Razgovarali smo sa osnivačem WCC-a Rajanom Fridlinghausom, a osim gotovih projekata, zavirili smo i u WCC garažu kako bismo videli kako nastaju neke od najluđih kreacija na četiri točka
Continental Tire Performance Tour 2019 je svoju drugu stanicu imao u Burbenku, jednom od brojnih manjih gradova koji od cetvoromilionskog Los Andelesa cine megagrad od cak 18 miliona stanovnika.
Nakon posete BMW Performance centru u kalifornijskoj pustinji, sada je došla na red daleko urbanija prica.
U ovom delu El-Eja pored mnogobrojnih holivudskih studija (Dizni, Worner Bros, Univezal...) nalazi se jedna ništa manje poznata prica. Rec je o ekipi West Coast Customs, ciji nas je harizmaticni osnivac Rajan Fridlinghaus licno ugostio.
Ovog puta nisu testirane Continentalove gume, vec smo samo uživali u unikatnim kreacijama Rajanove ekipe.
West Coast Customs i Continental saraduju vec desetak godina, a sudeci prema onom što smo videli najviše se troše niskoprofilne gume.
Za oko mi je posebno zapao model Continental ExtremeContact 245/30 R20, i to ne zbog same gume, vec zbog modela na kom se nalazi. U pitanju je potpuno hromirani "audi R8" napravljen po uzoru na automobil iz filma Tron. Osim hroma, najzanimljivi detalj na ovom modelu su potpuno providne, ali i potpuno funkcionalne felne izradene od posebne vrste plastike.
Ovaj "audi" se nalazi u izložbenom delu, zajedno sa još nekim jedinstvenim modelima, poput kartinga Super Maria, posebnog modela napravljenog za Dart Vejdera licno, jedinstvenog modela u potpunosti prekrivenog karbonom, kao i drugih zanimljivih modela.
Pogledajte galeriju završenih modela:
Rajan Fridlinghaus je posebno istakao "karbonski" model od koga je ekipa mnogo ocekivala.
"Nekad potrošimo isuviše vremena smišljajuci automobil. Recimo, ovaj model od karbona, koji stoji u izložbenom prostoru. Plan je bio da napravimo deset slicnih, ali smo napravili samo jedan jedini, potrošili mnogo vremena, para… To je frustrirajuce", rekao je Rajan Frindlinghaus.
Spektakl je tek sledio, a to je ulazak "iza zavese", tacnije u radionicu gde se stvaraju svi ovi modeli.
Ovo je bila ekskluzivna prilika da se vidi proces nastajanja automobila sa potpisom West Coast Customs.
Rajan kaže da, za razliku od modela iz TV emisija, u realnom životu se potroši izmedu šest nedelja i šest meseci, kako bi se završio automobil na pravi nacin.
Pored klasicnih automobila, tu je bilo i nekih posebnih modela, poput elektricnih kolica za golf sa Rols Rojs amblemom ili kamiona za Kajli Džener, koji ce ovoj trendseterki služiti kao mobilna prodavnica sa sve malim salonom lepote.
Što se tice selekcije automobila, pa rekao bih pola-pola je odnos klasicnih i modernih automobila.
Pogledajte galeriju iz radionice West Coast Customsa:
Pred kraj obilaska naleteo sam na još jedan spektakularan model, za koji ce se u kasnijem razgovoru ispostaviti da je omiljeni Rajanov automobil.
U pitanju je jedan pravi mali monstrum. Školjka je "stigla" iz pedesetih i pripadala je jednom modelu "merkjurija". Sve ostalo je bazirano na modernoj "linkoln LS" limuzini.
"Taj 'merkjuri' je moj omiljeni auto i njega sam želeo da napravim od detinjstva, i to se i dalje nije promenilo, jer ga i dalje nisam završio", odgovorio je Rajan Fridlinghaus bez mnogo razmišljanja na pitanje koji mu je omiljeni model.
Inace, ovakva kombinacija sa modernim pogonom i oldtajmerskom školjkom predstavlja sve popularniji trend, jer bi svi da "imaju automobil koji izgleda kao stari, a vozi se kao novi".
"To je trend koji smo zapoceli pre 6-7 godina i klijenti ga vole, medutim oni žele da se uradi preko noci, a to je nemoguce jer kod takvih transformacija ima zaista mnogo posla", iskren je bio Rajan.
U kasnijem razgovoru sa Rajanom otkrili smo da i posle 25 godina rada na najcudesnijim transformacijama, i dalje postoji strast prema poslu.
"Kako nisam poceo s mnogo para, niti imam bogatu porodicu iza sebe, od ovog posla svi mi živimo Dakle, borba je ista ka na pocetku i zbog toga sam skroman, ali i 'gladan' posla", rekao je Rajan i setio se projekta koji je "promenio sve".
"Prelomni trenutak je bio prvi automobil koji smo uradili za Šeka (Šakil O‘Nil). On nas je naterao da uradimo stvari koje do tada nismo radili i da dodemo do nekih novih rešenja koja do tada nisu bila videna. Uradili smo nešto cega su se drugi plašili. U pitanju je "ferari" kome smo trebali da odsecemo krov. Do tada, ja nisam nikad radio na "ferariju" i iseci krov na automobilu vrednijem od 100 hiljada dolara nije bilo … lako."
Rajan nema omiljeni omiljenu marku ili tip automobila na kome voli da radi.
"Volim na svemu da radim, jer svaki automobil je poseban izazov. I svaki od klijenata nas tera da uradimo posao na apsolutno najbolji nacin. Tako na primer, Will.I.Am je naš novi 'Šek', jer nas gura u nešto novo, da smišljamo stvari koji do sada nisu radene", rekao je Rajan.
Za kraj, Rajan nam je otkrio na cemu još radi. U pitanju je prvi trkacki rolerkoster na svetu koji poslednjih nekoliko godina WCC razvijaju sa kompanijom Siks flegs, vlasnikom 25 velikih zabavnih parkova širom Severne Amerike i Meksika.
"Oni su osmislili sam rolerkoster, a mi smo bili zaduženi za dizajn 'vozica'. Odlucili smo da iskopiramo onaj pomenuti model od karbona. Mislim da ce ovo biti super rolerkoster u kome ce ljudi ima osecaj trkanja jer dve kompozicije idu jedna pored druge i to brzinama od skoro 100 km/h”, kazao nam je Rajan.
Pored dve kompozicije, West Coast Racers ce imati i pit stop koji ce dizajnom podsecati na WCC radionicu. Ovaj rolerkoster ce se otvoriti tokom ove godine u zabavnom parku koji se nalazi na samo pola sata vožnje od sedišta West Coast Customsa.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.