Sitroen je jedan od svetskih proizvođača koji je u proteklih sto godina ostavio jak pečat u automobilskoj industriji, posebno kada je reč o tehničkim rešenjima.
Osim prelepih modela, počevši od "traction avanta", francuski proizvođač ima u portfoliju i neke ne tako lepe modele. Jedan od njih je recimo "spaček". (Čuveni nadimak se sa slovenačkog može prevesti kao "rugobica".)
U te manje lepe modele spada i "sitroen ami", koji se proizvodio u verzijama "6" i "8" tokom šezdesetih i sedamsetih godina, a bio je veoma popularan u našim krajevima i osamdesetih.
Čudne crte "lica" su svakako obeležile ovaj model, koji je jedno vreme bio i najprodavaniji automobil u Francuskoj.
Sitroen je sada odlučio da ponovo aktivira ovo ime. Međutim, novi koncept "ami" osim naziva nema sličnosti sa originalom koji se odlikovao jedinstvenim dizajnom svojstvenim tadašnjim modelima Sitroena.
Pre bi se moglo reći da je ovo dalji rođak "spačeka", ali ne po izgledu već po konceptu njegove (buduće) upotrebe.
Koliko je "spaček" doprineo promeni u saobraćaju, posebno u ruralnim delovima Francuske, toliko "ami one" može promeniti koncept prevoza u urbanom okruženju.
"Ami one" predstavlja viziju malog gradskog automobila na električni pogon koji će biti predstavljen na predstojećem ženevskom Salonu automobila.
U pitanju je dvosed dužine 2,5 metra i širine i visine od 1,5 metara, pa je logično viđen na konkurencija nešto većem "smartu". Težak je 425 kilograma, a maksimalna brzina iznosi 45 km/h.
Zahvaljujući ovim karakteristikama, novi "ami" nije automobil, već se klasifikuje četvorocikl, poput "renoa tvizi". Ovo je bitno i zbog činjenice da za takvo vozilo u Francuskoj nije potrebna vozačka dozvola za čije dobijanje u ovoj zemlji treba izdvojiti oko 3.000 evra.
Litijum-jonske baterije, smeštene u podu, pružaju autonomiju od 100 kilometara, a dovoljno im je dva sata da se u potpunosti napune na javnom punjaču.
Osim brzinometra, tu je i veoma zanimljivo rešenje info-zabavnog sistema. Naime, iza instrument table se nalazi rupa za pametni telefon. Ali pre nego što tamo odložite vašeg ljubimca na bežično dopunjavanje, potrebno je pokrenuti posebnu aplikaciju. Tada će se, zahvaljujući setu ogledala, slika sa telefona projektovati na vetrobransko staklo u vidu Head-Up displeja.
Tako ćete dobiti navigaciju i druge podatke o vožnji, dok ćete muziku slušati preko Bluetooth zvučnika.
Kako je reč o konceptu, dizajneri su se "opustili" pa su osmislili da ista vrata mogu da se koriste sa leve i desne strane. Isto važi i za retrovizore, kao i prednja i zadnja svetla.
Zanimljiv je i izgled sedišta koja su izrađena na 3D štampaču.
Kako vam se sviđa ovaj koncept? Pjer Lekler, Sitroenov novi šef dizajn tima, ističe da je bio oduševljen kada ga je prvi put video i uporedio ga sa "spačekom", koji nije bio auto za ljubav na prvi pogled.
"Ali kada su (vlasnici) videli šta sve može da uradi za njih, onda su se zaljubili i u njegov izgled", istakao je Lekler.
Zvuk je još jedan dizajnerski pečat. U pitanju je veštačka "buka" koju će proizvoditi "ami one" pri nižim brzinama, jer to, po zakonu, moraju imati svi novi automobili kako bi upozorili pešake na njihov nailazak.
Iz ovog "sitroena" neće dolaziti nekakvi generički zvuci, kao kod drugih EV-a, već miks muških i ženskih glasova čija će se intonacija menjati s povećanjem brzine – "brrrrrrm."
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.