Prema podacima Srpskе asocijacijе uvoznika vozila i delova, u Srbiji tokom 2018. godine prodato 14 odsto više novih automobila nego 2017. To se posebno odnosi na laka komercijalna vozila, čiji je rast, zbog specifičnih uslova finansiranja prodaje, u nekim segmentima doslovno eksplodirao.
Procenjuje se da je u solidnoj privrednoj situaciji za svaku novu fabriku potrebno minimalno 50 vozila, što je odlična prilika za kupvinu automobila za koji se ne plaća PDV.
U celini, radi se o prvom ozbiljnijem rastu automobilskog tržišta u Srbiji u poslednjih nekoliko godina, čime je premašen broj od 25.000 putničkih i 5.550 lakih komercijalnih vozila (LKV).
Top 10 u kategoriji putnička vozila – ukupno 25.177:
1. Škoda 4.666
2. Fijat 2.771
3. Folksvagen 1.846
4. Reno 1.594
5. Dačia 1.517
6. Opel 1.434
7. Tojota 1.276
8. Ford 1.082
9. Hjundai 1.079
10. Mercedes 876
Top 5 LKV – ukupno 5.552:
1. Fijat 1.613
2. Folksvagen 736
3. Reno 629
4. Ford 415
5. Dačia 386
Prema proceni Asocijacije uvoznika automobila, srpsko tržište realno spremno za oko 60.000 vozila. Toj brojci smo se bili približili 2007. i 2008. kada je bilo prodato više od 57 hiljada vozila.
Kupce je našlo i oko 2.000 luksuznih vozila, a među njima i značajan broj onih skupljih od 200.000 evra.
Veoma je zanimljivo pogledati i koliko su građani Srbije privatno kupili automobila. Tokom prošle godine građani su lično kupili 8.932 vozila, što je 35 odsto ukupne prodaje putničkih automobila u Srbiji.
Lista 10 najprodavnijih vozila privatnim licima u 2018:
1. Dačia Sandero 484
2. Opel Astra 360
3. Fiat Tipo 338
4. Reno Klio 307
5. Hjundai i20 279
6. Hjundai Tuson 275
7. Nisan Kaškai 266
8. Tojota Jaris 236
9. Fiat 500L 203
10. Škoda Oktavia 198
Modeli luksuznih brendova se očigledno retko kupuju od "svojih para". Građani su lično kupili 193 "mercedesa", 153 "BMW", 151 "audi", 48 "volvoa", 35 "lend rovera" (ukljujuči i "rejndž rover"), 16 "poršea", 14 "jaguara", 5 "infinitija" i po jedan "ferari", "aston martin" i "leksus".
April u Beogradu
Iako se sajam automobila održava krajam marta, tradicionalno najbolji prodajni mesec je april jer većina sajamskih akcija traje i nakon sajmu, a i automobili ugovoreni na sajmu se tad isporučuu kupcima .
Neki prodavci su cene spustili i pre sajma, uz naglašavanje da neće biti dodatnih pogodnosti tokom Salona, dok se drugi ograničavaju samo za vreme njegovog trajanja.
Očigledno je procenjeno da je u aktuelnim tržišnim okolnostima ovakav princip stimulisanja prodaje povoljniji i za prodavce i za potencijalne kupce.
Što se tiče načina kupovine, on je najrazličitiji mogući. Najpovoljnije je kupiti za keš – ko može, ali tu su i povoljni krediti banaka i druge opcije.
U svakom slučaju, ako planirate da kupite nov automobil ili motor, Salon automobila i "Motopassion" su idealna prilika za tako nešto.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.