Nakon 17 godina samoizgnanstva, poznati "sportista" stiže krajem leta ove godine, a platformu deli sa "BMW-om Z4"
Godinu dana finalnog testiranja na Ninburgringu bilo je potrebno inženjerima Tojote, kao i njegovog sportskog odeljenja "Toyota GAZZOO Racing", kako bi novu "tojotu supru" doveli do savršenstva. Barem, tako oni tvrde.
Pored testiranja na stazi, nov model je pretrpeo i brojna matematicka ispitivanja, pa je najavljeno da ce nov model buti najstabilniji sportski automobil na tržištu.
Nova "supra" je premijerno predstavljena na Sajmu automobila koji se održava u Detroitu.
U pitanju je peta generacija modela, cije su prethodne verzije zaradile status ikone. Nov model ce zato imati težak zadatak da nakon pauze od 17 godina, nastavi tamo gde je "cetvorka" stala.
Ali sudeci po slikama, ali i performansama (na papiru), ocekuje se da automobil uzdrma tržište.
Ispod poklopca motora se nalazi 3,0-litarski tvin-turbo redni šestocilindricni motor koji razvija 335 konjskih snaga i 495 Nm obrtnog momenta. Pogon se na zadnje tockove prenosi preko 8-stepenog automatskog menjaca. "Supra" ce od 0-100 na sat stizati za 4,3 sekunde.
Pored pogona, Japanci su posebnu pažnju posvetili i odnosu mase koja je idealnih 50:50, a matematicki, da ne kažemo - japanski, precizno je izracunato da bi odnos širine guma i meduosovinskog rastojanja trebalo da bude – 1,55. I toliki je.
Inace, "supra" dosta elemenata deli sa BMW-om Z4, pa smo na slikama prepoznali poznate tastere info-zabavnog sistema i klima uredaja, rucicu menjaca i još neke druge kabinske elemente sa bavarskog modela. Ono što se ne vide jeste kompletna zajednicka platforma.
"Suprine" ce, ipak, biti one najznacajnije komponente unutrašnjosti, poput digitalne instrument table, volana i sedišta.
Oba modela ce se praviti na istom mestu, i to u cuvenoj austrijskoj fabrici Magna Štejr.
Inace, ovakva praksa nije usamljena u automobilskom svetu. Tako se na zajednickoj platformi i na istoj lokaciji proizvode "tojota 86" i "subaru BRZ", kao i "mazda MX-5" i "fijat 124 spajder".
"Tojota supra" ce se nuditi u dve verzije – Active i Premium.
Prva podrazumeva aktivni diferencijal, adaptivni varijabilni sistem oslanjanja i felne od 19 inca, adaptivni tempomat… LED tehnologija je korišcena na naprednim prednjim svetlima, zadnjim svetlosnim grupama i dnevnim svetlima, a sva ogledala su samozatamnjujuca.
Sportska sedišta su obložena crnom alkantarom i imaju elektricno podešavanje (ukljucujuci lumbalnu podršku). Info-zabavni deo se odlikuje centralnim ekranom od 8,8 inca, audio sistemom sa 10 zvucnika i drugim multimedijalnim dodacima.
"Supra" se može pohvaliti visokim nivoom bezbednosti za koju su odgovorni brojni sistemi, koji prate "mrtav ugao", napuštanje trake, saobracaj iza vozila… Tu je i funkcija automatskog slanja lokacije hitnoj pomoci u slucaju ozbiljnog sudara.
Premium paket je nadragnja prethodnog i obuvhata kožna sedišta, JBL ozvucenje sa 12 zvucnika, Head-Up displej i bežicni telefonski punjac.
Pocetna cena nove "tojota supre" iznosi oko 60.000 evra, a do prvih kupaca ce stici krajem treceg kvartala ove godine.
Pogledajte i kako je izgledala premijera u Detroitu (prezentacija pocinje u 9:35):
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.