Temperature oko nule, susnežica u nižim predelima, a na visokim planinama i sneg, razlog su da vozači budu dodatno oprezni, voze sporije i vožnju prilagode vremenskim uslovima, saopštio je Auto-moto savez Srbije.
Mokar kolovoz se lako pretvara u poledicu, odnosno "crni led", kada se zaustavni put vozila značajno produžava, a i upravljivost vozila smanjuje.
JP "Putevi Srbije" upozoravaju na prevoje i kritične deonice na sledećim putnim pravcima, na kojima se savetuje maksimalan oprez uz obavezno korišćenje zimske opreme:
Ruma - Šabac - Koceljeva - Valjevo – Požega.
državna granica sa BiH (granični prelaz Trbušnica-Šepak) - Loznica - Osečina - Valjevo - Slovac,
Mionica - Brežđe - Divčibare - Kaona, preko Divčibara,
Šabac - Volujac - Zavlaka - Banja Badanja - Krupanj - Gračanica, preko Mačkovog kamena,
Valjevo - Poćuta - Debelo brdo, preko Debelog brda,
Valjevo - Lelić - Požega, preko Mravinjaca.
Dodatni razlog za sporijom vožnjom su i odroni kojih ima na mnogim putevima koji vode stenske useke i klisure. Ima ih naročito na Ibarskoj i Đerdapskoj magistrali, na teritoriji Zaječara, kao i na putevima kroz Sićevačku, Drensku i Grdeličku klisuru.
Opasnost od odrona je i na deonici Divci - Slovac.
Na putevima koji vode ka Tari, Divčibarama, Zlatiboru, Goču, Kopaoniku, Staroj planini, Vlasini i ostalim zimskim centrima nema zastoja, ali je obavezna zimska oprema, koja podrazumeva četiri zimske gume i lance.
Magle ima najviše na području Zlatibora i Crnog vrha.
Na graničnim prelazima nema dužih zadržavanja za putnička vozila, dok teretna motorna vozila mogu čekati na izlazu iz zemlje su na graničnim prelazima Horgoš i Šid oko 90 minuta, a na Batrovcima oko 60 minuta.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubriciMONDO Auto, kao i na našimFacebookiInstagram stranicima.