Ministarstvo za zaštitu životne sredine predložiće zakon koji će zabranjivati uvoz automobila starijih od 10 godina. "Postali smo groblje najgorih automobila zapadne Evrope", kaže ministar Goran Trivan.
Prosecan vek automobila koji se voze po drumovima Srbije je 15 godina (izmedu 13 i 17 godina), pokazalo je istraživanje iz prošle godine.
U skladu sa platežnom moci gradana automobili koji se voze i ne mogu da budu noviji, pa se vozaci snalaze, "krpe" i nekako odražavaju svoje cetvorockaše u voznom stanju.
Ali, prema najavama iz Ministarstva za zaštitu životne sredine, uskoro bi mogao da bude zabranjen uvoz automobila starijih od 10 godina. Moguce vec od naredne godine.
"Postali smo groblje najgorih automobila zapadne Evrope. Razgovaramo o zabrani uvoza sa najlošijim motorima, a tražicu i nove mere", najavljuje ministar Goran Trivan u razgovoru za "Kurir".
S obzirom na to da Srbija pregovara, odnosno pokušava da uskladi svoje standarde sa evropskim, a jedno od najznacajnijih poglavlja na tom putu jeste ekologija, ovo je važna mera. Jer, kaže, ministar, Srbija nece biti primljena u Evropsku uniju dok ne podigne standarde životne sredine.
Ekologija i EU: Bice teško, moramo da pomognemo svi
Srbija, dakle, mora da se ponaša pažjivije prema zaštiti prirode i uslovima života, ali ne samo zato što to traži Evropska unija, vec, pre svega, zato što je to dobro za njene gradane.
Zbog polovnjaka gubimo i milijarde i zdravlje
Procišcavanje vazduha, da ne kažemo "vetrenje Srbije", i te kako je važno, a najveci zagadivaci su termoenergetski kapaciteti, gradske toplane... i saobracaj.
"Kada je rec o saobracaju, uz saobracajna zagušenja, posebno pitanje je vrsta vozila koja se koriste. Apsolutno sam protiv toga da se u Srbiju uvoze vozila starija od 10 godina i apsolutno sam za to da se moraju zabraniti najlošiji modeli koji nam dolaze iz zapadne Evrope", porucio je Trivan.
"Auto-otpad" iz Nemacke ne može u Srbiju
Ministar kaže da se u vladi vec razgovara o zabrani uvoza automobila sa najlošijim motorima (evro 3 i 4) i dodaje da ce tražiti zabranu uvoza automobila starijih od 10 godina.
"To više nije socijalno pitanje, jer su ta vozila, osim što zagaduju životnu sredinu i nas same, i najmanje bezbedna i najcešci su izazivaci saobracajnih nesreca", istice Trivan i naglašava da u Vladi Srbije "postoji volja da pocne subvencionisanje kupovine hibridnih i elektricnih vozila".
On smatra da ce za šest meseci ili godinu dana automobili sa "evro 4" motorima koštati kao sada oni sa "evro 3" i zato dodaje da nije tacno da ljudi nece imati novca da ih kupe.
"Nisam siguran da je ta logika ispravna. I ja se necu rukovoditi tom logikom. Videcemo šta ce pobediti u javnoj raspravi u kojoj ce ucestvovati razlicite asocijacije uvoznika, gradani, a ministarstvo ce doneti odluku", naveo je Trivan.
Upitan da li smatra da bi zabrana izazvala revolt gradana, Trivan je rekao da nije njegov posao da izaziva simpatije kod ljudi koji ne vode racuna o životnoj sredini.
Srbija i dalje bez subvencija za hibride i EV
"Ideja je da napravimo plan da obe mere pocnu da se primenjuju od sledece godine kako bi u budžetu bio obezbeden novac za subvenciju (za kupovinu hibridnih i elektricnih automobila), a gradani i uvoznici steknu dovoljno vremena da im se prilagode", dodaje ministar Goran Trivan.
FOTOGRAFIJE SA SAJMA AUTOMOBILA 2019.
MONDO TV - HIBRIDNI i ELEKTRICNI AUTOMOBILI