže vozilo sa auto-sedištem i decu prevoze bezbedno. Pozivamo i ostala taksi udruženja da pokažu društvenu odgovornost i priključe se ovoj akciji", poručila je predstavnica Centra Marijana Jovanović.

Za sada nisu drugi poznati, odnosno da li će određena vozila imati dečja sedišta ili će ona bitni dostupna taksistima u sedištu udruženja.

Kako bi se podigla svest o bezbednosti dece u saobraćaju, Centar je organizovao i prvu Nacionalnu konferenciju o bezbednosti dece kao putnika, na kojoj je rečeno da je Nacionalnom strategijom Srbije za bezbednost saobraćaja predviđeno da, nakon 2020. godine, nijedno dete ne strada u saobraćaju.

"Da bi se taj zahtevan cilj ispunio, potrebno je da se uključe sve relevantne ustanove koje mogu da utiču na smanjenje negativne statistike", rekla je Jovanović.

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Stefan Stojanović 

Novi Sad taksi prevoz dece dečja sediša
MONDO/Stefan Stojanović 

Prevoz dece do 135 cm visine u kolima je dozvoljen isključivo u auto-sedištima, stoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ukoliko se dete prevozi van sedišta, vozač rizikuje da bude kažnjen iznosom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem dozvole u trajanju od najmanje osam meseci, kao i 13 do 15 kaznenih poena.

Rešenje ovog problema se rešava kupovinom sedišta određene kategorije i, naravno, obaveznim vezivanjem deteta.

Međutim, taksisti ne moraju da imaju ova sedišta. Prevoz dece u taksi vozilima je rešen odlukom da se ta vozila tretiraju kao deo javnog gradskog prevoza. Tako da taksisti nisu u obavezi da poseduju dečja sedišta, pa roditelji decu prevoze na sopstvenu odgovornost, kao i gradskim autobusima. Postoji mogućnost da roditelj sa sobom ponese i dečje sedište, ali je to prilično redak slučaj.

Zahvaljujući pilot projektu Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, u Novom Sadu će od 15. decembra pojedini taksisti će početi da prevoze decu u bezbednim dečijim sedištima, saopštila je ta organizacija, koja je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, poklonila 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje "SOS".

"Tako će Novosađani od 15. decembra imati mogućnost da pozovu SOS taxi, zatraže vozilo sa auto-sedištem i decu prevoze bezbedno. Pozivamo i ostala taksi udruženja da pokažu društvenu odgovornost i priključe se ovoj akciji", poručila je predstavnica Centra Marijana Jovanović.

Za sada nisu drugi poznati, odnosno da li će određena vozila imati dečja sedišta ili će ona bitni dostupna taksistima u sedištu udruženja.

Kako bi se podigla svest o bezbednosti dece u saobraćaju, Centar je organizovao i prvu Nacionalnu konferenciju o bezbednosti dece kao putnika, na kojoj je rečeno da je Nacionalnom strategijom Srbije za bezbednost saobraćaja predviđeno da, nakon 2020. godine, nijedno dete ne strada u saobraćaju.

"Da bi se taj zahtevan cilj ispunio, potrebno je da se uključe sve relevantne ustanove koje mogu da utiču na smanjenje negativne statistike", rekla je Jovanović.

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Stefan Stojanović 

Novi Sad taksi prevoz dece dečja sediša
MONDO/Stefan Stojanović 

Prevoz dece do 135 cm visine u kolima je dozvoljen isključivo u auto-sedištima, stoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ukoliko se dete prevozi van sedišta, vozač rizikuje da bude kažnjen iznosom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem dozvole u trajanju od najmanje osam meseci, kao i 13 do 15 kaznenih poena.

Rešenje ovog problema se rešava kupovinom sedišta određene kategorije i, naravno, obaveznim vezivanjem deteta.

Međutim, taksisti ne moraju da imaju ova sedišta. Prevoz dece u taksi vozilima je rešen odlukom da se ta vozila tretiraju kao deo javnog gradskog prevoza. Tako da taksisti nisu u obavezi da poseduju dečja sedišta, pa roditelji decu prevoze na sopstvenu odgovornost, kao i gradskim autobusima. Postoji mogućnost da roditelj sa sobom ponese i dečje sedište, ali je to prilično redak slučaj.

Zahvaljujući pilot projektu Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, u Novom Sadu će od 15. decembra pojedini taksisti će početi da prevoze decu u bezbednim dečijim sedištima, saopštila je ta organizacija, koja je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, poklonila 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje "SOS".

"Tako će Novosađani od 15. decembra imati mogućnost da pozovu SOS taxi, zatraže vozilo sa auto-sedištem i decu prevoze bezbedno. Pozivamo i ostala taksi udruženja da pokažu društvenu odgovornost i priključe se ovoj akciji", poručila je predstavnica Centra Marijana Jovanović.

Za sada nisu drugi poznati, odnosno da li će određena vozila imati dečja sedišta ili će ona bitni dostupna taksistima u sedištu udruženja.

Kako bi se podigla svest o bezbednosti dece u saobraćaju, Centar je organizovao i prvu Nacionalnu konferenciju o bezbednosti dece kao putnika, na kojoj je rečeno da je Nacionalnom strategijom Srbije za bezbednost saobraćaja predviđeno da, nakon 2020. godine, nijedno dete ne strada u saobraćaju.

"Da bi se taj zahtevan cilj ispunio, potrebno je da se uključe sve relevantne ustanove koje mogu da utiču na smanjenje negativne statistike", rekla je Jovanović.

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.