Mercedes-Benc je treću godinu zaredom zadržao vodeću poziciju u svetu kada je reč o prodaji luksuznih automobila u 2018. godini, pretekavši najvećeg konkurenta, kompaniju BMW, za skoro 200.000 vozila.
Prodaja Mercedesovih automobila porasla je za 0,9 odsto na 2,31 milion jedinica, podržana uvođenjem novog modela "A klase", koji je doprineo da prodaja kompaktnih automobila čini četvrtinu godišnje prodaje ovog brenda.
Prvi test nove Mercedsove "A klase"
Glavni konkurent, BMW je porastao za 1,8 odsto na 2,12 miliona. Ovaj, može se reći, značajan porast je najviše zasluga novih SUV modela koje je bavarski proizvođač predstavio tokom prošle godine. prenosi portal Automotive News Europe.
Trećeplasirani Audi se, međutim, suočio sa padom prodaje od 3,5 odsto na 1,87 miliona.
Luksuzni brendovi i dalje ostvaruju korist od tražnje za premijum modelima u Kini, najvećem svetskom automobilskom tržištu, dok je u Evropi prodaja sve tri auto-kompanije pala.
Najveći pad na starom kontinentu je zabeležio Audi (za čak 14 odsto), dok je Mercedesova prodaja pala za 2,3 odsto, a BMW-a za 0,3 odsto.
U SAD, prodaja BMW-a je porasla za 0,5 posto, dok je druga dva brenda zabeležila pad prodaje – Audi za 1,4 odsto, a Mercedes za 6,3 odsto.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.