MONDO je u ekskluzivnoj prilici da kao jedini mediji iz Srbije prisustvuje posebnom događaju kompanije Continental u okviru koga obilazi Kaliforniju i Las Vegas.
Organizatori putovanja su se potrudili da ovaj događaj svim učesnicima, sedmorici novinara iz Slovenije, Hrvatske, Bugarske i Srbije, ostane u sećanju, jer će se u četiri dana posetiti ekskluzivne lokacije na kojima ćemo se bliže upoznati, ne samo sa gumama ovog čuvenog nemačkog proizvođača, već i sa naprednim tehnologijama koje se razvijaju za automobilsku industriju.
Međutim, pre nego što vas povedemo po južnoj Kaliforniji i "Gradu greha" želim da vam približim kako izgleda doći do zapadne obale SAD-a, a posebno do mesta gde se završava legendarni "Put 66" (Route 66).
Kao i do bilo koje (urbane) lokacije na svetu, pa tako i Los Anđelesa nije uopšte teško stići.
Sve je počelo dvočasovnim letom na liniji Beograd - Frankfurt. Aerodrom, koji se u blizini finansijskog centra Nemačke, a tik na ukrštanju dva najprometnija autoputa u Evropi, u najmanju ruku je grad za sebe, ako ne i nešto više. Na površini od 2.300 hektara nalazi se četvrti u Evropi, a 13. u svetu aerodrom po prometu putnika. Godišnje njegovim zgradama, koje su podeljenje u dva gigantska terminala (i "Nikola Tesla" ima dva, ali, terminalčića), prođe više od 65 miliona ljudi.
Pored putnika, i neverovatna količina robe svakodnevno prolazi beskonačnim aerodromskim trakama. Sa više od dva miliona metričkih tona robe, FRA (zvanična skraćenica aerodroma) je broj jedan kargo aerodrom u Evropi, a u prvih deset u svetu.
Međutim, pored ovih standarnih stvari za svaki međunarodni aerodrom (ovde su samo maaaalko veće), FRA je poznat i po brojnim pratećim stvarima. Naime, u okviru aerodroma se nalazi najveća poslovna zgrada u Nemačkoj, The Squaire. Zatim, tu je nekolicina hotela, a svakim danom u okolini aerodroma niču novi, namenjeni putnicima koji nastavljaju putovanje dan-dva kasnije.
Frankfurtski aerodrom ima i dve železničke stanice, jednu iznad druge. Gornja je namenjena lokalnim vozovima, a ispod nje nalazi međunarodna železnička stanica, pa direktno odatle možete stići i do centra Beča ili Brisela.
Ali pre toga je trebalo ući u Sjedinjene Države. Beskonačna "zmija" ljudi je išla polako ka pripadnicima granične policije, a meni je glavi bila čuvena "ljudi su išli u kolonama, nikom nije smetalo brujanje mase…" (moja verzija čuvene "Nedelja kad je otiš'o Hase"”).
No, i to se završilo. Ekipa regionalnih novinara, pojačana ljudima iz Continentala je stigla u La-La lend.
A kako bi se lakše uklopili u masu trknuli smo do rentakara jer ako ne voziš automobil u najvećem gradu Kaliforniju, ti si u najmanju ruku čudan. Kako bi još bolje uklopili, uzeli smo dva "kadilak ekskelejda" i to u produženoj verziji od 5,8 metara dužine i preko dva metra širine. Inače, ove SUV modele koriste i pripadnici tajne američke službe, posebno prilikom obezbeđivanja predsednika SAD.
Mesta unutar ovih čuda na točkovima ima za šest odraslih osoba, po dvoje u svakom redu, što nam je perfektno odgovaralo.
Kako je međunarodni losanđeleski aerodrom (LAX) smešten blizu obale mora, odlučili smo da se pre hotela, smeštenog u centru grada, odmah do Staples centra, uputimo do čuvene Santa Monike. Iako je vožnja do tamo trajala relativno kratko, osetili smo delić (ne po dobrom) čuvenog ovdašnjeg saobraćaja. Upali smo u gužvu na jednom od nebrojenih autoputeva koji prolaze gradom.
No, Santa Monika. Da, deluje kao sa slika, filmova, serija… Možda je malo oronula (na takav utisak je uticalo oblačno i vreme), ali je upečatljiva.
Santa Monica Pier, drveno pristanište, bilo je prepuno turista, a tačka gde su se najviše slikali bila je znak da se na tom mestu završava, verovatno, najpoznatije put na svetu, legendarni "Route 66".
Ostatak pristaništa nije privlačio veliku pažnju, a na našu žalost, nekoliko restorana smeštenih na drvenim gredama zvrjalo je sablasno prazno.
Na svu sreću, kolega Google nas je odveo na kopno i jedan odličan mali restoran gde smo pored vrhunskih burgera, popili i koje lokalno kraft pivo. Više se nije ni moglo, jer je bilo prošlo 19 časova po lokalnom, odnosno 4 ujutru po našem vremenu.
Trk do "linkolna" i… Prvi put u pravoj saobraćajnoj gužvi Los Anđelesa. Bez obzira što imaju nebrojeno autoputeva sa 5-6 traka broj vozila je jednostavno prevelik.
I da… Bez obzira što je u pitanju jedan od najluksuznijih američkih SUV modela, ponos GM-a, "linkolnova" je prilično loša, pa su se prethodno skinute Google mape pokazale spasonosno.
U jednom trenutku sam video "downtown", naše odredište. Da, liči na onaj, zaboravljeni iz špice "Zakona u Los Anđelesu".
Vreme je bilo da se napune baterije jer nas je čekao prvi "radni dan" poseta BMW Performance centru, gde ćemo probati kako se ponašaju Continental gume u ekstremnim uslovima - na BMW M modelima!
U jednom trenutku sam video "downtown", naše odredište. Da, liči na onaj, zaboravljeni iz špice "Zakona u Los Anđelesu".
Vreme je bilo da se napune baterije jer nas je čekao prvi "radni dan" poseta BMW Performance centru, gde ćemo probati kako se ponašaju Continental gume u ekstremnim uslovima - na BMW M modelima!